Tein jotain todella paheksuttua ja lapsi selvisi siitä hengissä..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Äh, älä huoli.. lapset oli 2- ja 3v kuukauden mummolassa, eikä kukaan kuollut.
Joo, nyt jälkeenpäin kyllä huvittaa miten laskin välillä päiviä ja tunteja ja pelkäsin jopa että lapsi unohtaa minut :xmas: Niin murusta ja sylinassukkaa oli, että aivan turha huoli. Pääsee siis pitkälle joululomallekin :)
 
itsenäiset lapset on pop
No sehän se on kunnianarvoinen suoritus, että 1-vuotias lapsi pärjää loistavasti ilman äitiään. Kertoo paljon kiintymyssuhteesta... Imetyksen kannalta toki joillekin mahdotonta :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäiset lapset on pop:
No sehän se on kunnianarvoinen suoritus, että 1-vuotias lapsi pärjää loistavasti ilman äitiään. Kertoo paljon kiintymyssuhteesta... Imetyksen kannalta toki joillekin mahdotonta :whistle:
Emmä tiiä onko isänsä kanssa oleva yksivuotias erityisen itsenäinen, mutta ei kai siinä mitään pahaakaan ole, jos lapsella on hyvä kiintymyssuhde sekä äitiinsä että isäänsä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäiset lapset on pop:
No sehän se on kunnianarvoinen suoritus, että 1-vuotias lapsi pärjää loistavasti ilman äitiään. Kertoo paljon kiintymyssuhteesta... Imetyksen kannalta toki joillekin mahdotonta :whistle:
Ai niin, kerrothan, miksi ihmeessä 1v pitäisi imettää :saint:
Vaikka siksi että alle 2-vuotiaalle rintamaito on parasta ravintoa...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäiset lapset on pop:
No sehän se on kunnianarvoinen suoritus, että 1-vuotias lapsi pärjää loistavasti ilman äitiään. Kertoo paljon kiintymyssuhteesta... Imetyksen kannalta toki joillekin mahdotonta :whistle:
Emmä tiiä onko isänsä kanssa oleva yksivuotias erityisen itsenäinen, mutta ei kai siinä mitään pahaakaan ole, jos lapsella on hyvä kiintymyssuhde sekä äitiinsä että isäänsä?
Näin, lapsetkin ovat yksilöllisiä. Esikoinen oli aivan toisenlainen tapaus tässä asiassa, häntähän vielä imetinkin 1-vuotiaana. Kuopus sen sijaan on syönyt korviketta 4kk iästä lähtien ja ollut isän kanssa hoitovapaallakin. Ja koska itselläni ei ole käytännössä juurikaan sukulaisia, ainakaan lasten elämässä erityisen aktiivisesti olen iloinen että isiensä luona molemmilla hoituu sekin puoli, on mummit sun muut :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No ei ne traumat heti näy mitä tuollaisesta VOI tulla.
Et VOI olla tosissasi? :eek:
Olen kyllä IHAN tosissani. Ei ole minusta mikään ylpeilyn asia että 1-vuotias on noin kauan erossa äidistään. Vaikkakin on isänsä kanssa. Minusta kuitenkin se kiintymyssuhde lapsen ja äidin välillä ei ole mitään höpöhöpöä vaan ihan tavoiteltava asia ja kyllä tuollainen on aika kova paukku lapsen kiintymyssuhteen muodostukselle. Todennäköisesti lapsi on 10 vuoden päästäkin ihan normaali, ja toivon että näin on. Mutta itse en uskaltaisi ottaa riskiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäiset lapset on pop:
No sehän se on kunnianarvoinen suoritus, että 1-vuotias lapsi pärjää loistavasti ilman äitiään. Kertoo paljon kiintymyssuhteesta... Imetyksen kannalta toki joillekin mahdotonta :whistle:
No kertoo tasan sen, että lapsella on luottavainen ja terve kiintymyssuhde sekää isään että äitiin. Monet miehet kun oikeasti toimittavat sitä isän virkaa, muutenkin kuin lakanoiden välissä siitoshetkellä ja luovat sen suhteen jo pieneen lapseen. Edelleenkään se äiti ei ole ainoa hengissä tai järjissä pitävä oljenkorsi lapsen elämässä, lapsilla kun ruukkaa olemaan kaksi vanhempaa. Tiesitkös sitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Olen kyllä IHAN tosissani. Ei ole minusta mikään ylpeilyn asia että 1-vuotias on noin kauan erossa äidistään. Vaikkakin on isänsä kanssa. Minusta kuitenkin se kiintymyssuhde lapsen ja äidin välillä ei ole mitään höpöhöpöä vaan ihan tavoiteltava asia ja kyllä tuollainen on aika kova paukku lapsen kiintymyssuhteen muodostukselle. Todennäköisesti lapsi on 10 vuoden päästäkin ihan normaali, ja toivon että näin on. Mutta itse en uskaltaisi ottaa riskiä.
Mä oon oikeesti pitäny sua tähän kommenttiin asti ihan täyspäisenä ihmisenä, nyt joudun kyllä miettiä uudelleen :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No ei ne traumat heti näy mitä tuollaisesta VOI tulla.
Et VOI olla tosissasi? :eek:
Olen kyllä IHAN tosissani. Ei ole minusta mikään ylpeilyn asia että 1-vuotias on noin kauan erossa äidistään. Vaikkakin on isänsä kanssa. Minusta kuitenkin se kiintymyssuhde lapsen ja äidin välillä ei ole mitään höpöhöpöä vaan ihan tavoiteltava asia ja kyllä tuollainen on aika kova paukku lapsen kiintymyssuhteen muodostukselle. Todennäköisesti lapsi on 10 vuoden päästäkin ihan normaali, ja toivon että näin on. Mutta itse en uskaltaisi ottaa riskiä.
Justiinsa joo. Ja nyt varmaan vielä sanot että "millään tavalla isä-lapsi-suhdetta väheksymättä"? Isä on tasan tarkkaan juuri ja tasan yhtä arvokas lapselle kuin äitikin jos isä on alusta asti ollut lapsen kanssa todella muutenkin kuin satunnaisissa vaipanvaihdoissa. Et sä ole millään lailla ylivertainen vaikka itse niin uskoisitkin. :)
 
vieras
No jos ihan totta puhutaan niin mun mielestä ei olisi ok, että isä TAI äiti kumpikaan on noin pitkää putkea erossa noin pienestä lapsesta :( Kai sä sentään näit lasta edes välissä tai jotain?
 
Huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No ei ne traumat heti näy mitä tuollaisesta VOI tulla.
Et VOI olla tosissasi? :eek:
Olen kyllä IHAN tosissani. Ei ole minusta mikään ylpeilyn asia että 1-vuotias on noin kauan erossa äidistään. Vaikkakin on isänsä kanssa. Minusta kuitenkin se kiintymyssuhde lapsen ja äidin välillä ei ole mitään höpöhöpöä vaan ihan tavoiteltava asia ja kyllä tuollainen on aika kova paukku lapsen kiintymyssuhteen muodostukselle. Todennäköisesti lapsi on 10 vuoden päästäkin ihan normaali, ja toivon että näin on. Mutta itse en uskaltaisi ottaa riskiä.
Samaa mieltä. Ja vielä oikeen vitsiä yritetään repiä.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos ihan totta puhutaan niin mun mielestä ei olisi ok, että isä TAI äiti kumpikaan on noin pitkää putkea erossa noin pienestä lapsesta :( Kai sä sentään näit lasta edes välissä tai jotain?
No ei minustakaan.
 

Yhteistyössä