Teinit häpeää pukeutumistani

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei saa olla tylsä. Mikä vika sirkuskarnevaalissa on?
Ei se nuori ota sitä hassunhauskana, koska heidän ikäänsä kuuluu että joukosta poikkeaminen on noloa. Se voi oikeesti kärsiä siitä, vaikka me aikuiset tiedetään että sillä oikeesti ei oo mitään väliä mihin pelleasuun pukeudutaan.
En mä haluis lisätä teini-iän kärsimyksiä.

Tietysti jokaista muksua pitää koulia hyvään itsetuntoon ja oikeeseen sosiaalisuuteen.

Mutta teini on vielä kesken. Ei sillä ole kaikkia palikoita mitä aikuisella.
 
Ei se nuori ota sitä hassunhauskana, koska heidän ikäänsä kuuluu että joukosta poikkeaminen on noloa. Se voi oikeesti kärsiä siitä, vaikka me aikuiset tiedetään että sillä oikeesti ei oo mitään väliä mihin pelleasuun pukeudutaan.
En mä haluis lisätä teini-iän kärsimyksiä.

Tietysti jokaista muksua pitää koulia hyvään itsetuntoon ja oikeeseen sosiaalisuuteen.

Mutta teini on vielä kesken. Ei sillä ole kaikkia palikoita mitä aikuisella.
Itse näen asian siten, että haluan lapsieni ymmärtävän jo varsin nuoresta, etteivät he voi hallita muita ihmisiä tai tehdä valintoja heidän puolestaan. Tästä syystä heidän on myös turha hävetä kenekään muun puolesta.

Toiseksi, toivon heidän oppivan kyvyn nauraa itselleen ja muille. Myös niille traumatisoiville hetkille elämässään. Nekin ovat kasvun paikkoja. Ne ovat hetkiä, jolloin jokin tuntuu hyvin vakavalle, vaikkei niin olekkaan. Sen ymmärtäminen jälkikäteen opettaa siihen, ettei kaikesta tarvitse hötkyillä.

Lapsillani on varsin turvallinen ympäristö kasvaa ja keihittyä. Se, että äiti ei hypi heidän pillinsä mukaan, on vain kasvattava kokemus, joka heidän tulee saada elämänsä varella.

En vain ymmärrä miksi lapsella pitäisi olla oikeus määrittää miten aikuinen ihminen pukeutuu?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
vierailija
Teinit usein toivovat että vanhemmat eivät pukeudu vanhahtavasti, mutta ei myöskään liian nuorekkaasti tai tyrkysti. He eivät tykkää, jos vanhempi yrittää olla kuin he.

Ja mä olisin hävenny mun äitiä jos muilla mammoilla on farkut ja mun äiti sipsuttais AINA minihameessa: satunnaisesti käytettynä se ei ois hävettäny. Teinit ovat tarkkoja: jos joku vaatekappale toistuu usein esim. opettajan päällä, jolloin siitä opesta helposti puhutaan.

Mutta sä päätät oman suhtautumisesi asiaan, annatko vaikuttaa vai et.
Teinit eivät myöskään toivo, että äiti pukeutuisi täysin samalla tavalla kuin he, mutta ei myöskään välttämättä siitä, että tyyli on aivan erilainen. Tässä tapauksessa, jos esim. aloittajan tytär pukeutuu useimmiten farkkuihin, niin tyylihän on tällöin jatkuvasti täysin erilainen äidillä ja tyttärellä. Senkin takia tytär varmaan toivoisi, että aloittaja joskus laittaisi vaikka ne farkut ym.housut jalkaan
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Olen samoilla linjoilla. En ihmettele, jos esim. teinipoika tuntee olonsa kiusalliseksi liikkuessaan äidin kanssa, jolla melkein takapuoli vilkkuu. Etenkin jos jalat ovat paljaat, niin näyttää varmasti kuin housut olisivat jääneet kotiin. Ja jos kaikki muut ovat normaalisti pitkissä housuissa.
En minäkään usko että äidin alushousut ovat kaikista houkuttelevin näky murrosikäisille pojille
 
Se, että äiti ei hypi heidän pillinsä mukaan, on vain kasvattava kokemus, joka heidän tulee saada elämänsä varella.

En vain ymmärrä miksi lapsella pitäisi olla oikeus määrittää miten aikuinen ihminen pukeutuu?
Ei tää oo mikään valtataistelu- tai auktoriteettiasia, koska jos ois, niin mä olisin aika natsi. Tää on tulemista nuorta vastaan sitä ahdistavassa asiassa.

Siis tietysti jos sille tielle lähtee että toteuttaa nuoren toiveita, niin se on loputon suo: aina on naapurin Jenniinan äiti laihempi ja aina löytyy joku Mico jonka vanhemmilla on hienompi auto.
Jos mä huomaan että muksu on lähdössä suht huvittavassa vaateparressa kouluun, niin mä kysyn lähtiessä: "Tota toi sun lippis on kirkuvan oranssi ja on aika tymäkkä kokonaisuus sun neonpinkin asukokonaisuuden (esimerkki vaan) kans, oletko valmis ottamaan mahdollista irvailua vastaan?"
Jos muksu vastaa kyllä, niin kehun ja sanon että hienoa että uskallat.

