Teinit häpeää pukeutumistani

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei tää oo mikään valtataistelu- tai auktoriteettiasia, koska jos ois, niin mä olisin aika natsi. Tää on tulemista nuorta vastaan sitä ahdistavassa asiassa.

Siis tietysti jos sille tielle lähtee että toteuttaa nuoren toiveita, niin se on loputon suo: aina on naapurin Jenniinan äiti laihempi ja aina löytyy joku Mico jonka vanhemmilla on hienompi auto.
Jos mä huomaan että muksu on lähdössä suht huvittavassa vaateparressa kouluun, niin mä kysyn lähtiessä: "Tota toi sun lippis on kirkuvan oranssi ja on aika tymäkkä kokonaisuus sun neonpinkin asukokonaisuuden (esimerkki vaan) kans, oletko valmis ottamaan mahdollista irvailua vastaan?"
Jos muksu vastaa kyllä, niin kehun ja sanon että hienoa että uskallat.

Mut jos muksu pyytäis kaupungille lähtiessä että "Äiti, sulla on paria kokoa liian pieni paita, voitko vaihtaa ku noi sun läskit tursuaa ja napa näkyy", niin vaihtaisin paidan.
En mä halua tahallani ärsyttää sitä nuorta, koska nuori haluaa että hänellä on fiksunoloinen äiti.
Itse lähestyin keskustelua siitä näkökulmasta, voiko teinit sanella käyttääkö äiti hametta tai housuja. Minusta heillä ei pitäisi olla tällaista valtaa.

En ajatellut kyseessä olevan liian pienet/isot/rikkinäiset tai likaiset vaatteet. Sellaisesta on varmasti ihan hyväkin vinkata vanhemmalle, jos paitapuseron napit räjähtää irti eikä aikuinen tätä itse tajua.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Itse lähestyin keskustelua siitä näkökulmasta, voiko teinit sanella käyttääkö äiti hametta tai housuja. Minusta heillä ei pitäisi olla tällaista valtaa.

En ajatellut kyseessä olevan liian pienet/isot/rikkinäiset tai likaiset vaatteet. Sellaisesta on varmasti ihan hyväkin vinkata vanhemmalle, jos paitapuseron napit räjähtää irti eikä aikuinen tätä itse tajua.
Ei pidäkään olla teineillä valtaa. Tässä tapauksessa, tuo kuvan hame on ainakin jo sen verran lyhyt, että pitää jo miettiä miten istuu tai esim. kumartelee. Lähenee tyylikkyyden ja mauttomuuden rajaa.
 
vierailija
Eivät teinit pidä mekkoja tai hameita nykyään, paitsi jos ne kuuluu johonkin tietynlaiseen tyyliin. Suurimman osan aikaa vuodesta ne ovat todella epäkäytännöllisiä, ehkä kesällä toimii. Kyllä minuakin vähän nolottaisi jos talvella joutuisin kävelemään marketissa hameeseen sonnustautuneen äidin kanssa. Terveisin 15v
 
vierailija
Eivät teinit pidä mekkoja tai hameita nykyään, paitsi jos ne kuuluu johonkin tietynlaiseen tyyliin. Suurimman osan aikaa vuodesta ne ovat todella epäkäytännöllisiä, ehkä kesällä toimii. Kyllä minuakin vähän nolottaisi jos talvella joutuisin kävelemään marketissa hameeseen sonnustautuneen äidin kanssa. Terveisin 15v
Hyvä tietää ettei tyttäreni ole ainut jolla on samanlaisia ajatuksia ;D Noin hänkin on sanonut minulle
t.aloittaja
 
vierailija
Aloittajalla selvästi elämä on yhtä juhlaa. Eikä siinä mitään, mutta en ihmettelisi jos joku poikasi kavereista kiinnitti mielessään huomiota siihen, että kaverin äiti hilluu kotona lyhyessä juhlamekossa tavallisena koti-iltana :D
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Sit ku olis vielä tottakin...
Aloittaja on keskiviikkoiltapäivällä tehny ensin Vauva.av:lle täsmälleen saman ketjun, sit myöhemmin illalla aloittanu täällä tän ketjun.
Vauvalla kyl luulis saavan tarpeeks vastauksia...?


Haiskahtaa tää keissi...
 
vierailija
Aloittaja on keskiviikkoiltapäivällä tehny ensin Vauva.av:lle täsmälleen saman ketjun, sit myöhemmin illalla aloittanu täällä tän ketjun.
Vauvalla kyl luulis saavan tarpeeks vastauksia...?


Haiskahtaa tää keissi...
Joo pitää paikkaansa, olen sama aloittaja kuin siellä palstalla :) Kyllä, vastauksia on tullut sinnekin, mutta palstan tason tuntien merkittävä osa on ollut aika asiattomia. Ajattelin, että täällä saisi aikaan enemmän asiallisempaa ja rakentavansa keskustelua. Mutta ihan aito henkilö olen :) t.aloittaja
 

Yhteistyössä