Tekeekö kukaan Seuren kautta keikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelija

Vieras
Olen pohdiskellut, josko alkaisin tekemään Seuren kautta hoitoalan töitä. Olisko kellään kokemuksia, hyviä ja huonoja? Riittääköhän keikkaa täällä pääkaupunkiseudulla. Olen ollut muutamissa paikoissa vakkarina (vanhuspuolella) eikö meillä ainakaan ole ollu Seuren kautta ketään.

Olen tehnyt keikkaa seuran kautta jo useamman vuoden. Keikkaa riittää, varsinkin jos ei ole nirso paikan suhteen. Lähihoitajille töitä enemmän kuin sh tarjolla. Viikonloppuvuorot menee heti jakoon, niitä välillä vaikea saada. Yleensä keikkapaikalla otetaan hyvin vastaan, toki täytyy olla oma-aloitteinen ja reipas. Nyt olen itse äitiyslomalla mutta palaan kyllä keikkailemaan kunhan loma loppuu, pidän keikkatyöstä, saa valita omat vuorot ym.
Ai niin, usein työvuoro kestää 7h, joskus 8h, mutta joissakin paikoissa vain 6 tai jopa vain 5h. Tämä näkyy palkassa jo tuntuvasti.

Ai voiko vuorot kestää vaan 5h?! Luulin että ne olisi aina sen 7h vähintään. Täytyykin miettiä uudestaan, kyllä se 7h olisi hyvä olla vähintään niin saisi jotain käteenkin :D Kiinnostaisi kyllä tehdä, mutta täytyy vielä punnita.

Joo joissakin paikoissa oli yleistä että vuorot 5h, tosin näitä paikkoja tuli vastaan vain muutama. Joskus tuollainen 5-6h vuoro sopi aikatauluihini hyvin, jos samana päivänä oli jotain menoja.

No mielestäni aika vähän on kyllä noita 5 h vuoroja, ja sitten on kyllä kans mistä valita - ainakin perushoitajien vuoroissa. Oon tykännyt olla Seurella töissä: helposti pääsee tutustumaan erilaisiin paikkoihin ja löytää mahdollisesti sen lempipaikkansa kuten minä. Ja etu on se, että jos ei viihdy, niin ei tarvitse mennä toiste samaan paikkaan. Itse olen saanut enimmäkseen hyvän vastaanoton työpaikoilla ja ei kukaan siellä oleta, että tuntisin paikkaa ennestään, vaan aina kyllä ovat kysyneet, olenko ollut ennen jne. Lisäksi Seuren henkilöstökonsultit ovat todella mukavia ja avuliaita.

Aloitin juuri Seurella keikkailemaan ja tällö hetkellä tilanne on huono. Keikkaa ei ole terveydenhuollon puolella, ellei ole esim. lääkelupia tai omista ajokorttia. Nämä ainakin rajoittavat minua.

Aion kyllä hakea lastenhoidon puolelle ja kokeilla päiväkoteja. Koulunkäyntiavustajankin hommia ois, mutten saanu aikaseks aikaisemmin hommattua rikostaustaotetta ja sen takia nyt kestää :D

olen jo jonkun aikaa tehnyt seurelle keikkaa ja kieltämättä "Lala" on oikeassa... keikkaa on yllättävän vähän ainakin terveydenhuollon puolella. täytyy olla aktiivisena heti aamusta, jos haluaa vaikka sinä päivänä johonkin iltavuoroon mennä. itekki just päivystän keikkanetin sivulla, et jos osuis kohalle keikkaa tänää :)

tuntuu silti tosi kummalliselta että vaikka päivittäisin sivua kokoajan ja näkyis uus keikka ja pistän HETI toiveisiin niin se on kumma kun en silti sitä keikkaa saa. ehkä meitä sit vaan on samaan aikaan rämpyttämässä useampikin hoitsu? en tiiä.

olen jo jonkun aikaa tehnyt seurelle keikkaa ja kieltämättä "Lala" on oikeassa... keikkaa on yllättävän vähän ainakin terveydenhuollon puolella. täytyy olla aktiivisena heti aamusta, jos haluaa vaikka sinä päivänä johonkin iltavuoroon mennä. itekki just päivystän keikkanetin sivulla, et jos osuis kohalle keikkaa tänää :)

tuntuu silti tosi kummalliselta että vaikka päivittäisin sivua kokoajan ja näkyis uus keikka ja pistän HETI toiveisiin niin se on kumma kun en silti sitä keikkaa saa. ehkä meitä sit vaan on samaan aikaan rämpyttämässä useampikin hoitsu? en tiiä.

