Teini aina kotona

  • Viestiketjun aloittaja "Lilac"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Antakaa olla...mun kaverin poika on tollanen ja ei sen helpompaa oo. Sen koulu menee tosi hyvin ja mun kaveri jaksaa valittaa. Mä en tajua!! oikeesti paljon parempi.
Ei hyvillä numeroilla varsinkaan yksinään saa töitä. Pitäisi ennen kaikkea olla hyvä supliikki ja erinomaiset sosiaaliset taidot, jotta selviää kilpailussa työpaikoista, missä nykyään tyypillisesti kolminumeroinen määrä hakijoita on hakemassa yhtä ainoaa vapaata paikkaa. Myöskään moniin kouluihin ei pääse, jos ei osaa olla sosiaalisesti edukseen soveltuvuuskokeessa.

Käytännössä viitosen oppilaalla voi mennä elämässä paljon paremmin kuin kympin oppilaalla, jos näistä jälkimmäinen on eristäytyvä eikä osaa olla ihmisten kanssa.
 
vierailija
Meillä samanlainen 16v lukiolainen. Koulussa sillä on kavereita mutta vapaa-ajalla eivät juuri tapaa. Poika vaikuttaa olevan tyytyväinen tilanteeseen. Ollaan puhuttu aiheesta.
 
Kyllä mä itsekin olin aika kotikissa ihan yläasteen loppuun. Kavereita tuli nähtyä lähinnä urheillessa, mutten ikinä kulkenut kartsalla keppana kädessä ja rööki huulessa. Sitten lukioaikana se muuttui. Askel askeleelta turmion tie vei mukanaan. Lukion kolmannella kalja jo maistui, rööki paloi säännöllisesti ja pimppiäkin oli tullut maisteltua useampaan otteeseen.

Ollos huoleton! Se muutos voi tulla kuukaudessa tai kahdessa. Ja sitten kun se tulee, et sitä kuitenkaan toivo.
 

Yhteistyössä