Tekisi mieli irtisanoa tv-lupa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
Ollaan aina maksettu tunnollisesti tv-lupa. Jopa opiskeluaikoina, kun rahat oli tiukilla, eikä oikeasti olis ollut varaa. Yli kymmenen vuotta ollaan siis maksettu eli koko se aika kun ollaan omillamme asuttu. Nyt tuli taas maksulappu ja se on törkeän suuri. Tai siis tiesinhän minä summan, mut silti hirvitti nähdä se paperilla. Nyt olis rahallisesti vähän tiukkaa ja suuri houkutus ilmoittaa, ettei meillä ole enää telkkaria tai boksia. Lapset katsoo satunnaisesti pikkukakkosta. Muuten ei ylen kanavia katsella. Tuntuu niin tyhmältä maksaa sitä maksua. Kuitenkin ollaan niin rehellisiä ihmisiä, et tuntuu väärältä huijata. Huono omatunto pelkästä ajatuksesta. Ja mietin sitä miten helposti siitä jää kiinni. Antenni katolla ja omakotitalossa asutaan. Tuleeko tarkastaja heti, jos ilmoittaa, ettei ole enää televisiota?

Äiti opetti että tv-maksua ei pidä maksaa :D
Itte olinkin vuoden päivät ilman tv-lupaa.
Mies on kyllä niin tunnollinen, että sekin nyt sitten maksetaan, vaikka usein mielessä käy, että jos ilmottais liittyneensä helluihin, eikä enään katso "tv:n saastaa".
Eipä se paljon vikaan mene, en mä tv:stä katso kuin elokuvia joskus, nekin saisi vuokrattua tai lainattua, ja salkkaritkin katon nykyään tietokoneelta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei onnistu omassa talossa:
Näkeehän se tarkastaja antennin katolla

Mutta ei pelkkä antenni vielä kerro, et mulla on toimiva televisio tai boksi talossa. En kai mä antennia mene alas repimään heti jos telkkari oikeasti hajoaisi. Kai mä siinä tilanteessa odottaisin niin kauan, et olis varaa osta uusi telkkari.

Kieltämättä laskun näkeminen ei liikaa mieltä lämmittänyt ja samanlaisia ajatuksia täälläkin irtisanomisesta. Ainut, miksi luvan ehkä pitäisin on pelko siitä, että lapsi avaisi tv-luvantarkastajalle oven.

Alkuperäinen kirjoittaja Herqules:
Kieltämättä laskun näkeminen ei liikaa mieltä lämmittänyt ja samanlaisia ajatuksia täälläkin irtisanomisesta. Ainut, miksi luvan ehkä pitäisin on pelko siitä, että lapsi avaisi tv-luvantarkastajalle oven.

No meillä on aika harvoin telkkari auki lasten heräilläoloaikana. Lähinnä silloin jos katsovat satunnaisesti katsovat pikkukakkosta. Yleensä ulkoillaan siihen aikaan eli eivät katso mitenkään päivittäin. Ja silloin eivät kyllä tv:n edestä nouse :D

irtisano vaan,jos tulee tarkistaa tv:n kerrot että teillä vaan sitä varten et katotte leffoja videolta tai dvdltä.Meillä ei katsota tv,ainoastaan noin miten selitin.Silloin ei tartte maksaakaan:)Eikä sieltä edes mitään tulekaan,mitään järkevää.-

Mä en ole koskaan maksanut tv-lupaa, eikä ole mieskään. Eikä tulla maksamaankaan. Miksi ihmeessä maksaa moista rahasummaa joka vuosi kun voi kerran jättää maksamattakin. Aina olen ihmetellyt, että miksi esim. opiskelijat, elälkeläiset, muut vähävaraiset kiltisti maksavat. Meillä ei edes ole rahasta kiinni maksamatta jättäminen, vaan halutaan lusmuilla kun kerran niin voi tehdä ilman sanktioita. Ihan sama juttu kirkollisveron kanssa. Ihan älytöntä maksella, joten kirkosta ollaan erottu ja säästetään nekin eurot ihan omaan käyttöön.

Ei tule! 8 vuoden aikana ovat kerran käyneet ja vahingossa päästin ja aloin maksamaan. Maksoin yhden erän ja irtisanoin eikä ole näkynyt vaikka ollaan muutettukin tässä välissä 4 kertaa..

Munki luo on tasan kerran tullu tarkastaja, 4v sitten! sanoin vaan, että ei oo telkkaa ja että et voi tulla sisälle tarkastamaan, sun täytyy luottaa mun sanaan. Eipä se sanonu muutak u, että selvä, voipi tulla muita tarkastajia käymään. Sanoin, että tervetuloa vaan, no eipä oo ketään sen jälkeen näkyny.

tai näkee ikkunasta laitteen jolloi on syytä epäillä käyttöä.. ja jos et sit tark. päästä sisään tarkistaan niin tulee maksuja sen perusteella koska et ole tarkastajalle todentanut laitteen todellista puuttuvuutta.. jep jep life id really fair =(

Ai että poliisilla ei ole muuta tekemistä kuin juosta avustamassa tv-lupatarkastajia, hah hah. Enpä oo koskaan kuullut että ihan poliisin kera tultaisiin kolkuttelemaan ovelle. Meillä tarkastaja on rimpauttanut kelloa kerran ja kun ei avattu ovea, on lähtenyt jatkamaan matkaansa. Sen olen kyllä kuullut, että moni tv-lupatarkastaja on ammatiltaan poliisi ja tekee lisäkeikkaa tarkastajana. Mutta eipä siltikään ole poliisin valtuuksia tulla noin vain sisälle ilman asukkaan lupaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nofunatall:
tai näkee ikkunasta laitteen jolloi on syytä epäillä käyttöä.. ja jos et sit tark. päästä sisään tarkistaan niin tulee maksuja sen perusteella koska et ole tarkastajalle todentanut laitteen todellista puuttuvuutta.. jep jep life id really fair =(

Jos meidän takapihalle tulee hyppimään niin pistän syytteeseen kotirauhan rikkomisesta..

Yhteistyössä