Tekikö alkuraskaudestasi mieli hedelmiä, marjoja ja vihanneksia?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Ja jos teki, niin oliko muuten millainen raskaus? Tuliko myöhemmin syötyä ja mässättyä epäterveellisiä asioitakin? Nousiko painosi paljon? Kumpaa sukupuolta syntynyt vauva edusti?

Itselläni poikkeuksellinen alkuraskaus meneillään. Syön vain marjoja ja vihanneksia, joitain hedelmiäkin (mahdollisimman "vetisiä" esim vesimeloni, hunajameloni, appelsiini). Liharuoat, mässyt, karkit, pitsat yms eivät saa tällä hetkellä ajatustakaan minulta. Mikä on suoranainen ihme. Sillä normaalisti olen kovemman luokan herkkusuu.

Teki :p
Appelsiinia ja banaania himotti koko ajan!
Raskaus nyt oli muuten ihan kauhean kivulias :|
Paino nousi kuitenkin 16 kiloa, vaik ei mitenkään erikoisen paljon tullut missään välissä mässäiltyä.

Poikahan sieltä tuli :heart:

keskivaiheillä kuopusta odottaessani olisin syönyt kilokaupalla appelsiineja!!! Miehen piti lähteä niitä kaupasta ostamaan illalla, kun himo iski. Ja kurkkua olisin voinut syödä myös kilokaupalla.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Teki :p
Appelsiinia ja banaania himotti koko ajan!
Raskaus nyt oli muuten ihan kauhean kivulias :|
Paino nousi kuitenkin 16 kiloa, vaik ei mitenkään erikoisen paljon tullut missään välissä mässäiltyä.

Poikahan sieltä tuli :heart:

minä himoitsin myös appelsiineja ja syntyi tyttö =)

Joo teki, alkuraskaudessa paino vähän putosi kun elin melkein meloonilla. Koko raskauden aikana en syöny yhtään sipsiä, ei ois voinu vähempää tehä mieli, vaikka oon tosi herkkusuu normaalisti. Tyttö tuli ja neuvolakortin mukainen painonlisäys koko raskaudesta oli n. 7 kg (mutta ennen ekaa neuvolaa oli varmaan jo tullu vähän ja samoin vikoina päivinä)

Esikoiselta oli hirmuinen porkkana ja appelsiinihimo. Poika tuli, joka oli ruskettuneen näköinen syntyessään?? Raskauden aikana paino nousi 8.5kg, poika painoi 3.8kg. Missään välissä ei hirveä mässäily iskenyt.

Ekassa raskaudessa (alussa) teki mieli koko ajan hampurilaisia ja karkkia :ashamed: Muutaman kerran retkahdin. Loppuraskaudessa teki mieli sitrushedelmiä. Painoa kertyi 7kg ja poika tuli.

Kuopusta odottaessa teki koko ajan mieli hedelmiä, sitrushedelmiä ja vesimelonia. Tein muutaman kerran viikossa ison kulhollisen hedelmäsalaattia ja popsin sitä alituiseen. Kiloja tuli 4 ja poika syntyi.

Tässä raskaudessa ei ole ollut mielitekoja yhtään (rv 19+6). Eilen olin kakkosultrassa ja mitään roikkuvaa ei haarovälissä näkynyt, mutta asento oli sen verran vänkyrä vauvalla, ettei varmuudella voinut kätilö sanoa, kumpi tulee. Jännityksellä odotamme siis :D

minä söin ihan jumalattomia määriä banaaneja kun odotin esikoista. samaten appelsiinimehua kului ihan tajuttomasti. esikoinen on tyttö. poikaa odottaessa sitten kaikki suolanen oli niiiiiin hyvää... eli vähemmän terveelliset himot oli sillon. :D

Minulla on aiemmissa raskauksissa uponnut hornetit, sipsit, kebabit, pihvit, perunamuussit yms tosi hyvin ja painoa on tullut reilusti 20-30 kiloa molemmilla kerroilla. Nyt on outo olotila kun pahoinvointi on ihan eri luokkaa ja tosiaan syömiset terveellisemmät. Toivoisin, ettei painokaan nousisi ihan niin paljoa kuin aina ennen.. Niin ja poikia on molemmat edelliset lapset.

Kahdes ekas raskaudes söin hulluna hedelmiä, ja grilli-, pitsa, kebab ym. ruoat inhotti ja tyttöjä syntyi. Ja herkut maistuu. Painoa tais tulla 10kg molemmissa. Alussa pahoinvointi tosi voimakasta.

Mut nyt ei oikein hedelmät nappaa, mut liharuokia tekis mieli, karkit äklöttää ja kunnon pahoinvointia ei ollut lainkaan, sellaista etovaa oloa vaan. Painosta ei vielä osaa sanoa ku 13. raskausviikko vast menossa. Tyttöolo on kyl kokoajan ollut mut senhän näkee sit helmikuussa! =)

Oi, oliskin tehnyt mieli hedelmiä! Vaan ei: lihaa ja rasvaa piti olla; suurin intohimoni olivat pakastepizzat. Myös makeat herkut upposivat. Painoa tuli ihan kauheasti... ja joo, pojan synnytin.

Onkohan tuossa oikeasti joku "taika"? On meinaan niin yhteneväisiä tämän ketjun vastaukset.