Mut jos muksu pyytäis kaupungille lähtiessä että "Äiti, sulla on paria kokoa liian pieni paita, voitko vaihtaa ku noi sun läskit tursuaa ja napa näkyy", niin vaihtaisin paidan.
En mä halua tahallani ärsyttää sitä nuorta, koska nuori haluaa että hänellä on fiksunoloinen äiti.
 
vierailija
Ei tää oo mikään valtataistelu- tai auktoriteettiasia, koska jos ois, niin mä olisin aika natsi. Tää on tulemista nuorta vastaan sitä ahdistavassa asiassa.

Siis tietysti jos sille tielle lähtee että toteuttaa nuoren toiveita, niin se on loputon suo: aina on naapurin Jenniinan äiti laihempi ja aina löytyy joku Mico jonka vanhemmilla on hienompi auto.
Jos mä huomaan että muksu on lähdössä suht huvittavassa vaateparressa kouluun, niin mä kysyn lähtiessä: "Tota toi sun lippis on kirkuvan oranssi ja on aika tymäkkä kokonaisuus sun neonpinkin asukokonaisuuden (esimerkki vaan) kans, oletko valmis ottamaan mahdollista irvailua vastaan?"
Jos muksu vastaa kyllä, niin kehun ja sanon että hienoa että uskallat.

Mut jos muksu pyytäis kaupungille lähtiessä että "Äiti, sulla on paria kokoa liian pieni paita, voitko vaihtaa ku noi sun läskit tursuaa ja napa näkyy", niin vaihtaisin paidan.
En mä halua tahallani ärsyttää sitä nuorta, koska nuori haluaa että hänellä on fiksunoloinen äiti.
Niin, luulen oikeasti että aloittajan tyylissä on jotain, mikä nolottaa lapsia. Ihan siitä riippumatta, että kaikki äidissä on noloa. Puoleen reiteen ulottuva mekko ilman sukkahousuja tähän aikaan vuodesta on aika sanotaanko persoonallinen asuvalinta. Luulisi että tulisi jo kylmäkin, jos mitään housuja ei ole.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Niin, luulen oikeasti että aloittajan tyylissä on jotain, mikä nolottaa lapsia. Ihan siitä riippumatta, että kaikki äidissä on noloa. Puoleen reiteen ulottuva mekko ilman sukkahousuja tähän aikaan vuodesta on aika sanotaanko persoonallinen asuvalinta. Luulisi että tulisi jo kylmäkin, jos mitään housuja ei ole.
Täällä on vaikka kuinka monta kertaa sanottu että ne ap:n hameet on polviin asti ja käyttää myös sukkahousuja..
 
Jaa niin juu. Lämpimillä keleillä on joko paljaat kintut tai ohuet sukkahousut, ihonvärisetkin.
Ja puoleen reiteen voi mekko olla.
Ja tyylistä ei poiketa.

Ymmärrän ap sun lapsiasi. Armahda heitä joskus.
Sä et oo mikään parikymppinen enää, ja parikymppisetkin pukeutuvat järkevämmin.
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Lispetti ja m.e.k.
vierailija
Jaa niin juu. Lämpimillä keleillä on joko paljaat kintut tai ohuet sukkahousut, ihonvärisetkin.
Ja puoleen reiteen voi mekko olla.
Ja tyylistä ei poiketa.

Ymmärrän ap sun lapsiasi. Armahda heitä joskus.
Sä et oo mikään parikymppinen enää, ja parikymppisetkin pukeutuvat järkevämmin.
Ap:n omat lapset ainakin pukeutuvat järkevämmin kuin äitinsä. Ollaan Suomessa eikä etelänmatkalla.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k. ja Echo
vierailija
Täällä on vaikka kuinka monta kertaa sanottu että ne ap:n hameet on polviin asti ja käyttää myös sukkahousuja..
Mutta missään ei ole ollut kuvia niistä hameista, puhumattakaan niiden sopivuudesta ap:lle. Asu voi oikeasti olla nolo. Oikeasti on yleensä joku oikea vika vaatteissa, jos nuoret eivät kehtaa kulkea samassa seurassa.

Kyllä joskus tulee jonkin ihmisen nähdessä, että olisi tuonkin kannattanut vilkaista vähän peiliin ennen ulos lähtöä. Esimerkiksi tavalliset pesuissa kulahtaneet rintaliivit ovat suoraan sanottuna aika omituiset halterneckpaidan kera, kun selässä näkyy vääränkokoisten rintsikoiden ylösnouseva selkäosa kokonaan paidan yläpuolella.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ainahan teinit vanhempiaan häpeää, aina löytyy jokin syy.

Itse muistan teini-ikäisenä hävenneeni VANHAA äitiäni. Äiti sai minut ollessaan 21. eli oli tuolloin alta 35-v.

Ei omakaan 17-vuotias ole moneen vuoteen lähtenyt mihinkään ihmisten ilmoille vanhempien kanssa, ellei ole ollut pakko.
 

Yhteistyössä