Tein kengän koko testin pojalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Irrotin nappiksista pohjallisen ja pyysin poikaa astumaan sen päälle. Jalka oli pari-kolme milliä isompi, ku pohjallinen. Sitten pohjallinen takaisin ja pyysin poikaa kokeilemaan nappiksiaan (olivat siis viime kesäiset). Poika tuumasi, että mahtuu hyvin, mä pelaan näillä.

Aika jännä juttu. Kuin moni lapsi kulkee pienillä kengillä, kun lapsi ei erota, milloin kenkä on pieni.

Ei niin, siksi hyvissä kengissä on irtopohjalliset.

Lapsen luut ovat taipusammat kuin aikuisella, ne saa survottua numeroa liian pieneen kenkään, liian kapeaan kenkään jne. Siksi kengän valinnasta on olemassa niin paljon ohjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä oon kuvitellut että esim. Kavatin kengät olisi hyviä, mutta ei ainakaan niiden ensiaskelkengistä saa pohjallista irti.

Juuri totesin kaupassa, että Kavatin laatu on muisto vaan!

Pohallisia ei saa enää irti, sisäpohja on kova ja ulkopohja huono. Osa malleista liian lerppuja ym. Esim. Tepsuun verrattuna paljon huonompi kuin vielä vuosi pari sitten. Varmaan on valmistus siirretty Kiinaan.

Mä oon kuvitellut että esim. Kavatin kengät olisi hyviä, mutta ei ainakaan niiden ensiaskelkengistä saa pohjallista irti.

Pohallisia ei saa enää irti, sisäpohja on kova ja ulkopohja huono. Osa malleista liian lerppuja ym. Esim. Tepsuun verrattuna paljon huonompi kuin vielä vuosi pari sitten. Varmaan on valmistus siirretty Kiinaan.

jostain syystä tänä keväänä ei miltään valmistajalta ole saanut kunnollisia pikkulasten kenkiä. kavat oli ainut jolta sai täysin nahkaisia kenkiä, joten niihin päädyttiin. Aiemmin ollaan käytetty SuperFitin kenkiä ja niistä kyllä saa pohjalliset irti. Tyhmää vain, kun tämän kevään mallit on kaikki mokkaa.

Ei nappiksissa tarvita tilaa, mutta lapsi kyllä tottuu jalan kasvaessa liian pieniin kenkiin. Eli juuri näin kun ap teki, on hyvä tehdä ja hankkia isommat jos pohjallinen ei riitä. Munkin poika sanoi sisäpeli kengistä että on ok. Kun astutin pohjalliselle näin heti ettei ole ok. Ostettiin uudet ja halusi kuitenkin vanhoja pitää sulkapallossa ( uudet otti salibandyyn) kunnes pikaisesti totesi että vanhat sittenkin ON liian pienet. Siis haksasi sen vasta, kun oli jo isompiakin pitänyt ja ikääkin oli jo 10v. Eli jos tottuu vähitellen puristukseen kengissä joita jatkuvasti käyttää ei pienuutta huomaa. Usein näkee lapsilla liian pieniä kumppareita, ihan päältä näkee että varpasita puristaa kun kumpparin kärki suorastaan "soi" pinkeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Nappikset kuuluu ollakin hieman "timmit", että jos ne on ihan sopivat...jos se pohjallisen kärki ei mene sinne varpaisiin asti ihan?

Menee se. Kenkä on pieni. Nappis pitää olla aika lailla just, mutta ei pieni. Poika on 7-v.

Kenkäkauppias sanoi, että liian moni lapsi kulkee pienissä kengissä ja että lapsi ei tunne, jos kenkä puristaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pömpeli:
yhdys sanat

No sanos muuta.

Mä tavasin tota otsikkoa hetken että mit vit siinä lukee.

"Tein kengän koko testin pojalle"...

Muistan kun oli ilmoitus jossa luki "Kadonnut poika kissa" niin mä säikähdin että joku poika on kadonnut, kunnes vasta tajusin että argh, kirjoitettu väärin.

jostain syystä tänä keväänä ei miltään valmistajalta ole saanut kunnollisia pikkulasten kenkiä. kavat oli ainut jolta sai täysin nahkaisia kenkiä, joten niihin päädyttiin. Aiemmin ollaan käytetty SuperFitin kenkiä ja niistä kyllä saa pohjalliset irti. Tyhmää vain, kun tämän kevään mallit on kaikki mokkaa.

Tepsuista löysin hyvät, mutta muista en minäkään. Kavatit todella huonoja tänä vuonna, toivottavasti mainiot talvimallit eivät muutu samanlaisiksi. Kapealestisiä en katsonut, ehkä Ecco vielä tekee kelvollisia?

Yhteistyössä