Tein ittelleni kynnet. Kyllä on hienot :D *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No höh. OIsko sulla antaa jonnekin kynsiblogiin linkkiä? Jos vaikka oppisin tekemään sitten nätimmät :)

Mulla oli kerran rakennekynnet. Kestin niiden kanssa viikon, sitten revin ne pois. Eihän niiden kanssa pystynyt tekemään mitään! Piilareitten ja tamponin laitto helvetin vaikeeta, samoin kassakoneen näpyttely. Leipoessa taikinat jäi sinne kynsien alle :x
Pidän mieluummin lyhyitä kynsiä.

Ihan ok eka yrittämälle.. Ja tosiaan liian alhaalla tipit, mutta jos kynnen muoto on luonnostaan matala, niin eipä siitä mihinkään pääse.. Enenmmän ois ehkä voinut muotoon viilata, siis sivuilta.. Itellä ainakin itse tehdyt rakennekynnet ei kestä viikkoa kauempaa ehjinä, geeli alkaa halkeilla ja kupruilla sivuilta.. Voi olla että teen edelleen jotain väärin, mutta no, kovalla käytölläkin ovat yleensä.. :D Laitankin omistani kuvan, jos ja kun löydän koneelta sekä vielä osaan liittää tänne! :D

Mä en osa viilata. Siis lainkaan. Se pitää ehdottomasti opetella :)

Ja kuva on kiva :D

Rakennekynsien teossa viilaaminen on ihan ehdoton, muuten niistä ei saa luonnollisia millään! Ja tekemällähän sitä oppii! :) Ja se viilaaminen pitää tehdä ennen geeliä.

Viimeksi muokattu:
tosi hyvät on kyllä kotona tehdyiksi ! ihan pikkuisen oisin vaan pyöristänyt kärkiä ni ei vaikuttaisi talttamaisilta.

itse en osaa elää pitkien kynsieni kanssa, varsinkin vauvaan tulee helposti naarmuja jos kynteni kerkeävät vähänkään kasvaa pidemmiksi :(

Rakenne kynsien teossa viilaaminen on ihan ehdoton, muuten niistä ei saa luonnollisia millään! Ja tekemällähän sitä oppii! :) Ja se viilaaminen pitää tehdä ennen geeliä.

Pitäis nähdä livenä kunnolla tehdyt kynnet, jotta pystyisin vertaamaan, että miten niitä on viilattu, jotta nättävät paremmilta.

Nyt kun en tiedä, niin olen vain tyhmän tyytyväinen näihin :D

[QUOTE="vieras";24958472]tosi hyvät on kyllä kotona tehdyiksi ! ihan pikkuisen oisin vaan pyöristänyt kärkiä ni ei vaikuttaisi talttamaisilta.

itse en osaa elää pitkien kynsieni kanssa, varsinkin vauvaan tulee helposti naarmuja jos kynteni kerkeävät vähänkään kasvaa pidemmiksi :([/QUOTE]

Ei, kun noi käret on justiinsa kivat näin :)

Ainoa mikä niissä mättää on se, että mulla se geeli jotenkin pakkaant7ui kynnen kärkeen...ja kynsi on nyt siis kärjestä paksumpi. Mutta ehkä mä ensi kerralla saan geelin tasaisemmin. Se näytti dvd:llä iin helpolta. Vaan eipäs sitten ollutkaan :D

No on nuo harjoituskappaleiksi todella hyvät! Omat ekat yritykset oli jotain huomattavasti hirveämpää, harmi etten ikinä ottanut kuvaa niistä... :D Mutta paljon harjoitusta vaan, kyllä se siitä lähtee sujumaan. Muutaman yrityksen jälkeen niiden kanssa ehkä kehtaa lähteä jo ihmisten ilmoillekin :D

• Tykkää
Reactions: chef
No voi kettu, pitäiskö munkin jos ekakertalaisella tulee noinki siedettävää jälkeä :O oliko vaikee tehä heikommalla kädellä? pelkään että toisen käden kynsistä tulis hyvät ja toinen olis ihan juosten kustu.

No voi kettu, pitäiskö munkin jos ekakertalaisella tulee noinki siedettävää jälkeä :O oliko vaikee tehä heikommalla kädellä? pelkään että toisen käden kynsistä tulis hyvät ja toinen olis ihan juosten kustu.

Pitäis. Ehdottomasti :)

Mun mielestäni näiden tekeminen kaikenkaikkiaan oli 10 kertaa helpompaa, kuin miltä se näytti ja sitä vasemmalla kädellä tekemistä jännitin kyllä ihan turhaan. Kyllä se vähän hankalampaa oli, mutta paljon helpompaa, kuin esim. vasemmalla kädellä piirtäminen tai kirjoittaminen. Ei se geelaus kuitenkaan ole kuin muutama suora veto ja that´s it.