Nyt on seurella tosi huonosti keikkaa ja vapaapäivän saa menemään kyllä sillä että vahtaa koko päivän seuren keikkanettiä.Suositut keikat ovat vain hetken sivuilla ja sitten jo linjat varattuina joo.Itse kannattaa olla yhteydessä paikkoihin joissa esim itse on joskus seuren kautta keikkaillut.Tällä tavalla olen onnistunut saamaan jotain työtä joskus.Pelkällä keikkatyöllä ei nyt pysty itseään elättämään taikka sitten sinun pitää istua pöydän ääressä pipo päässä ja takki niskassa aamusta lähtien keikan toivossa.Äkkilähdöt ovat kyllä ihan om ajuttunsa.

Nyt taaspientä piristystä seuren keikkatarjonnassa ehkäpä mutta sen minkä olen laittanut merkille niin keikkoja on nyt enenmän espoossa ja vantaalla ja itse ilman seutulippua en mielelläni ota keikkoja kyseisistä kaupungeista.Syy: Kulkemiseen menee aikaa ja yksittäiset seutuliput ovat kalliita.Lisäksi koen että tunnen hyvin helsingin organisaation mutta en muita.esim. kotihoidon keikat ovat haastavia espoossa kun ei tunne paikkoja.

Ihan säpsähdin kun näin oman aloitukseni viime vuoden puolelta :) Minuakin kiinnostaa edelleen mikä on tilanne keikkalaisilla. En ole vieläkään alkanut tekemään keikkaa vaan olen turvallisessa vakkaripaikassa :) Mutta työvuorot ei nappaa yhtään, paljon iltaa ja viikonloppua, joten olisi ihanaa kun voisi vaikuttaa itse siihen, milloin on töissä.

Seurella on tosi huonosti keikkaa.Kesällä hehkutettiin että hussin keikat tulkevat seurelle mutta hiljaista on.En edes tajua sitä että kuinka seure pystyy pitämään reservissään tuhansia keikkalaisia kun keikkoja ei ole kuin kourallinen ja nekin paikoissa joissa en ole ollut tai sijaitsevat kaukana.

En suosittele seurea kellekään. Minulle ne keksi semmosen jutun, että en ole mennyt sovituille keikoille. Näin ei todellakaan ole käynyt. Kun kysyin asiaa niin kaikki siirsi toiselle että kysy häneltä. Lopuksi otin yhteyttä toimitusjohtajaan ja hänkään ei eka myöntänyt, että ne valehteli. Vaadin aina selvitystä ja monen viestittelyn jälkeen sain vastauksen että sovitut keikat on hoidettu niinkuin on pitänyt. En tiiä kuka siellä keksi tommosen jutun ja kukaan ei uskaltanut kertoo, että he olivat väärässä. Tosi luotettava yritys.

Eipä ole juuri vkonloppukeikkoja tarvinnut tehdä, valitettavasti. Varsinkin keikkanetin vaihduttua keikkoja tuntuu löytyvän vain niukasti ja vain arkena. Muutaman vuoden takaista Seurea olisin voinut kenelle vain suositella, mutten enää tätä nykyistä.

Saatteko riittävästi keikkoja? Minulla ei ole vakkaripaikkaa ja nyt seure on palkannut niin paljon uusia tekemään keikkaa ettei niitä riitä minulle. Seure tietää varsin hyvin että on paljon jotka saavat elantonsa pelkästään keikkailemalla joten minusta on varsin ikävää ettei sillä ole enää mitään väliä seurelle. Kohta täytyy mennä sossun luukulle.

Saatteko riittävästi keikkoja? Minulla ei ole vakkaripaikkaa ja nyt seure on palkannut niin paljon uusia tekemään keikkaa ettei niitä riitä minulle. Seure tietää varsin hyvin että on paljon jotka saavat elantonsa pelkästään keikkailemalla joten minusta on varsin ikävää ettei sillä ole enää mitään väliä seurelle. Kohta täytyy mennä sossun luukulle.
920

No tänään on kyllä tullut mieleen, että onko budjetit käytetty viimeiseen pisaraan kaikissa muissa naapurikaupungeissa paitsi Espoossa.. :D
..laskin äsken pikaiseen noin 70 keikkaa, joista vantaalla ei yhtään, Hgissä kait n.6, kaikki muut Espoossa..

Eikö kukaan keikkalainen asu Espoossa? ..kyllähän tuolla määrällä keikkoja mitä Esp.on koko ajan, elelis vaikka kuinka. :)

No tänään on kyllä tullut mieleen, että onko budjetit käytetty viimeiseen pisaraan kaikissa muissa naapurikaupungeissa paitsi Espoossa.. :D
..laskin äsken pikaiseen noin 70 keikkaa, joista vantaalla ei yhtään, Hgissä kait n.6, kaikki muut Espoossa..

Eikö kukaan keikkalainen asu Espoossa? ..kyllähän tuolla määrällä keikkoja mitä Esp.on koko ajan, elelis vaikka kuinka. :)

Ei kyllä minulla näy yhtään keikkaa. Ei vantaa/hesa/espoo. Onko kyse kotihoito tai sh? En tee kotihoitotyötä, en suostu orjatyöhön. Lh sairaalakeikkoja ei ole.

Yhteistyössä