Tekemättömät kotityöt - listaus

• Viestiketjun aloittaja laiskako?
  • Ensimmäinen viesti
laiskako?
Oma, miehen ja eteisen vaatekaappien läpikäynti ja siivous.
Vaatehuoneen siivous.
Kukille uudet mullat.
Istuta yrttejä ikkunalle.
Keittiön kaappien ja etenkin ovien pyyhintä KUNNOLLA.
Uunin pesu.
Ja kun ilman vähän lämpenee niin ikkunoiden pesu.
Ja sitten pääseekin jo ulkohommiin...

Mitäs teillä on rästissä vai onko rästejä lainkaan...

*A*
Mistähän alottais... :)

-Miehen vaatekaapin siivous
-Keittiön siivous
-Vessan siivous
-Imurointi
-Pölyjen pyyhintä
-Lattioiden pesu
-Ikkunoiden pesu
-Kellarin siivous

Olikohan tossa jo kaikki? On se kumma, vaikka kuinka tekis hommia, niin ne ei lopu koskaan...

Rästejä on ihan hirveästi

Vaihtaa kukista mullat
Pestä kaikki kodin pinnat, seinät mukaan lukien
Siivota alakerta
Siivota varasto (kun saisi ulkovaraston valmiiksi)
Pestä ikkunat
Pestä sauna ja suihkuhuone
Keittiön kaapien putsaus sisältä

Siinä nyt muutamia esimerkkejä. Koskahan tuota listaa ehtis alkaa käymään läpi..

"Halikatti"
Miten te ehditte tekemään jotain tommosta??? Apuua. Minkä ikäiset lapset?? Mä en tee kuin päivittäishommaa ja senkin laistan usein ja se kyllä näkyy meillä. Ihan masentavaa.. :(

..
[QUOTE="Halikatti";23519928]Miten te ehditte tekemään jotain tommosta??? Apuua. Minkä ikäiset lapset?? Mä en tee kuin päivittäishommaa ja senkin laistan usein ja se kyllä näkyy meillä. Ihan masentavaa.. :([/QUOTE]

no täähän olikin rästilista. mulla on viime keväältä jo mullanvaihdot rästissä joten tän keväänä on kai pakko

Samoin, mullaki jo edellisenä keväänä ostetut mullat eteisessä, odotelleet vuoden päivät että vaihtaisin kukkiin mullat :D

Ja tosiaan, rästitöiden lista tämä on.. Tiiä sitte koska tämmösiä on aikaa, saati intoa tehä..

"vieras"
Normiviikkosiivouksen lisäksi:

-pestä peitot, tyynyt, päiväpeitot...
-pestä talvivaatteita (ostin uusia laatikoita, joihin vois laitaa kaikki villasukat, kintaat jne)
-siivota kuiva-ainekaappi
-käydä läpi lasten vaatteet. laittaa pieneksi jääneet kiertoon

..
Meil on koti ku pommin jäljiltä vaikka taas tänään siivosin ja siivosin ja siivosin. Kolme sotkee perästä sen minkä ehtivät! Olen kotiäiti ja todella ihmettelen kuinka jotkút kerkee pitämään kotinsa siistinä lasten kanssa!! No okei, mie kyllä laitan ulkoilun siivouksen edelle ja siinähän se aika sitten meneekin. Kaikki muu aika kun ollaan sisällä menee ruuan laittoon ja syöntien jälkien siivoukseen, pyykin pesuun ja viikkaukseen jne. Ei tunnu kerkeävän siivota tavaroita paikoilleen!

Herramunjee...mä en ikinä tee noita kaikkia asioita, joita osa oli listannut :O

Ikkunat lienee pakko pestä, mutta oletan et mies hoitaa sen homman.
Vaatehuoneen siivous on ikuinen rästi.
Ja olkkarin yks seinä on pitänyt tapetoida jo monta viikkoa.
Suursiivous on myös aina rästissä.

..
Meil on koti ku pommin jäljiltä vaikka taas tänään siivosin ja siivosin ja siivosin. Kolme sotkee perästä sen minkä ehtivät! Olen kotiäiti ja todella ihmettelen kuinka jotkút kerkee pitämään kotinsa siistinä lasten kanssa!! No okei, mie kyllä laitan ulkoilun siivouksen edelle ja siinähän se aika sitten meneekin. Kaikki muu aika kun ollaan sisällä menee ruuan laittoon ja syöntien jälkien siivoukseen, pyykin pesuun ja viikkaukseen jne. Ei tunnu kerkeävän siivota tavaroita paikoilleen!
jos lapset on tarhassa niin koti pysyy päivän siistinä kun se on tyhjillään. samoin tiskiä ja keittiön siivousta kertyy vähempi

