Tekis mieli laittaa alulle seitsemäs lapsi :)

• Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
[QUOTE="vieras";25867737]Me ollaan kohta 5v yritetty mut eipä tuo niin itestään selvää ole. Siis sitä seitsemättä..[/QUOTE]

no totta tuo... kuusi edellistä lähteny aivan heti alkuun niin sitä ajattelee että seitsemäskin lähtis.. vaikka eihän tietenkään voi tietää :) Tsemppiä teillekkin ja toivottavasti lähtis alulle teilläki!

"mä"
Haloo, ei teidän tarkoitus ole täyttää koko maapalloa :eek:
Miksi haluatte niin paljon lapsia, siis niinku ihan oikeesti???? Eikä nyt mitään jumalanlahja höpinöitä, kiitos!

"a.p"
[QUOTE="mä";25867832]Haloo, ei teidän tarkoitus ole täyttää koko maapalloa :eek:
Miksi haluatte niin paljon lapsia, siis niinku ihan oikeesti???? Eikä nyt mitään jumalanlahja höpinöitä, kiitos![/QUOTE]

Kuka tässä on nyt maailmaa ollu täyttämässä? :O Miksi ihmeessä en saisi haluta? :)

"mä"
[QUOTE="a.p";25867843]Kuka tässä on nyt maailmaa ollu täyttämässä? :O Miksi ihmeessä en saisi haluta? :)[/QUOTE]

Mä hei kysyinkin miksi te haluatte??? Eli vastausta odottelen...

"a.p"
[QUOTE="mä";25867879]Mä hei kysyinkin miksi te haluatte??? Eli vastausta odottelen...[/QUOTE]

Siksi kun se tuntuu hyvältä. Siksi kun siihen on mahdollisuus. Siksi kun siitä on aina haaveillut. Muutama asia siinä...

[QUOTE="mä";25867879]Mä hei kysyinkin miksi te haluatte??? Eli vastausta odottelen...[/QUOTE]

Koska nautin elämästä lasten kanssa ja suurperheessä.

Koska tiedän että meillä olisi niin henkiset kuin taloudellisetkin resurssit tarjota lapselle hyvä alku elämäänsä.

Koska tiedän että lapsella olisi hyvät oltavat ja hän saisi paljon rakkautta ja hoivaa vaikka meille vanhemmille tapahtuisikin jotain.

:)

"a.p"
[QUOTE="jees";25867925]eikö se kuus ole jo tarpeeks. Mieti vähän millasta rahanmenoa niistä tulee kun kasvavat.[/QUOTE]

Tottakai on rahanmenoa, mutta ei sitä liikaa sellaistakaan asiaa kannata tuijottaa. :) Meillä on hyvät tulot ja taattu tulevaisuus.

"vieras"
[QUOTE="a.p";25867905]Siksi kun se tuntuu hyvältä. Siksi kun siihen on mahdollisuus. Siksi kun siitä on aina haaveillut. Muutama asia siinä...[/QUOTE]

Miten teidän elämä merkittävästi paranee 7.lapsen jälkeen verrattuna 6-lapsiseen perheeseen? Toki vauvat on suloisia, mutta äkkiä nekin kasvavat.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
[QUOTE="vieras";25868096]Miten teidän elämä merkittävästi paranee 7.lapsen jälkeen verrattuna 6-lapsiseen perheeseen? Toki vauvat on suloisia, mutta äkkiä nekin kasvavat.[/QUOTE]

Minä kyllä koen, että jokaisen lapseni syntyä on merkittävästi parantanut elämääni ja vaikka vauvat ovat suloisia niin se ei yhtään vähennä sitä, miten suuri rikkaus lapset ovat isompinakin.

"verena"
Jos kyseessä lestadiolaisia niin siitä vaan! Kaikki lestat jotka tunnen ovat työssäkäyviä eli ihan tuottavia yhteisikunnalle.
Yh-sossuäideistä niin ehdottomasti stoppi! Sanotaan näin, että ei se polvesta paljon parane eli pelkästään rasitteita yhteiskunnalle jo heti syntymästä vanhustenlaitokselle asti.

[QUOTE="verena";25868213]Jos kyseessä lestadiolaisia niin siitä vaan! Kaikki lestat jotka tunnen ovat työssäkäyviä eli ihan tuottavia yhteisikunnalle.
Yh-sossuäideistä niin ehdottomasti stoppi! Sanotaan näin, että ei se polvesta paljon parane eli pelkästään rasitteita yhteiskunnalle jo heti syntymästä vanhustenlaitokselle asti.[/QUOTE]

On muitakin suurperheitä kuin lestadiolaiset tai sosiaalitoimen varassa elävät yhden huoltajan perheet.

• Tykkää
Reactions: Scala
[QUOTE="a.p";25867774]no totta tuo... kuusi edellistä lähteny aivan heti alkuun niin sitä ajattelee että seitsemäskin lähtis.. vaikka eihän tietenkään voi tietää :) Tsemppiä teillekkin ja toivottavasti lähtis alulle teilläki![/QUOTE]

Niin minäkin luulin. Puolentoista vuoden ja kolmen keskenmenon jälkeen viimein tärppäsi seitsemäs.

Mutta onnea yritykseen!

voi sentäs
En halua yleistää mutta harmillisen usein näissä perheissä joissa on monta lasta (siis puhutaan yli viidestä) niin äiti on kouluttamaton ja vailla työkokemusta. Tällöin tuntuu siltä, että kun tekee lapsia niin saa sisältöä elämäänsä ja syyn olla kotona.
Lähipiirissä/tutuissa tällaisten perheiden kuvio aina sama, eli uusi lapsi aluille viimeistään siinä vaiheessa kun kotihoidontuki edellisestä on loppumassa tai mieluummin jo silloin kun äp loma loppumassa. Näin ajatellen sitä voi viettää parisenkymmentä vuotta helpostikkin kotona lapsia hoitaen mutta mitä tapahtuu sitten kun lapset, ne viimeisetki ovat jo poissa pesästä? Ei taatusti osata elää itselleen enää kun siihen ei aikasemminkaan ole ollut halua/mahdollisuutta.

Yhteistyössä