Teinkö väärin lapselleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
olen pari kuukautta yrittänyt saada lapset 3kpl nukahtamaan itsekseen. Toki satu luetaan, peitellään, pusutellaan ja halitaan yms. N. 2 viikkoa olen voinut lähteä huoneesta, paitsi yksi lapsista ravaa perässä n. 30-60min. Milloin pissattaa, janottaa yms. No tänään ku ekan kerran uudestaan menin, sanoin, että jos joku vielä nousee sängystä niin äiti ei tule enää peittelemään vaan itse pitää. No, se kokeili kerran ja ilmoitin että nyt menet sänkyyn takaisin. En palauttanut vaan meni itse. Jos olisin mennyt huoneeseen, 2 puoli unista olisi havahtunut ja peittelyrumba taas alusta. Jotenkin täytyi saada helpommaksi tämä. Ennen meni n. Klo 11 illalla ennenkö pääsin tekemään iltahommia pyykit tiskit ruuat yms. Nyt pääsen jo 20.30 ja ajoissa nukkumaan ku aamu 5:ltä herätys... Mutta olenko hirviö?

en vitsaile... :( tajusin itsekin vasta sen pari kuukautta sitten että miten naurettavaa tämä touhu on. Mutta särkee sydämestä kun yksi tulee ja sanoo että äiti mulla on paha mieli... Nyt vain totesin että sänkyyn nyt, uni parantaa... Napanuora täytyy katkaista vissiin...

[QUOTE="...";25861958]en vitsaile... :( tajusin itsekin vasta sen pari kuukautta sitten että miten naurettavaa tämä touhu on. Mutta särkee sydämestä kun yksi tulee ja sanoo että äiti mulla on paha mieli... Nyt vain totesin että sänkyyn nyt, uni parantaa... Napanuora täytyy katkaista vissiin...[/QUOTE]

Ehkä sinun olisi hyvä hieman karaistua :) Lapsille tulee aina toisinaan paha mieli.

Aina mä noin tein, jos lapset yritti käyttää "jano/pissahätä/peitto huonosti"- korttia.

Hyvät yöt, peitto päälle, valot pois, ovi kiinni, ja sen jälkeen olin kuuro, mykkä & sokea enkä reagoinut mihinkään huuteluihin. Pari kertaa jaksoivat kokeilla jossain vaiheessa (kausiluontoisesti), sitten tajusivat taas että ei auta, eukko on tosissaan.

muuten meillä on tuo kuri paikallaan ja toteutuu mutta tässä nukkumisessa vasta nyt olen alkanut oppimaan... Lapset vasta 3 vuotiaat kaksoset ja 2 vuotias... Kaikki puhuvat ja ovat kuivia ja ihan tottelevaisia lapsia mutta nukkumisessa mua on viety ku pässiä narussa...

[QUOTE="...";25862060]muuten meillä on tuo kuri paikallaan ja toteutuu mutta tässä nukkumisessa vasta nyt olen alkanut oppimaan... Lapset vasta 3 vuotiaat kaksoset ja 2 vuotias... Kaikki puhuvat ja ovat kuivia ja ihan tottelevaisia lapsia mutta nukkumisessa mua on viety ku pässiä narussa...[/QUOTE]

ei kai tuo nyt kuriin liity millään lailla. jos ne haluaa hellyyttä tai jotain vielä illallakin. mutta ei se nyt liian julmaakaan oo, oman jaksamisenkannalta.

Siis juoksetko sielä ympyrää koko illan, ku kakarat naukasee? Hullu. Iltatoimet, satu, pusut tms. omat systeemit ja sitten pysytään sängyssä ja nukutaan. MITÄÄN palveluksia ei enää tule, eikä kommunikointia.

Tuo on ihan normihomma. Kauhea ihminen on se, joka opettaa koko perheen tanssimaan, kun kuuluu vihellys.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="...";25862060]muuten meillä on tuo kuri paikallaan ja toteutuu mutta tässä nukkumisessa vasta nyt olen alkanut oppimaan... Lapset vasta 3 vuotiaat kaksoset ja 2 vuotias... Kaikki puhuvat ja ovat kuivia ja ihan tottelevaisia lapsia mutta nukkumisessa mua on viety ku pässiä narussa...[/QUOTE]

Kyllä ne käyttää sitä ihan vain tehokeinonakin sitä äitimullonmielipaha -korttia. Ihaile kekseliäisyyttä ja naureskele sille sohvalta, kunhan olet ensin komentanut maailman kurjimman raukan takaisin petiinsä.

Mutta sivumennen sanoen, pässiä ei kuulemma voi viedä narussa minnekään. Ainoa konsti taitaa olla sarvista raahaaminen....

no joo, nyt olen sen tajunnut ja kai ne tästä oppii:) mut kyllä on ihanaa ku ehtii hetken istua yksin sohvalla. Ei enää en juokse ympäri taloa, ennen nukuin niiden kanssa, nyt en enää!

Yhteistyössä