Teiniäidit - Ihan järkyttäviä tyyppejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohjelmaa en ole seurannut, mutta olisi kiva tietää minkälaisia äitejä he ovat parin vuoden päästä, luultavasti äitiys kasvattaa näitä nuoria vauhdilla. Tukea ja tukiverkostoja.
Ihmettelen vaan miksi niin kärkkäästi näitä teiniäitejä arvostellaan, kun pitäisi tukea?
Se on paha enään siinä vaiheessa rueta polkemaan toiselta maata alta, kun ns. on jo paskat housussa, siinä kohinhan pitää rueta keksimään ratkaisuja, keinoja joilla tukea tätä nuorta äitiä hänen valinnoissaan. Eihän ne nuoret sen 9kk odotusajan aikana vielä kasva "aikuisiksi", vaan se tapahtuu hiljalleen äitiyden myötä. MOni näistä teiniäideistä on varmasti aikuisempia 2kymppisinä kuin lapsettomat ikätoverinsa, toiset oppii kantapään kautta ja toiset ei välttämättä ollenkaan.

Tuossa ohjelmassahan näytettiin vain erilaisia pätkiä äitien/perheiden elämästä. Ei siinä nyt kauheasti näytetty heidän tavallista arkea, ainakaan eilisessä jaksossa. Eiköhän elämä lapsen kanssa opeta kaikkia meitä, olinpa sitten viisitoista tai sitten kolmekymppinen :). Ja itse olen ns. vanha äiti. :xmas:

En ymmärrä yhtään tuota porua tuosta Tanjan ja hänen isänsä keskusteluista.
Harvoilla on tuollaisia välejä vanhempaansa, ja minusta on aivan ihana nähdä, kuinka isä voi olla osa elämää, ja kuunnella myös tuollaisia juttuja. Hänen isä vaikutti oikeasti todella kultaiselta ihmiseltä.
Jos lapsi haluaa puhua tuollaisista asioista niin miten itse reagoit?. Ei saa puhua!. Tottakai pitää pystyä puhumaan mistä vain, eikö se nimenomaa ole idea?.

Ja streariinista siittiön muotoilu... En nyt tässäkään näe mitään kammottavaa, enkä edes teinimäistä.
Muistan itsekkin joskus streariinista muotoilleeni jotakin tylisistyneenä, eikä se varmaan ole ollut yhtään sen fiksumpaa. Vai olisiko asia ollut eri, jos se olisi ollut vaikka ankka, mitä muotoiltiin, vai onko se streariinilla leikkiminen itsessään todella ala-arvoisen teinimäistä?.
Oikeasti.

Kyllä minullakin tuosta sarjasta välillä herää myötähäpeän tunteita. Mutta silti en noissa näe mitään sellaista ylitsepääsemätöntä. Lapset on hyvinvoivan näköisiä, heillä on paljon välittäviä ihmisiä ympärillä.
Toki äidit käyttäytyy välillä ikäisensä mukaisesti, mutta siinähän kasvavat, ja ihan varmasti kasvavatkin.

[QUOTE="vieras";27360357]Ihan oikein teki Sanna. Ilona-lehdessä haastattelu ja siinä kertoo että lapsen isä ilmoitti suoraan ettei hyväksy missään tapauksessa muuta ratkaisua kuin abortin ja aborttiajan kuluttua umpeen isä halusi erota. Onneksi Sannalla on omat vanhemmat tukena.[/QUOTE]

Niinhän Sanna sanoo.. ja kaikki uskoo sanatarkasti kaiken, vaikkei isää ole kuultu lainkaan? Enkä puolustele sitä äijääkään, mut ei se tossa eilisessäkään jaksossa vaikuttanu ollenkaan siltä mitä Sanna on puhunut. Kaikki nyt voi esittää tollasen pienen ajan vaikka ja mitä, myös Sanna ;)

Ja sit tosta abortista.. teinipoika saa yhtäkkiä tietää tulevansa isäksi niin onko joku ihme jos ehdottaa/vaatii aborttia? Ja onko se syy viedä isältä huoltajuus? Olisko mun pitäny katkasta välit lasteni isovanhempiin kun mun tullessa raskaaksi, he ei nähny muuta vaihtoehtoa kuijn abortin??

