Teinien kotiintuloaika näin uutenavuotena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25338512]Miksi päästät heidät UUTENA VUOTENA puol yhteen asti ulos??? Sehän on varma, että päissään hän tulee kotiin jos edes tulee.[/QUOTE]

Just. Mä sain olla jo about 11-vuotiaana kavereiden kanssa ulkona puoli yhteen, kodin lähialueella. Illalla paukuteltiin muutama paukku, välillä oltiin sisällä ja syötiin herkkuja, siittä taas ulos katsomaan paukkuja. Ja tottakai saatiin keskiyön paukut mennä katsastamaan, jonka jälkeen sitten kotiin. :) eikä oltu kännissä eikä kadoksissa.

Eli minusta tuo puoli yksi on ihan ok aika, eiköhän ne nuoret sieltä tule kun on sovittu :) jokainen tietysti tuntee vain oman nuorensa, kaikkiinhan ei voi luottaa.

Meidän 15 v. on määrä tulla kotiin joskus yhden jälkeen, saa olla kaverillaan joukkuetapaamisessa puoli yhteen, jonka jälkeen mautoilee (mopoautoilee) 45 minuuttia kotiin. Kouluaikoina kotiin tulo on yhdeksältä ja viikonloppuisin kymmeneltä - puoli yhdeltätoista.

Varmaan tuohon asti mäkin antaisin olla, jos ei olis mitään alkoholiongelmia ennen esiintynyt. Ei kai nyt oikein ennen rakettien ampumista ole mitään järkeä kotiin vaatia. Itsekään en ole koskaan kännäillyt ja olen saanut olla ulkona sopivan kauan. En koskaan halunnut olla ainakaan tuota myöhempään :)

Ei todellakaan kaikki juo vaikka olisivat myöhään ulkona, ne ketkä on juodakseen juovat kyllä sitten vaikka jo iltapäivällä jos ei muuten onnistu.... Mun mielestä sopiva aika on sellainen, että ehtii käydä katsomassa puolenyön isot ilotulitukset ja tulla sen jälkeen kotiin.

Sanoin 15-vuotiaalle, että viimeistään yhden bussilla pitää tulla kotiin, on täällä silloin noin vartin yli yksi. Normaalisti viikonloppuisin pitää tulla viimeistään kymmenen bussilla.

18v on jollain pojalla kotbileissä ja täysi-ikäisenä juo varmasti, toivottavasti kohtuudella. 17v lähti ajelemaan poikakaverinsa kanssa, poika ei juo joten en usko että tyttärenikään. Menevät pojan luo yöksi joskus pikkutunneilla varmaan. 15v on kotona, ei oo edes kärttänyt kylille.

15v on "kotona" eli tuossa vierasmajassa kavereiden kanssa viettävät uutta vuotta - puol yön jälkeen niitä kasa lähtee kotiin ja osa jää yöksi. Huudellaan ne mukaan sitten kun lähdetään tohon mäelle kattoo rakettaja.

Yhteistyössä