Tein päätöksen, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
tänäkin vuonna meillä on jouluna äitien tekemää ruokaa :p

Nyt vaan tämän äidin ja anopin kokkausten sijaan äidit työskentelevät Saarioisilla.
Mutta koemaisto-ryhmämme totesi Saarioisten laatikot ainakin likipitäen yhtä hyviksi kuin kototekoisetkin, lanttulaatikko ja maksalaatikko oli jopa osan mielestä parempaa Saarioisten versiona.

Enkä mie sillä, että ne laatikot ois itsetehden mitenkään vaikeita valmistaa, mutta kuitenkin 15 hengen porukkaan kuitenkin uppoaa useampi laatikollinen laatuaan joulunpyhien ja uuden vuoden välillä, ja kuitenkin käytössä on esim. vaan 1 uuni, missä niitä paistaa.

Lämmittäminen sensijaan onnistuu aina sit kuitenkin kiertolämmöllä, saa vaikka kolmeen tasoon lämpiämään niitä, mutta ihan paistamistulos ei ole minua miellyttävä täyden uunin kanssa.

Ja juu... meillä syödään laatikoita myös joulun välipäivinä - ei joka päivä tietenkään, mutta ainakin ns. höysteenä muulle ruualle, on ne vaan niin hyviä :p

Ja meillä joulupäytään löytää tiensä porkkana-, bataatti-, peruna-, lanttu- ja maksalaatikot, ja uutena joulupöydän tuttavuutena mie meinasin kyllä itse tehdä punajuuri-peruna-aurajuustolaatikkoa (joka on muuten ennestään kyllä tuttua ).

tuli mieleeni että äitini kehui erään valmistajan perunalaatikkoa. Sitä saa pakasteena merkki taisi olla kymppi tai joku sen tapainen. Euromarketista olivat ostaneet sitä. Kuulemma parempaa kuin saarioisten..tiedä sitten mä taidan tehdä itse siitä on tullu traditio. Mutta meillä on vähemmän porukkaa kuin ap:llä.

Yhteistyössä