Ja mä tein sen osittain pitämällä sitä vasenta kättä paikoillan ja liikuttamalla oikeaa kättä sen siveltimen alla, eli oikea käsi oli mukana siinä työssä eikä vain ollut paikoillaan....mahdoitko ymmärtää, mitä tarkoitan :D

Pitäis. Ehdottomasti :)

Mun mielestäni näiden tekeminen kaikenkaikkiaan oli 10 kertaa helpompaa, kuin miltä se näytti ja sitä vasemmalla kädellä tekemistä jännitin kyllä ihan turhaan. Kyllä se vähän hankalampaa oli, mutta paljon helpompaa, kuin esim. vasemmalla kädellä piirtäminen tai kirjoittaminen. Ei se geelaus kuitenkaan ole kuin muutama suora veto ja that´s it.

Ja mä tein sen osittain pitämällä sitä vasenta kättä paikoillan ja liikuttamalla oikeaa kättä sen siveltimen alla, eli oikea käsi oli mukana siinä työssä eikä vain ollut paikoillaan....mahdoitko ymmärtää, mitä tarkoitan :D

Joo ymmärrän :D Mä lakkaan väärän käden kynnet aina niin.. Mut siis joo oon pitkään miettiny tuon kotistudion ostamista. Kaveri on käynyt koulutukset ja sano että sitten kun taito kasvaa, kannattaa tilata laadukkaampia geelejä joilla saa taas parempaa jälkeä aikaiseks, noilla pääsee hyvin kuulemma kuitenkin just alkuun. Päivitteles kestoa muuten kans tänne et miten ovat kestäneet nyt alkuun, mitä oon kuullut niin suurin ongelma on kait just kestävyydessä..

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mee";24959174]Näyttää siltä, että tipit on liian leveät. Vai oisko niitä vaan pitänyt viilata sivuilta? Mutta kyllä se varmaan harjoittelemalla sekin korjaantuu :)[/QUOTE]

Osa tipeistä on itseasiassa vähän liian ohkasia...eli vika on siinä viilaamisessa. En ole viilaa käyttänyt muualle kuin kärkeen, kun en osaa :ashamed:

Tipit jouduin laittamaan tosi alas, kun ne omat kynnet on niin lyhyet, eli se oman kynnen ja tipin liitoskohta on nyt niin maalalla, ettei sinne viilalla pääse. Jos olisin viilannut tippiä siitä sivulta kapeammaksi, olisi siitä tullut kynttä kapeampi.

Mutta mä kokeilen seuraavalla kerralla viilata...jos vaikka ois vähän pidemmtä kynnet sitten jo pohjalla, että sais tipitkin parempaan paikkaan :)

[QUOTE="vieras";24958472]tosi hyvät on kyllä kotona tehdyiksi ! ihan pikkuisen oisin vaan pyöristänyt kärkiä ni ei vaikuttaisi talttamaisilta.

itse en osaa elää pitkien kynsieni kanssa, varsinkin vauvaan tulee helposti naarmuja jos kynteni kerkeävät vähänkään kasvaa pidemmiksi :([/QUOTE]

Sama juttu omien kynsien kanssa mut rakennekynnet on niin "tylsät" ettei niillä raavi vauvaa :)

Chef mun mielestä ihan kivan näköset noi sun kynnet.

• Tykkää
Reactions: chef
Joo ymmärrän :D Mä lakkaan väärän käden kynnet aina niin.. Mut siis joo oon pitkään miettiny tuon kotistudion ostamista. Kaveri on käynyt koulutukset ja sano että sitten kun taito kasvaa, kannattaa tilata laadukkaampia geelejä joilla saa taas parempaa jälkeä aikaiseks, noilla pääsee hyvin kuulemma kuitenkin just alkuun. Päivitteles kestoa muuten kans tänne et miten ovat kestäneet nyt alkuun, mitä oon kuullut niin suurin ongelma on kait just kestävyydessä..

Tukusta saa parhaat geelit...mutta kun sitä varten pitää olla yrittäjä. Joten pitää sitten tyytyvä niihin, mitä on saatavilla.

Kestävyys ei liene yhtä suuri, kuin mitä ammattilaisten tekemissä....huoltoväli lienee 2-3 viikkoa, mutta siänsä se ei haittaa, kun kaikki tarvittava on kotona. Senkun istuu persiilleen ja huoltaa :)

Mutta toki päivittelen, että miten tässä käy. Vielä kaikki näyttää siltä, miltä pitääkin :)

Yhteistyössä