Teinkö väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istiina

Uusi jäsen
04.04.2011
19
0
1
Pieni kaupunki Hämeestä
Eli, mieheni olisi halunnut lähteä jonnekin kaupungille kaverinsa kanssa, mutta hänen on oma auto jotenkin rikki ilmeisesti --> pyysi minun autoa lainaan. En antanut, KOSKA muutenkin liikumme joka paikkaan AINA minun autollani. Ja minä maksan AINA bensat. Muutenhan asialla ei niin väliä olisi, mutta olemme hyvin pienituloisia, eikä ylimääräistä rahaa muutenkaan ikinä ole. Minun ylimääräiset rahat menee juuri siihen bensaan, miehen ties mihin (ulkona syömiseen, juhlimiseen jne). On kyllä monet kerrat luvannut, että hän sitten seuraavalla kertaa maksaa, mutta eipä ole vielä sitä päivää näkynyt. Joten siis, teinkö väärin, kun en hänelle nyt sitä autoa lainannut?

Rahat on yhteisiä aika usein parisuhteissa, toisinpäin no problem jos muija pyytäisi autoa lainaksi. Ainoa mikä tekee tästä mukamas kauheaa ja väärää on se, että hänellä on munat ja miehen pitäisi yleensä maksaa kaikki ja sitten siihen vielä päälle vähän lisää.

Miehellä ei ole oikeus olla tässä maailmassa persaukinen tai että hänellä olisi vähän rahaa, tälläiset miehet ovat naisten mielestä alinta saastaa, mutta mieheltä toki saa persaukinen nainen viedä vaikka tuhkatkin pesästä, se on ihan jees ja jeppiskamaa.

Minun mielestäni teidän suhteessa on kyllä laajempia ongelmia, kuin nyt tämä asia... Tuota kysymystä on oikeasti ihan turha lähteä nyt ratkomaan, vaikka se sinusta tällä hetkellä tuntuukin ajankohtaiselta, mutta ihan oikeasti teidän pitää ratkaista tuo kokonaiskuvio kunnolla, että pääsette tässäkin asiassa siihen asian ytimeen... Kyselkää neuvolassa vaikka jotain perheneuvontaa...

Parisuhde vaatii molemminpuoleista luottamusta ja molempien on ajateltava koko perheen etua. Teillä ei tunnuta ajateltavan perheen yhteistä etua ja sellainen käyttäytyminen tietenkin karsii jo sekin sitä luottamusta.

Rahat on yhteisiä aika usein parisuhteissa, toisinpäin no problem jos muija pyytäisi autoa lainaksi. Ainoa mikä tekee tästä mukamas kauheaa ja väärää on se, että hänellä on munat ja miehen pitäisi yleensä maksaa kaikki ja sitten siihen vielä päälle vähän lisää.

Miehellä ei ole oikeus olla tässä maailmassa persaukinen tai että hänellä olisi vähän rahaa, tälläiset miehet ovat naisten mielestä alinta saastaa, mutta mieheltä toki saa persaukinen nainen viedä vaikka tuhkatkin pesästä, se on ihan jees ja jeppiskamaa.

Ei, meillä ei ole rahat yhteisiä. Ihan itse maksetaan omat menomme, laskumme jne. Ja ei, hän ei ole kertaakaan lainannut minulle autoaan, vaikka olisin pyytänyt. Aina mukamas tarvinnut sitä juuri silloin itse. Ja muutenkaan mulla ei oo tarvetta viedä ainakaan kenenkään rahoja, yritän elää omillani. :o

No emt, mutta jos se autonlainaus rahasta kerran on kiinni, niin mikset pyytänyt häneltä niitä bensarahoja etukäteen, käteisenä?

Nooh, hänellä ei rahaa ole, niinkun ei mullakaan. Ja autossani sen verran bensaa, että saan sillä omat asiani hoidettua vielä tämän viikon loppuun. Joten toisaalta mulla ei olis ollut mahdollisuuttakaan lainata, mutta iski pieni epätoivo, kun nyt se tuolla kiukuttelee asiasta. En muutenkaan ymmärrä, miksi pitäisi keskellä viikkoa lähteä yöllä kaupungille kavereitten kanssa.

Minun mielestäni teidän suhteessa on kyllä laajempia ongelmia, kuin nyt tämä asia... Tuota kysymystä on oikeasti ihan turha lähteä nyt ratkomaan, vaikka se sinusta tällä hetkellä tuntuukin ajankohtaiselta, mutta ihan oikeasti teidän pitää ratkaista tuo kokonaiskuvio kunnolla, että pääsette tässäkin asiassa siihen asian ytimeen... Kyselkää neuvolassa vaikka jotain perheneuvontaa...

Parisuhde vaatii molemminpuoleista luottamusta ja molempien on ajateltava koko perheen etua. Teillä ei tunnuta ajateltavan perheen yhteistä etua ja sellainen käyttäytyminen tietenkin karsii jo sekin sitä luottamusta.

Tähän en oikein osaa sanoa mitään. Kuitenkin vasta ollaan pari kuukautta sitten muutettu yhteen, niin tavallaan 'harjoitellaan' vielä tätä yhteiseloa. Ponnistelujahan se toki vaatii, kun molemmat asuttu pitkään tätä ennen yksin.

No ei vaikuta kovin hyvältä tuo teidän suhde. Mies vedättää jo nyt sua. Sitte jos teette muksuja niin saat maksaa kaikki muksujenkin menot omistas ja mies hummaa rahaansa.

Aivan oikein ettet lainannut autoa. Mies vaihtoon...

Totta se kuiten asumiskuluista maksaa puolet? Muuten mulle tuli tunne et sua vedätetään nyt pahemman kerran...

Maksaa kyllä juu. Eli meillä maksetaan yhdessä kaikki asumiskulut, nettilaskut yms. + plus tietenkin ruoka- ja pesutarvikkeet jne. Kaikki mitä nyt normielämiseen tarvitsee. Niistä ylijäävät rahat saa sitten kumpainenkin käyttää mihin itse haluaa.

No ei vaikuta kovin hyvältä tuo teidän suhde. Mies vedättää jo nyt sua. Sitte jos teette muksuja niin saat maksaa kaikki muksujenkin menot omistas ja mies hummaa rahaansa.

Aivan oikein ettet lainannut autoa. Mies vaihtoon...

Jotenkin kyllä olen alkanut miettimään, että 'oppiikohan' hän ikinä tuota rahankäyttöä, vai meneekö ne aina kaikki turhuuksiin. Muuten kyllä on vastuuntuntoinen, pitää huolta kodista jne.. mutta tosiaan tuo rahankäyttö on vähän. krhm

Ei tosiaan kuulosta siltä, että suhteenne ainakaan vielä olisi kovin vakaalla pohjalla, mutta sanoitkin tuolla, että vasta olette yhteen muuttaneet. Miksi ette laittaisi vaikka kaikkia bensakuluja puoliksi?

Mikä pakko sun on autoasi lainata, jos mieskään ei lainaa omaansa. Mutta kuten joku jo ehdottikin, että olisit pyytänyt bensarahat etukäteen tai vaikka olisit vuokrannut rahaa vastaan autoasi.

Yhteistyössä