Tein lapsille mekkoja...ihan itte! *kuvat on*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa

Viime yönä menin nukkumaan vasta klo 03 jälkeen...saas nähdä kuin tänään käy, kun edelleen ompelututtaa :)

Seuraavaksi ajattelin opetella napinläventeon, johon kysyinkin jo tänään täältä neuvoa. Jos jollakulla on antaa linkkiä kivaan liivariohjeeseen, mikä olisi vielä vähän toisenlainen, kuin mitä nuo tekemäni ovat, niin otetaan moinen ilomielellä vastaan :)

Onpas somat mekot =)

Mie tein eilen myös vanhoista lakanoista uutta: tytölle tunikan ja housut, sekä leluille ison säkin. Vanhat, kunnon puuvillalakanat on mukavia ommeltavia, ei veny ei vanu :D

Onpas somat mekot =)

Mie tein eilen myös vanhoista lakanoista uutta: tytölle tunikan ja housut, sekä leluille ison säkin. Vanhat, kunnon puuvillalakanat on mukavia ommeltavia, ei veny ei vanu :D

Kiitos :)

Mulla on tuossa jotain joustavaakin matskua odottamassa, mutten oikein uskalla sitä ommella. Sain kyllä neuvoja siihen joustohommeliin ja kävin sellaista joustonauhaakin ostamassa...mutta nuo joustamattomat on vaan turvallisempia näin aloittelijalle :)

[QUOTE="Lisa";26759116]Aivan hirveitä. Näkyy kilometrin päähän et on joku "ei ompelutaitoinen" taitoinen mamma hieman innostunu. Ei helvetti :) :):)[/QUOTE]

:D :D :D

No kieltämättä hieman innostuin. Eikä taito hivo pilviä. Mutta tässä kohtaa se ajatus on tärkein :)

• Tykkää
Reactions: Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26759132:
tosi nätit! mulla on kankaat ootellu kaapissa jo monta kuukautta, kun en oo saanu aikaseksi :ashamed: kesäkin on jo kohta ohi- jos mä suosiolla teen esikoiselle syystakin :D

Mä ostin suunnilleen ikuisuus sitten tytöille takkikankaat. Aikaa tästä on varmaan kohta jo vuodenverran. Mutta kun se on niin iso projekti, niin on jäänyt tekemättä. Mutta kyllä mä nyt meinaan senkin homman loppuun saattaa :)

• Tykkää
Reactions: jassåå
Mä ostin suunnilleen ikuisuus sitten tytöille takkikankaat. Aikaa tästä on varmaan kohta jo vuodenverran. Mutta kun se on niin iso projekti, niin on jäänyt tekemättä. Mutta kyllä mä nyt meinaan senkin homman loppuun saattaa :)

Mä kävin hakemassa muutaman kankaan tänään vaikka nyt ei pitäisi yhtään kun pakataan tavaroita kasaan mutta jos mä nyt teen pojille pyjamat...

Mä kävin hakemassa muutaman kankaan tänään vaikka nyt ei pitäisi yhtään kun pakataan tavaroita kasaan mutta jos mä nyt teen pojille pyjamat...

Mä kyllä vähän luulen niin, että Helsinginseudulla se kangasvalikoima on siinä määrin laaja, ettei kankaita tarvitse täältä asti roudata. Mutta toisaalta...osaisitko sä pysyä esim. viikkoa pois kangaskaupasta?! :D

Ja jos pojat nyt ihan välttämättä tarvitsee pyjamat, niin tokihan sen ymmärtää, että sun oli PAKKO käydä kangaskaupoilla :saint:

[QUOTE="Lisa";26759116]Aivan hirveitä. Näkyy kilometrin päähän et on joku "ei ompelutaitoinen" taitoinen mamma hieman innostunu. Ei helvetti :) :):)[/QUOTE]

Niin, onhan se hirveää, että semmosetkin kehtaa ommella, jotka ei ihan täydellisesti osaakaan : / Varmaan kova pala sulle. Voimia :heart:

Mä kyllä vähän luulen niin, että Helsinginseudulla se kangasvalikoima on siinä määrin laaja, ettei kankaita tarvitse täältä asti roudata. Mutta toisaalta...osaisitko sä pysyä esim. viikkoa pois kangaskaupasta?! :D

Ja jos pojat nyt ihan välttämättä tarvitsee pyjamat, niin tokihan sen ymmärtää, että sun oli PAKKO käydä kangaskaupoilla :saint:

Oli tietenkin...enhän mä nyt voinut niitä kankaita sinne jättää, tiedä millaiseen kotiin ne joutuu...
Mä muuten odotan, että käyt kattomassa mun aikaansaannosta...oon aikas ylppiä siitä...

Tosi kivat mekot. Pitää tuota sun blogia lueskella lisää jos saisin ompelukärpäsen puraisemaan minuakin. Ja ei haittaa vaikka tännekkin lisää kuvia tulisi :D Kone nyt vaa odottaa käyttäjäänsä ja pölyyntyy kodinhoitohuoneen nurkassa :D

Nostan aina hattua niille jotka viitsivät ja jaksavat ommella ja tehdä itse vaatteita tms. Vaikkeivät olisi omaan makuuni sopivia. Ihanat sivut ja hienosti olet saanut vanhat lakanat uuteen käyttöön, sopii noihin mekkoihin todella hyvin :) Haukkujat vaan itse ompelemaan kun se niin helppoa on ;)

• Tykkää
Reactions: chef
No voi jestas sun kanssas :) - sä oot niin kätevä käsistäs; kaikki puuhat mihin ryhdyt, niin - voila! - valmista tulee ja vielä nätin näköistäkin! Höpinät pois, jotta ei olis siistiä jälkeä! Tosi kivannäköiset mekot teit, piste. :)

Yhteistyössä