Teinit häpeää pukeutumistani

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Joo pitää paikkaansa, olen sama aloittaja kuin siellä palstalla Kyllä, vastauksia on tullut sinnekin, mutta palstan tason tuntien merkittävä osa on ollut aika asiattomia. Ajattelin, että täällä saisi aikaan enemmän asiallisempaa ja rakentavansa keskustelua. Mutta ihan aito henkilö olen t.aloittaja
Ei ne nyt mitään mahdottomia ne vastaukset ollu, laidasta laitaan.
Vai haluatko vain tietynlaisia vastauksia?
 
vierailija
Ei ne nyt mitään mahdottomia ne vastaukset ollu, laidasta laitaan.
Vai haluatko vain tietynlaisia vastauksia?
On siellä ollut paljon hyviäkin vastauksia, mutta varjopuolena esim. ensimmäisenä iltana kun olin avannut ketjun, niin sain mm. vastauksia joissa haukuttiin huoraksi ym. Tällä palstalla ajattelin olevan enemmän samassa tilanteessa olevia ihmisiä ja vähemmän trolleja t.aloittaja
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Itse näen asian siten, että haluan lapsieni ymmärtävän jo varsin nuoresta, etteivät he voi hallita muita ihmisiä tai tehdä valintoja heidän puolestaan. Tästä syystä heidän on myös turha hävetä kenekään muun puolesta.

Toiseksi, toivon heidän oppivan kyvyn nauraa itselleen ja muille. Myös niille traumatisoiville hetkille elämässään. Nekin ovat kasvun paikkoja. Ne ovat hetkiä, jolloin jokin tuntuu hyvin vakavalle, vaikkei niin olekkaan. Sen ymmärtäminen jälkikäteen opettaa siihen, ettei kaikesta tarvitse hötkyillä.

Lapsillani on varsin turvallinen ympäristö kasvaa ja keihittyä. Se, että äiti ei hypi heidän pillinsä mukaan, on vain kasvattava kokemus, joka heidän tulee saada elämänsä varella.

En vain ymmärrä miksi lapsella pitäisi olla oikeus määrittää miten aikuinen ihminen pukeutuu?
Just näin! (y)
 
vierailija
Terve vaan tännekin. Emme ole viime päivinä asiasta keskustelleet, mutta en ole lasteni kanssa kyllä yhdessä kulkenutkaan. Että siihen nähden samanlainen tilanne kuin ennenkin. Ja tyylistäni en ole luopunut :D
t. ap
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä