teiniäidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moi123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et ole kuullut kelasta ja sossusta koskaan? Sieltä muuten saa ihan kivasti rahaa ja kun mitään bensa yms. muita kuluja ei ole, niin kyllä sitä rahaa jää kivasti käteen. Tietysti osa saa omilta vanhemmilta vaatteita, tavaroita yms, mutta uskon, että moni ihan aikuinenkin äiti saa isovanhemmilta kaikenlaista tavaraa, jos sattuvat haluamaan ostaa.

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
niitä kalliita merkkivaunuja minäkin ihmettelen. epäilen että varakkaammat sukulaiset laittaa rahansa niihin. teinit kun jaksaa kinuta niitä tarpeeksi kovasti. sitten on kalliit älypuhelimet lapsen imeskeltävänä ja heiteltävänä. ihmettelen sitäkin. itselle kelpaa kiinassa tehdyt vaunut, ja perus kapula.

[QUOTE="vvieras";29555388]Et ole kuullut kelasta ja sossusta koskaan? Sieltä muuten saa ihan kivasti rahaa ja kun mitään bensa yms. muita kuluja ei ole, niin kyllä sitä rahaa jää kivasti käteen. Tietysti osa saa omilta vanhemmilta vaatteita, tavaroita yms, mutta uskon, että moni ihan aikuinenkin äiti saa isovanhemmilta kaikenlaista tavaraa, jos sattuvat haluamaan ostaa.[/QUOTE]

Oletko itse koskaan ollut kelan tai sossun asiakkaana?? Sieltä ei nimittäin tule mitenkään "ihan kivasti rahaa". Tämä kummallinen käsitys on monella sellaisella, joka ei ole joutunut oikeasti pelkillä tuilla elämään. Ei sieltä todellakaan tule ylimääräistä rahaa.

niitä kalliita merkkivaunuja minäkin ihmettelen. epäilen että varakkaammat sukulaiset laittaa rahansa niihin. teinit kun jaksaa kinuta niitä tarpeeksi kovasti. sitten on kalliit älypuhelimet lapsen imeskeltävänä ja heiteltävänä. ihmettelen sitäkin. itselle kelpaa kiinassa tehdyt vaunut, ja perus kapula.

tämä on täysin kaupunkikohtaista, mutta jossain kaupungeissa toimeentulotukiasiakas saa suhteellisen kalliitakin maksusitoumuksia välttämättömiin hankintoihin, kuten lastenrattaisiin, pesukoneeseen pesutuvattomassa rakennuksessa jne. itse jouduin joskus ostamaan pesukoneen tuettuna ja vähän siinä kyllä silmät laajeni kun antoivat maksusitoumuksen 300 euroon asti. itse olin menossa etsimään kierrätyskeskuksesta käytettyä konetta...

[QUOTE="pöh";29555541]Oletko itse koskaan ollut kelan tai sossun asiakkaana?? Sieltä ei nimittäin tule mitenkään "ihan kivasti rahaa". Tämä kummallinen käsitys on monella sellaisella, joka ei ole joutunut oikeasti pelkillä tuilla elämään. Ei sieltä todellakaan tule ylimääräistä rahaa.[/QUOTE]

Olen koko ajan ja vaikkei sieltä mitään ylimääräistä tule, niin tuossa ostin juuri esikoiselle reimatecin haalarin ja lohta syödään usein. Opiskellaan molemmat, siksi näin. Ei tällä hirbeästi ulkomaille lähde, mutta ei tarvi kirppareilla käydä ja ostaa pelkkää sikanautaa, jos joku näin luulee.