äh
Oon itse sairastanu sen muutamalla näppylällä vaan. :/
Googlettelin, mutta oisko jollain vielä lisätietoa?
Googlettelin, mutta oisko jollain vielä lisätietoa?
Raskauden aikana sairastettu vesirokko ei ole kyllä ollenkaan vaaraton. Mutta tässä sitä ongelmaa ei ole koska ap on sen jo sairastanut.Eiköhän vesirokko ole aika vaaraton; jos vihurirokko, niin olisin enempi huolissani..
Ellei ap ole kuten minä - jääräpää joka ei opi kerrasta, vaan nappaa vesirokon itselleen peräti kolmesti.Raskauden aikana sairastettu vesirokko ei ole kyllä ollenkaan vaaraton. Mutta tässä sitä ongelmaa ei ole koska ap on sen jo sairastanut.
No totta, se on periaatteessa mahdollista, mutta mahdollisuus on tosiaankin käsittääksen hyvin pieni. Ainakaan ei ole katsottu tarpeelliseksi ryhtyä siihen että kaikkia raskaana olevia vesirokon sairastaneitakin hoidettaisiin näissä tapauksissa rokotteilla tai lääkekuureilla. Sulla on kyllä melkoinen tuuriEllei ap ole kuten minä - jääräpää joka ei opi kerrasta, vaan nappaa vesirokon itselleen peräti kolmesti.
Mutta minunlaisiani lienee loppujen lopuksi harvassa.
Mulle on kyllä sanottu - useampi lääkäri - että sairastettu vesirokko antaa elinikäisen immuniteetin. Niillä, joilla luullaan vesirokon tulleen uudelleen, ei ole sitä aiemmin ollutkaan, vaan jotain muita näppyjä on luultu lieväksi vesirokoksi. Lääkärien mukaan ei ole yhtää todistettua tapausta, jossa selvästi vesirokon sairastanut saisi sen uudelleen. Sen sijaan isoissakin otoksissa jopa lievästi sairastaneilla on vahvat vasta-ainearvot.Ellei ap ole kuten minä - jääräpää joka ei opi kerrasta, vaan nappaa vesirokon itselleen peräti kolmesti.
Mutta minunlaisiani lienee loppujen lopuksi harvassa.
Ja mulla taas oli ihan pikkulapsena lääkäreiden ja vanhempieni mukaan vesirokko. Uudestaan 6-vuotiaana, taas lääkärissä todettu. Ja kun poikani rokotuksesta huolimatta sai vesirokon niin mulle tuli selkään vesirokkonäppyjä, joita vilautin lääkärille, joka sanoi että ei se vyöruusua ole vaan ne olivat hänen mielestään selkeitä vesirokkonäppyjä.Mulle on kyllä sanottu - useampi lääkäri - että sairastettu vesirokko antaa elinikäisen immuniteetin. Niillä, joilla luullaan vesirokon tulleen uudelleen, ei ole sitä aiemmin ollutkaan, vaan jotain muita näppyjä on luultu lieväksi vesirokoksi. Lääkärien mukaan ei ole yhtää todistettua tapausta, jossa selvästi vesirokon sairastanut saisi sen uudelleen. Sen sijaan isoissakin otoksissa jopa lievästi sairastaneilla on vahvat vasta-ainearvot.
Vyöruusu on sitten toinen juttu.
No jos toi on totta, niin sitten olen entistä onnellisempi siitä, että päätin rokotuttaa lapseni vesirokkoa vastaan. Jos joudutaankin ottamaan uusintarokote joskus, niin eipä ole kärsitty tautia. Miksi kärsiä tauti, ottaa jälkitautien riski, ottaa virus elimistöön, jos ei edes ole varmuutta immuniteetista? Mieluummin rokote, joka on suht varma ja vaaraton.Ja mulla taas oli ihan pikkulapsena lääkäreiden ja vanhempieni mukaan vesirokko. Uudestaan 6-vuotiaana, taas lääkärissä todettu. Ja kun poikani rokotuksesta huolimatta sai vesirokon niin mulle tuli selkään vesirokkonäppyjä, joita vilautin lääkärille, joka sanoi että ei se vyöruusua ole vaan ne olivat hänen mielestään selkeitä vesirokkonäppyjä.
Useimmille vesirokko tulee vain kerran, mutta jos immuniteettia ei syystä tai toisesta ole saatu niin se voi tulla useamminkin. "Lähes aina" saavutettava immuniteetti ei ole sama asia kuin ihan aina
Juuh, omat lapsenikin rokotutin mielelläni. Miksi turhaan sairastaa.No jos toi on totta, niin sitten olen entistä onnellisempi siitä, että päätin rokotuttaa lapseni vesirokkoa vastaan. Jos joudutaankin ottamaan uusintarokote joskus, niin eipä ole kärsitty tautia. Miksi kärsiä tauti, ottaa jälkitautien riski, ottaa virus elimistöön, jos ei edes ole varmuutta immuniteetista? Mieluummin rokote, joka on suht varma ja vaaraton.