Tekis mieli kesällä lähteä likan kanssa pariksi yöksi pääkaupunkiseudulle

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Pitäis saada kyyti Seinäjoelle ( järjestelykysymys ) ja sieltä pääsis kätevästi junalla Espooseen. Jos saatais olla pari yötä mun kummien luona Espoossa. Nukuttais yks yö ja sitten mentäis päiväksi Korkeasaareen. Mun kummitäti saattais hyvinkin lähteä meidän mukaan, mun kummeilla ei ole omia lapsenlapsia ja mun likka on heille erittäin tärkeä.

Tiedän, että likalle olis jo pelkkä junamatka suuri seikkailu saati sitten eläintarha. Viime kesänä likka tykkäs olla Ähtärin eläinpuistossa. Likalle olis tärkeää nähdä leijona ja tiikeri.

Junamatkoihin menisi n.50e, sitten tietysti liikkuminen pääkaupunkiseudulla. Korkeasaareen likka pääsee ilmaiseksi, mulle lippu maksaa 12?. Sitten on tietysti syötävä jotain. Mutta sinänsä ei menisi aivan älyttömän paljoa rahaa.

Pitäisköhän soittaa kummitädille ja kysyä pääsisikö heidän luokseen vaikka heinäkuussa...

Sieleii oo leijonoita. =)
Muuten kiva idea, meillä on lapset tykänneet ja mennään varmaan tänäkin kesänä jos vaavi suostuu matkustelemaan. =)
Pääsisit kyytiin jos olis autossa tilaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja kivaa:
Sieleii oo leijonoita. =)
Muuten kiva idea, meillä on lapset tykänneet ja mennään varmaan tänäkin kesänä jos vaavi suostuu matkustelemaan. =)
Pääsisit kyytiin jos olis autossa tilaa. =)

Kyllä Korkeasaasen nettisivuilla luki, että siellä on Aasianleijonia...

Tai me ollaan oltu sokeita toissakesänä...

Oikeesti se on kiva paikka, varaa vaan aikaa. Pitkä reissu kävellä se ympäri ja jos haluaa tutkia kunnolla, menee aikaa. Evästä myös, sillä ei ole kuin tietty valikoima siellä kahvilassa.

Torilta kun ostaa vattuja ja herneitä mukaan niin nam.

Ai niin, lapselle hyvä aurinkosuoja rattaisiin tai miten kulkeekin, ja itselle tietty ehkä myös.

Se aurinkoinen puoli on aika paahtavaa kävellä jos osuu just sillon sinne kun aurinko posottaa.

Varmaan tiedätkin nää, ajattelin vaan jakaa pari vinkkiä jos niistä ois hyötyä. =)

En mä ottaisi rattaita mukaan. Likka on 4v. ja jaksaa kävellä aika pitkälti. Viime kesänä oli rattaat mukana Ähtärissä, mutta ei likka malttanut niissä istua. Tavaroiden kuljettamisessa ne oli kyllä hyvät, mutta mun olis hankala rehata niitä junassa kun vievät niin paljon tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kivaa:
Joo no eihän tuon ikänen kai tarvikkaan varmaan enää.
Aurinkorasvaa meillä siellä meni tosi paljon kaikilla.

Onneksi likka on iholtaan samanlainen kuin isänsä eikä pala turhan helposti. Mulla taas iho palaa helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Jos te meinaatte julkisilla liikkua enemmänkin, niin rattaiden kanssa liikkuessa niihin pääsee ilmaiseksi.

Ne ei mene kovin pieneen tilaan ja olisi hankala kulkea niitten kanssa junassa, kun on kuitenkin laukutkin kannettavana. Mielummin maksan likan matkat julkisissa kuin alan rattaita rehaamaan mukana ilmaisten matkojen takia, ei kuitenkaan varmaan niin paljon tulisi kuljettua julkisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Korkeasaareen on kiva mennä sellasella vesibussilla (Kauppatorilta lähtee). Eikös siellä korkeasaaressa ole rattaita tai sellasia kärryjä joita voi lainata?

Nettisivuilta luin, että on rajoitettu määrä rattaita ja maksaa euron ne vuokrata. Luulen kuitenkin ettei likka niissä istuisi, kun mennä veuhtois eteenpäin. Vesibussia mä olinkin ajatellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Me on aateltu mennä ens kesänä kans Korkeasaareen, otetaan varmaan 8-vuotias kummilikka mukaan. Mä en oo ite käynyt moneen vuoteen siellä, kiva nyt mennä :)

En mäkään ole käynyt siellä kuin joskus lapsena viimeksi.

kivalta kuullostaa. Sellainen huomio vaan omiin kokemuksiin perustuen, että jos menette kesällä ja päiväsaikaan, niin älä lupaile lapselle liikoja niistä leijonista ja tiikereistä. Isot kissaeläimet yleensä lähinna makailevat varjossa kesäpäivinä, niitä ei välttämättä näe juuri ollenkaan. Ainoa kerta, kun me on niitä kunnolla läheltä nähty oli viime tammikuussa. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
kivalta kuullostaa. Sellainen huomio vaan omiin kokemuksiin perustuen, että jos menette kesällä ja päiväsaikaan, niin älä lupaile lapselle liikoja niistä leijonista ja tiikereistä. Isot kissaeläimet yleensä lähinna makailevat varjossa kesäpäivinä, niitä ei välttämättä näe juuri ollenkaan. Ainoa kerta, kun me on niitä kunnolla läheltä nähty oli viime tammikuussa. B)

Joo tiedän, että ei ne eläimet aina pakosta ole näkyvillä. Viime vuonna oli aika kuuma, kun oltiin Ähtärissä ja aika paljon eläimet vain makoili.

Likka rakastaa Leijonakuningas-elokuvaa ja olis kova juttu jos näkis oikean leijonan :D =)

Yhteistyössä