moek
Poikamme (viikon vajaa 1v) on nukahtanut aina rinnalle yöunille mentäessä. Hän ei myöskään suostu nukahtamaan muuta kuin minun eli äidin kanssa. Ajatuksissa on pyörinyt, josko opettaisi nukahtamaan ilman rintaa. Ei se minua sinänsä haittaa, mutta olisihan se hyvä, jos isikin joskus nukuttaisi ja joskushan sitä on opeteltava asia kuitenkin. Myöhemminhän se vain on vaikeaa irrottautua tästä tavasta. No, minä sitten päätin näin tehdä; Samat iltarutiinit kuin aiemminkin, mutta annoin tissiä sängyn reunalla, lapsi sylissä, jonka jälkeen lapsi unipussiin ja unilaulujen aika. Ensimmäinen ilta meni jotenkuten ok. Lapsi itkeskeli vähän, mutta rauhoitin sylissä ja siihen sitten sänkyyn ilman rintaa kyllä nukahti. Joka yö mennyt suht samalla tavalla, ei pitkään kestänyttä itkua tms. Tänään taas meni ihan pipariksi. Periksi en kyllä antanut, mutta huuto oli aikamoista! Se kesti noin 10min ja sylissä keikutin ja sitten taas kyllä nukahti itse. Mutta, miksi tämä tuntuu niin pahalta??? Tuntuu niin pahalta riistää toiselta hyvin rakas asia (muuta korvikkeeksi ei kelpaa, esim. tutti tai nalle). Yöllä sitten kyllä saa tissiä, en tiedä kuuluisiko sekin vierottaa nyt samalla. Ajattelin sitä odotella vielä tovin, koska nyt tekee hampaita, oppii uutta ym. niin koen hänen hakevan yöllä lohtua rinnalla. Tosiaan, miksi tulee niin paha mieli tuosta vaikka tiedän että on hyvä asia oppia nukahtamaan itsekseen (olenhan minä kuitenkin vierellä). Kuitenkin läheisyyttä saa ja sitä tissiä, ainut vaan että nukahtaessa pitää olla ilman.