Foortti harmaana
Olohuoneesta verhojen vaihto (oottaa keittiön pöydällä) samalla vois; PITÄIS pestä ne ikkunat.
Vaatehuone pitää tyhjentää ja siivota, siitä tulee esikoiselle oma nooh, sellainen pesä, minne tulee kampauspöytä ym. joten isolla kädellä pitää tyhjentää.
Keittiön kaapit pitäis raivata, kun kirppispöytäkin pitää varata.
Valokuvat on tekemättä ja osa 3v vanhoista laittamatta kansioon (niillä tarroilla) ja lasten lapsuusmuistokirjat on ihan keskentekoset.
Varastoa pitäis siivota ja mun autoa.
Noh, tossa tärkeimmät/pahimmat.
=(
Voihan pasa ;)

"kaunisajatus"
-ikkunoiden ja terassilasien pesu
-grillin pesu ja koekäyttö
-kaappien läpikäynti talvivaatteista sekä turhista vaatteista
-talven poispesu (talvitopat ym)

(valokuvakansioiden kokoaminen digikuvien ohelle - ehkä sitten eläkkeellä.....)

"vieras"
nyt mua kyllä masentaa kun tajusin että kenenkäänn ihmisen listalla ei ole MITÄÄN sellaista johon voisin sanoa, 'no ton mä oon jo tehny' siis mulla on kaikki rästissä!

-yleissiivous (varsinki yläkerrassa)
-ihan kaikkien kaappien siivous, joihiki riittää pelkkä järjestely
-ikkunoitten pesu
-kukkamultien vaihto
-uunin pesu myöskin
-ulko-oven pesu
-paneelin lakkaus khh:ssa ja tuulikaapissa
-lasten/vierashuoneen maalaus (puolet maalattu) ja sisustaminen
-vauvanvaatteitten järjestely
-vauvan sängyn laittaminen
-vaunukopan pesu (tosin sitä oon tarjonnu ukolle..)
-ompelutöitä, kuten verhojen ompelua ja lyhentämistä, vauvan lakanoiden ompelua
-auton puolipeitteen pesu ja korjaus
-auton sisätilojen putsaus (eikä ainoastaan imurointi, vaan ihan kaikkien pintojen kunnollinen putsaus..)
-ne tyynyt ja peitotki pitäis pestä, ja uus petari ostaa
-mantelileipien leipominen

Mitäpä ei ois rästissä... Mun tyyli kun tuppaa olemaan että älä tee tänään sitä minkä voit tehdä myöhemminki. :ashamed:

..
Niinhän se on että kun kotona ollaan niin koko ajanhan sitä sotketaan eli miulla se aika menee siihen samaan pöydän pyyhkimiseen :D Noo, oon mie jotain saanu aikaseksi muutakin, yön pimeinä tunteina kun lapset on nukkunu oon käyny vaatteet läpi ja nyt on viety tarpeettomat kirppikselle, siitä on hyvä mieli! :) Vielä se homma on kyllä kesken...

*A*
Jes! Miehen vaatekaappi on nyt siivottu, MUTTA samalla tältä listalta bongasin pari muuta hommaa, jotka olin autuaasti unohtanut. :( Esim. toi talvivaate-rumba ja grillin huolto. Ei ne hommat näköjään tekemällä lopu. :)

Hkkk
Onhan noita,

Alakerran vessan siivous
Pientä pintaremppaa vähän joka huoneessa
Talvivaatteet pesuun ja varastoon
Kuivakaappien järjestely + vanhat pois
Pakastimen sulatus ja pesu
Saunan pesu
Auton katsastus
Ikkunoiden pesu
Parvekkeen siivous kesäkuntoon
Vaatekaappien järjestely
Lasten vaatteita kirppikselle
Kesärenkaitakin pitäs vissiin alkaa jo suunnittelemaan niin tulee varmaan tehtyä parin kuukauden päästä
Auton siivous + pesu
Kelan asioita pitäis muistaa hoitaa

Onhan noita ja lisäksi huomenna taitaa olla ihan perussiivouspäivä...

Auton siivous + pesu
Ikkunoiden pesu
Eteisen kaappien läpikäynti
Kirppikselle tai jonnekin noitten lastentavaroiden roudaus

Muut oonkin sitten hoitanut tavallisen siivouksen ohessa (viime viikonloppuna vaatekaapit ja vaatehuone, sitä edellisenä kukat mullitus ja ruukutus yms.). En tykkää kasata hommia, mutta tuolle ikkunanpesulle en ole vielä nähnyt tarvetta (aurinko ei ole tarpeeksi paistanunna :D), auto ei ole ollut mun käytössä, huoltomiehet eivät ole kai vieläkään korjanneet sähkötolppaa jne. Eteisen kaapit käyn läpi tässä lähipäivinä. Tännään silittelin sellaisen vuoren vaatteita että huhhuh. :) Eipä pidä ennää shoppailla ja koluta kaappeja, kun joutuu pesemään ja silittämään niin paljon.

Yhteistyössä