Mami-72
Sattui äsken puheeksi 16-vuotiaan tyttöni kanssa lemmikkieläimet ja lopulta tyttö sanoi haluavansa kissan. :O Hän on aika eläinrakas ja kokemusta on hamsterista, mutta sen hoito alkoi sitten vähitellen jäädä vähän meidän vanhempien kontolle. Meillä on ollut myös koira, mutta se oli alunperin minun (ennen mieheni tapaamista ehti olla kolmisen vuotta ja parin vuoden päästä siitä tyttömme syntyi, että kyllä koira oli tytön elämässä noin 10 v.).
Meille kissan hankinta sopisi siltä kantilta, että allergioita ei ole ja muutenkin kotimme voisi olla ihan sopiva kissalle (omakotitalo --> pihalle pystyisi rakentamaan kissalle ulkoilutarhan) ja tytön pikkuveli 4 v. tykkää myös eläimistä siskonsa tapaan.
Nyt minua vain hirvittää se, että ymmärtääkö tyttö todella, mihin haluaisi ryhtyä, kuinka vaativaa eläimen hoito voi olla lapselle ym. ym. Kuinka te olette menetelleet tällaisissa tapauksissa?
Meille kissan hankinta sopisi siltä kantilta, että allergioita ei ole ja muutenkin kotimme voisi olla ihan sopiva kissalle (omakotitalo --> pihalle pystyisi rakentamaan kissalle ulkoilutarhan) ja tytön pikkuveli 4 v. tykkää myös eläimistä siskonsa tapaan.
Nyt minua vain hirvittää se, että ymmärtääkö tyttö todella, mihin haluaisi ryhtyä, kuinka vaativaa eläimen hoito voi olla lapselle ym. ym. Kuinka te olette menetelleet tällaisissa tapauksissa?