Mie voin ilmoittaa heti kun tiedän kumpiko on tulossa, eli raskauden puolivälin tuntumassa, niin katsotaan pitääkö paikkaansa sukupuoli. Toisaalta me kyllä toivottaisiin kolmatta poikaa vielä.... Saatais poikien nimikolmikko kasaan.. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Onkohan tuossa oikeasti joku "taika"? On meinaan niin yhteneväisiä tämän ketjun vastaukset.
vanhan kansan uskomuksien mukaan tyttöä odottaessa tekee mieli hedelmiä ja makeaa, poikaa odottaessa taas lihaa ja suolaista. ainakin meillä piti paikkansa. :)

Mäkin oon joo kuullut tuon uskomuksen, mut oon aina ajatellut vaan, että se on samaa sarjaa kuin kolmen ässän sääntö tai mahan muodosta sukupuolen ennustaminen. Mut kai tuo voi pitääkin paikkaansa?!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
vanhan kansan uskomuksien mukaan tyttöä odottaessa tekee mieli hedelmiä ja makeaa, poikaa odottaessa taas lihaa ja suolaista. ainakin meillä piti paikkansa. :)

No mulla teki tyttöä odottaessa mieli rasvaa ja suolaa.
Ja poikaa odottaessa alkuraskaudessa teki mieli vaan oksentaa. Muuten kaikissa raskauksissani keskivaiheilta loppuun on ollut ihan kamala makean himo :/

On tehny, omenoita ja kiivejä oon vetäny enemmän kun laki sallii :D Nyt rv37+4 ei tahdo maistua mikään :x Kuvottaa ajatuskin ruuasta ja tai muustakaan! Sukupuoli ei oo tiedossa.

Esikoisesta söin aika lailla kaikkea mitä nenän eteen tipahti ;) kebabbi oli semmonen mitä en voinu syödä. Esikoinen on poika :heart:

Mä söin tolkuttoman paljon appelsiineja! nii-ja fetasalaatti uppos muhun kans hyvällä ruokahalulla! Missään vaiheessa ei tehny tavallista enempää mieli karkkia, pikaruokaa ym. rasvasta. Hedelmät ja marjat teki kauppansa meikäläisellä koko raskauden ajan. Nii ja puolukoita söin varmaan kaiken kaikkiaan 10 kg raskauden aikana!
PAino nousi kaikenkaikkiaan 15kg ja poikahan sieltä sitten tuli! :heart:

Mie kävin ennustajalla viimeksi kun odotin tuota kuopusta. Hän tiesi, että tulossa on poika ja seuraavaksi tulee tyttö ja sitten vielä kaksi poikaa.. Saas nähdä miten mustalaiseukko osasi ennustaa. :laugh: Oikeesti en oikein luota noihin ennustuksiin..

Joo, mie popsin alussa ihan hulluna appelsiineja ja omenia, muu ei oikeen maistunu. Mut sitten puolenvälintietämissä uppos jo melkein kaikki paitsi broileri :x erehdyin meinaan kerran ostamaan himoissani kokonaisen grilli broilerin ja söin sen yksin kokonaan :ashamed: Sen jälkeen ei paljon broileri meikäläiselle maistunut :x
Painoa tuli 10 kiloa ja kaksi poikaa sieltä tupsahti :heart:

Mandariinit ja porkkana ekassa ja nykyisessä raskaudessa. Että sellainen "poikaoire" minulla, jos tämä nyt poika on, kuten uumoillaan =)
Kyllä on vähemmän rasvaisia herkkuja mennyt tässä raskaudessa ihan koko ajan. Tyttöä odottaessa himoitsin paljon enemmän pizzaa ja suklaata, ja painoakin tuli sitten 3-4kg enemmän. Nyt rv 39+4 ja painoa tullut n 8kg eli oikeastaan tuo maha on vaan kasvanut ja muuten ihan normaalipainoisen näköinen olen.
Onnellista odotusta =)

Tän viimesimmän kans mulla oli omeniin kauhee himo koko raskauden ajan.
Raskaus muuten normaali,paitsi mulla oli raskaudenajan diabetes.Kyllä sitä painoo tuli muutama kilo ylimäärästä.Tuli syötyy välillä rasvasia ruokia,vaikka ei niitäkään ois saanu syödä.Ainakaan paljoo.

No, noitahan minä muutenkin syön... Jossain vaiheessa oli kausi, jolloin halusin vahvasti maustettuja chilisiä kasviksia ja riisiä, ja viikko pari meni aivan ihmeellisellä ruokavaliolla. Appelsiinit ja vesimeloni olleet muuten suosikkeja.

Ja en tiedä kumpaa tässä odottelen. Paino on noussut raskauden alusta kilon.

Piika-äiti

Mä vedin häämatkallakin hienossa raflassa hedelmälautasen ja vanoljajäätelöä viitenä iltana peräkkäin, siinä missä muut söi härän filettä ja kaikkea upeaa.. :D

Eli kyllä, sellainen alkuraskaus oli minullakin. Eikä se epäterveelliseksi se syöminen muuttunut missään vaiheessa, kiloja tuli silti sama kuin tytöstä josta vedin kaikki mahdolliset hampparit, pirtelöt yms..

Yhteistyössä