Tiedoksi vaan että Sannan asianajaja olisi hakenut valvotut tapaamiset, lapsen isän huume -ja rikostaustan takia. Sanna yritti vuoden että asiat saisi sovittua lastenvalvojan kautta, että lapsen isällä olisi mahdollisuus tavata poikaansa myös ilman valvontaa. Sanna oli raskausajan yksin, mutta lapsen synnyttyä antoi lapsen isälle mahdollisuuden, mitä tämä teki sen vuoden? Petti, käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa, oli lähes aina huumausaineiden vaikutuksen alaisena. Mielestäni Sannan olisi pitänyt viedä kaikki oikeudet tältä mulkulta. Mutta silti uskoo että jokin päivä hän kasvaa ja on silloin valmis olemaan kunnon isä pojalleen. Tän takia hän ei oikeuteen olisi itse halunnut mennä, koska oikeudessahan puitaisiin kaikki asiat läpi, eikä tosiaan isän taustoihin vedoten hän olisi saanut lapsensa suhteen paljon mitään periksi. Hän myös on ilmoittanut että vie pojan ellei Sanna häntä takaisin ota tai että hän jättää Sannan rauhaan jos saa pojan kokonaan itselleen. Hän itse oli ilmoittanut antavansa huoltajuuden, kun sai oikeudesta paperit. Olen myös kuullut että kun Sanna sopii lapsensa isän kanssa tapaamisista, isä vie pojan omalle äidilleen. Eikä edes vietä hänen kanssaan aikaa.

Katsoiko kukaan tuota teiniäidit ohjelmaa? Ihan järkyttäviä tyyppejä.
Esim. tuo huoltajuudesta sopiva pari. Miten joku voi olla noin yksinkertainen. Ja tuntuu, että kusettaa tuota (yhtä hölmöä) miestään.
'Ja tuo tatuoinnin ottanut tyttö juttelee isänsä kanssa miehensä pussailusta jonkun toisen kanssa ja kertoo, että "mies oli kyllä valmis panemaankin"...
Ja kolmas viettää ristiäisiä ja meuhkaa papin vieressä, kuinka hänellä on oikeus "heruttaa rintaliivejään, jos haluaa".

Apua.

Jos joku olisi neuvonut tyttöraukalle oikean kokoiset liivit niin eipä olisi tarvinnut niilläkään herutella. Ei ollu varmaan kuin jonkun 20cm liian iso ympärys niissä :O

[QUOTE="vieras";27358168]No mun mielestä ne ei ole mitään järkyttävän tyhmiä, ne on vain järkyttävän nuoria ja kypsymättömiä äideiksi. Ihan lapsia. Hyvä esimerkki siitä, miksi lasten ei tulis tehdä lapsia.[/QUOTE]

Järkyttävän kypsymättömät ja nuoretkin osaa käyttäyty a) jos ne on opetettu b) jos haluavat.
Ei tulisi mieleenkään että olisin puhunut tuollaisia vanhempieni, tai edes kavereiden kanssa.
Ohjelmaa en katsonut, mutta järkytyin lukiessani tätä ketjua. Ja sitten vielä äidiksi tuollaiset törkyturvat? Sääliksi käy lapsparkoja :( Mutta, onhan tää maa pullollaan samanlaisia junttirääväsuuäitejä ikään katsomatta että onko tuo nyt sitten kamalaa jos on nuori,,,.

[QUOTE="Anne";27388138]Jos joku olisi neuvonut tyttöraukalle oikean kokoiset liivit niin eipä olisi tarvinnut niilläkään herutella. Ei ollu varmaan kuin jonkun 20cm liian iso ympärys niissä :O[/QUOTE]

Isoista en tiedä, mut tyttörukka oli vetäny sangat liian pieniksi ja siks ne nousi takaata niin törkeesti =D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27390189:
Melkeen sukua julkkikselle :) Joko areenassa on uus jakso? Ja montako niitä on töllöstä tullu?
Kolmannen jakson katsoin Areenasta eilen, töllöstä on tullu kai...2?

Se Sanna puolestaan opiskelee samassa rakennuksessa missä mäkin, eri puolella tosin. Oon todellakin siis melkein sukua julkkikselle.

Öhöm. Ennenkuin AIKUISET ihmiset tulee ja tuomitsee niin voisi miettiä muutamaa seikkaa. Se on ollut tyttöjen oma valinta mennä ohjelmaan, ja kertoa julkisesti elämän hyvät ja pahat asiat. Kaikkien ei tartte tehdä niin, mutta nostan tytöille hattua! Tytöt on nuoria mutta sarjan edetesssä JA BLOGEJA LUKIESSA voi huomata sen kasvun, joka nuorissa äideissä on tapahtunut. Nuoria ätejä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Jos AIKUISET ihmiset suhtautuu jo valmiiksi nin että ei nuo voi pärjätä tai jos tuomitsevat välittömästi siitä että NUORET äidit eivät ole kiiltokuvaäitejä, niin kyllä siinä tuntuu arvomaailma olevan ristiinrastiin.

Minäkin olen nuori äiti, en ihan teini, mutta nuori. Tai en mä enää ole, mutta olin kun esikko syntyi. Nyt esikko on jo koulussa. Ja en halvatussa ole täydellinen. Mutta mun lasten on ihan hyvä olla. Samoin mun mielestä näkyy olevan nuiden äitien lapsilla ihan hyvä olla! Maailmassa on pahempaakin kuin nuoret äidit, jotka yrittää selviytyä kaiken paineen ja epäuskon alla. Ja itse heenkilökohtaisesti tunnen äitejä, jotka ovat saaneet alaikäisinä lapsia. Haastetta on mutta nämäkin äidit ovat rakastaneet aina lastansa eniten ja asettaneet aina lapsensa etusijalle.

Suvaitsevuutta ja mahdollisuuksien antamista muös nuorille äideille!! Ja hei, mä oon kohta kolmekymppinen, niinkun mun kaveripiirikin. Mut kuulisitte miten me välillä puhutaan ja näkisitte miten käyttäydytään... Ja silti hoidetaan lapsemme hyvin!

Ja Sannasta, se on tarkkaan harkittu miksi lapsi saa tavata isäänsä mutta huoltajuus yksin Sannalla. Emranin isä ei ole koskaan uhannut tehdä pahaa pojalle, eikä Sanna koe isää uhkaksi lapsen terveyden kannalta, mutta näin, kun Sannalla YH niin asiat helpompi hoitaa. Viralliset asiat..!

En nyt ihan oikeen että minkä takia aikuisten ihmisten pitää haukkua teiniäitejä. Itselläni on 6 kk poika ja toinen tulossa, ja kuitenkin ikää minulla on 16 vuotta. Yhtä hyviä äitejä me teinitkin voimme olla. Ei äitiys katso ikää. Ajatelkaapa asiaa oikeesti niin että kuinka vahvoja mekin voimme olla, kun teemme sen päätöksen että pidämme sen pienen lapsen ja rakastamme ja kasvatamme sen. Ja tekin aikuiset äidit tiedätte kuinka haastavaa äitiys voi joskus olla, ei se ole ruusuilla tanssimista..
Tupakoimisesta sen verran, että se ei ole pelkästään teiniäitien tapa. Aikuiset ihmisetkin tupakoivat kun työntävät lastenvaunuja JA JOPA SILLOIN KUN LAPSI ON RINTAREPUSSA !
Ei kaikki ole samanlaisia, on niitäkin teiniäitejä jotka eivät jaksa olla lapsensa kanssa ja lapsi on hoidossa isovanhemmillaan. Kaikki eivät ole vain tajunnut sitä karua faktaa, että he ovat nyt äitejä. Elämässä pitää laittaa asiat tärkeys järjestykseen ja tällä hetkellä tärkeintä pitäisi olla oma lapsi/lapset. Miettikää asia omalle kohdalle, jos te olisitte 15 vuotiaana saanut lapsen, millaisia äitejä te olisitte sillon ollu ?

Alkuperäinen kirjoittaja TEINIÄITI :) !;28895501:
En nyt ihan oikeen että minkä takia aikuisten ihmisten pitää haukkua teiniäitejä. Itselläni on 6 kk poika ja toinen tulossa, ja kuitenkin ikää minulla on 16 vuotta. Yhtä hyviä äitejä me teinitkin voimme olla. Ei äitiys katso ikää. Ajatelkaapa asiaa oikeesti niin että kuinka vahvoja mekin voimme olla, kun teemme sen päätöksen että pidämme sen pienen lapsen ja rakastamme ja kasvatamme sen. Ja tekin aikuiset äidit tiedätte kuinka haastavaa äitiys voi joskus olla, ei se ole ruusuilla tanssimista..
Tupakoimisesta sen verran, että se ei ole pelkästään teiniäitien tapa. Aikuiset ihmisetkin tupakoivat kun työntävät lastenvaunuja JA JOPA SILLOIN KUN LAPSI ON RINTAREPUSSA !
Ei kaikki ole samanlaisia, on niitäkin teiniäitejä jotka eivät jaksa olla lapsensa kanssa ja lapsi on hoidossa isovanhemmillaan. Kaikki eivät ole vain tajunnut sitä karua faktaa, että he ovat nyt äitejä. Elämässä pitää laittaa asiat tärkeys järjestykseen ja tällä hetkellä tärkeintä pitäisi olla oma lapsi/lapset. Miettikää asia omalle kohdalle, jos te olisitte 15 vuotiaana saanut lapsen, millaisia äitejä te olisitte sillon ollu ?

Tämä on ihan asiallista tekstiä, noinkin nuorelta äidiltä. Itse sain esikoiseni 22v, ja jos alan miettimään millainen olin 15 kesäsenä, en olisi pystynyt mistään lapsesta edes huolehtimaan.. hyvä kun pystyin itsestänikään. hyvä teiniäiti! ja jaksamisia !

Suomessa elää paljon lapsia joiden kotona ryypätään paljon ihan lasten ollessa kotona. Alkoholistivanhempia on jokaisessa ikäluokassa. SE on lapselle turvatonta. Mielestäni ei ole kovin järkyttävää, jos nuori äiti haluaa joskus lähteä ystävien kanssa viihteelle, jos lapsi kerran on turvallisesti hoidossa sen aikaa!!