Teiniäidit-Demin vauva oppitunneilla?

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Ei luoja. Katson juuri teiniäitien (2. kauden) kakkosjaksoa, jossa opo ehdottaa, että Demi ottaa vauvan mukaansa lukion oppitunneille.

Ymmärtäisin, että hormoonihuuruisen "mun lapsi on niiiiin ihana ja kaikki rakastaa sitä<33333"-teiniäidin mielestä se olisi fiksua (onneksi Demi itse sanoi järkevästi, ettei halua häiritä muita), mutta että opetusalan ammattilainen ehdottaa tällaista? Lukiossa on muutenkin tarpeeksi niitä ilman motivaatiota suhaajia, jotka häiritsee muiden työrauhaa, että joku rääkyvä kakara siitä vielä puuttuisikin. Tai jos ei edes rääkyisi, niin pelkkä jokellus takana riittää kyllä häiritsemään.

Pliis, sanokaa joku, ettei vauvaa viety pilaamaan muiden opiskelua sitten?!

Ja varmasti teitäkin "pitää osata keskittyä eikä häiriintyä" valittajia löytyy, mutta mun mielestä oppilaiton on opiskelua varten ja sen pitää tapahtua häiriöttä, oli häiriö minkälaatuista tahansa.
 
Ei luoja. Katson juuri teiniäitien (2. kauden) kakkosjaksoa, jossa opo ehdottaa, että Demi ottaa vauvan mukaansa lukion oppitunneille.

Ymmärtäisin, että hormoonihuuruisen "mun lapsi on niiiiin ihana ja kaikki rakastaa sitä<33333"-teiniäidin mielestä se olisi fiksua (onneksi Demi itse sanoi järkevästi, ettei halua häiritä muita), mutta että opetusalan ammattilainen ehdottaa tällaista? Lukiossa on muutenkin tarpeeksi niitä ilman motivaatiota suhaajia, jotka häiritsee muiden työrauhaa, että joku rääkyvä kakara siitä vielä puuttuisikin. Tai jos ei edes rääkyisi, niin pelkkä jokellus takana riittää kyllä häiritsemään.

Pliis, sanokaa joku, ettei vauvaa viety pilaamaan muiden opiskelua sitten?!

Ja varmasti teitäkin "pitää osata keskittyä eikä häiriintyä" valittajia löytyy, mutta mun mielestä oppilaiton on opiskelua varten ja sen pitää tapahtua häiriöttä, oli häiriö minkälaatuista tahansa.
:D ei ollut Viima kertaakaan oppitunnilla! Opo sanoi tuon kaikista viimeisimmäksi vaihtoehdoksi, käytiin kyllä ensin läpi muitakin.

Loppujen lopuksi Viima vietti viikon hoidossa minun mummolassani :)

Ja kyllä mä olisin varmasti ollut ennemmin kotona rästitehtäviä tekemässä kuin Viiman kanssa tunnilla, ihan vain jo omankin keskittymiseni takia!
 
hmmmm
Jos lapsi esim nukkuisi päikkäreitä, en näkisi mitään ongelmaa.
Te nuoret yleensä häiritsette "vain kuiskimalla" niin paljon, että se menisi kyllä jokelluksenkin edelle. Mutta siis nukkuva vauva miksi ei? Sitten ehtii mahdollisestu huudahtaa kun äiti vie jo pois. Ei kai se huudahdus voi pilata kenenkän oppituntia kun itse sitten supatellaan pitkin tuntia?
 
vierass (ap)
hmmm, en tiedä millaisia teidät tunnit oli, mutta kyllä meillä oli ihan pääasiassa hiljaisia eikä kuiskuteltu. Ja nykyään yliopistossa varsinkin, näitä muutamaa "ihanaa" vauvaa lukuunottamatta. Onneksi sekin on nykyään kielletty ja lapsia ei tuoda luennoille.
 
vieruus
Kyllähän se on siitä äidistä kiinni, kuinka paljon lapsen läsnäolo haittaisi. Jos vauva nukkuisi, en näkisi mitään ongelmaa. Sen sijaan, jos vauva ääntelee, silloin lähdetään pois, koska se häiritsee sekä äitiä itseään että muita.

Sitä en ihan ymmärrä, miksi tämä kyseinen yksittäistapaus ap:ta niin kovasti häiritsee ja kiinnostaa...
 
zapzap
Kun olen Demin ekassa Teiniäidit-jaksossa nähnyt ekaa kertaa ajattelin, että HAA, SIINÄ on teiniäiti josta kukaan ei VOI keksiä mitään valitettavaa, tuo on niin erinomainen äiti! ...No selvästikin olin väärässä. Koska Demi on teiniäiti, tietysti on pakko väkisin vääntää jotain huonoa sanottavaa, ja nimenomaan oikein väkisin yrittämällä vääntää jotain paskaa. Mitä kukaan Demille valittaa jos OPO ehdotti Viiman mukaan ottamista tunnille? Näithän aloittaja itsekin Teiniäideistä ettei Demi oikein lämmennyt ajatukselle. Eikä opoakaan voi tuosta haukkua, hänhän koetti vain miettiä läpi kaikki ratkaisut, ja kieltämättä idea on hauska ja voisi toimiakin. Ja varmasti tuhannet muutkin opot ehdottavat omien koulujensa teiniäideille samaa ratkaisua kuuluu varmaan rutiiniin. En tajua mikä sua tässä nyt niin kyrsii. Vissiin sitten ihan vain se, että Demi on teiniäiti.

Teiniäitien yleistäminen ja vihaaminen ilman syytä on naiivia. Teiniäiteihin mahtuu hyviä ja huonoja äitejä aivan kuten kaiken muunkin ikäisiin äiteihin. Huonoja äitejä saa haukkua, he ovat sen ansainneet. Hauku vaikkapa sarjan toista teiniäitiä Saritaa, mutta älä Demiä.
 

Yhteistyössä