Tekis mieli ilmoittaa lapsen kummille, ettei tarvii tulla ollenkaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo niin kai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo niin kai

Vieras
Lapsella oli synttärit. Hyvissä ajoin laitoin kutsut kaikille. Paria päivää ennen juhlia tuli kummilta viesti, että hän ei pääse hänelle tulee vieraita. Sovittiin uusi aika ja päivä. No nyt sitten edellisenä päivänä taas viesti, hän ei pääse hän meneekin töihin... Ärsyttävää!

Jos työ on syy miksi ei pääse seuraavallakaan kerralla, niin mulla ainakin tulis ymmärrystä. Työaikojaan ei muuteta noin vaan. Tosin, ketä vieraita hällä ekalla kerralla oli? Jos jotain kaukaista ja ei muulloin pääse niin ymmärtäisin senkin, mutta jos ny vaan naapuri kahvilla ni voi voi.

Alkuperäinen kirjoittaja mut:
Jos työ on syy miksi ei pääse seuraavallakaan kerralla, niin mulla ainakin tulis ymmärrystä. Työaikojaan ei muuteta noin vaan. Tosin, ketä vieraita hällä ekalla kerralla oli? Jos jotain kaukaista ja ei muulloin pääse niin ymmärtäisin senkin, mutta jos ny vaan naapuri kahvilla ni voi voi.

Vieraita n.30 kilometrin päästä.

no pienestä otat pultit. Jos ei fyysisesti paikalle pääse, niin voihan sitä hengessä mukana olla.
Kerkiäähän noita synttäreitä tulemaan.
Jos on muuten OK kummisuhde, niin yritäpä nyt vaan ymmärtää.

Mun kummilapsen vanhemmat on varmaanki hienovaraisesti ilmottanu mulle että ei tarvi enää kortteja tai lahjoja lähettää kun ovt muuttaneet puoli vuotta takaperin eikä osoitetta ole kuulunu :D ostin just kivan heijastin kortin et olisin syysterveisiä lähettäny, mut kun tulin kotiin niin tuli mielee että ai juu ei ne haluu enää kortteja sille lapselle :(

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Mun kummilapsen vanhemmat on varmaanki hienovaraisesti ilmottanu mulle että ei tarvi enää kortteja tai lahjoja lähettää kun ovt muuttaneet puoli vuotta takaperin eikä osoitetta ole kuulunu :D ostin just kivan heijastin kortin et olisin syysterveisiä lähettäny, mut kun tulin kotiin niin tuli mielee että ai juu ei ne haluu enää kortteja sille lapselle :(

Ei oo sitten ittelle tullut mieleen kysellä sitä osotetta? Siinä on kuule muuttaessa monta muutakin asiaa mielessä kun osotteiden ilmottelu jokaikiselle tuttavalle ja sukulaiselle. Luulen että kyseessä on ihan inhimillinen "erehdys" kummilapsesi vanhemmilla. Mä luulen ettei meidän osotetta tiedä edes parhaimmat ystävät, siltikin ollaan parhaat ystävät :) Kannattaa se herne vetästä nenuun joo joka asiasta, varsinkin tosi fiksua on kostaa se viattomalle lapselle. Ootko miettinyt että se marttyyrin rooli ei sovi kaikille jos kellekkään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä te teette tosta kummiudesta sitten show:n...

tiätkö, mä olen sun kanssa samaa mieltä! Ne kumit vaan on pakko valita kun haluaa lapselleen kristillisen kasteen. meidän lapsilla on paljon muita läheisiä aikuisia. ja meidät suljettiin kummipoikamme elämästä täysin kun muutimme. no hänelläkin todennäköisesti on muita aikuisia jotka ovat tukena elämässä.

Eläs nyt ap. Eihän se kummin syy ole että työt estävät. Tänävuonna kukaan kummi ei pääse pojan 2v juhliin edes siirrettynä ja miksi tolleen harmistua? Kummit kuitenkin ovat olemassa ilman että joka kerta pääsevät synttäreille.

Kummi tai ei, mutta mua ärsyttää synttärivieraat, jotka eivät pääse tulemaan varsinaisena juhlapäivänä, ja soutavat & huopaavat muutenkin sen tulemisensa kanssa.

Jos ei sovi, niin sitten ei sovi, mutta sellainen "tulen torstaina...eiku lauantaina...sori, menenkin töihin, joten tulen tiistaina"- meininki on rasittavaa.