Tein eilen raskaustestin ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapua

Vieras
se näytti positiivista. Kuukautiset oli viimeksi joskus elokuun alkupuolella. Oon tehnyt jossain välissä aiemminkin (en nyt muista milloin) tässä kierrossa testin mutta näytti negaa enkä sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen koska mun menkat on tositosi epäsäännölliset ja kierto voi olla hirveen pitkä. Soitin neuvolaan ja sieltä sanoi että laitta lähetteen äitiyspolille.

Kauanko menee ennnenkuin saan sieltä ajan ultraan? Jos menkoista lasketaan niin viikkoja ois jo 11+ mutta en usko että niin paljoa on kuitenkaan oikeasti. Viimeksi kun olin raskaana, laskettu aika siirtyi 10 päivää. Mutta mitä jos olisinkin noin pitkällä? Viikonloppuna tuli juotua siideriä, ei mitään perskännejä mutta silleen jonkin verran kuitenkin että tuntui. Onko tosta voinut tulla vahinkoa lapselle? JA mitä jos mulla onkin ollut kauean pitkä kierto ja oon tullut myöhään raskaaksi, kun ei aikaisemmassa testissä näkynyt.. eikö siinä tapauksessa kohdun limakalvot olisi jo niin huonot että ei hyvin kävisi?

Pääsis jo sinne ultraan niin näkisi onko siellä ketään ja onko kaikki hyvin :(

neuvoa en osaa mutta tsemppejä lähetän!
itsellä oli kerran vastaava tilanne, huomasin raskauden vasta 10. viikolla, koska kierto niin epäsäännöllinen ja pitkä. en osannut edes toivoa traskautta. kaikki meni hyvin ja terve lapsi syntyi :)

Kiitooos... pelottaa vaan että olenko saanut jotain vahinkoa aikaseksi.. No aika epätodennäköstä varmaan mutta silti. Taitaa olla että vaan tuon yhden kerran olen sitten tän raskauden aikana alkoholia ottanut. Tosin olen syönyt vitamiineja joissa on myös a-vitamiinia ja maksamakkaraa aika reilusti yms.. äh kaikki huolettaa. Tupakoinnin sentään lopetin sopivaan aikaan, nimittäin muutama viikko sitten ihan siitä syystä ettei rahat kulu turhaan ja että kunto pysyisi parempana! :) Ei tarvi nyt sitä sitten enää lopettaa kun olen jo lopettanut.

älä stressaa :) hyvin kaikki menee! odottele nyt rauhassa vaan ultraa! kunhan nyt jätät pois alkoholin ja liian a-vitamiinin ja muut haitalliset aineet.. tuskin parilla diiderillä oot pahaa saanu aikaiseksi kuitenkaan.

onnea odotukseen :flower:

Soita neuvolaan.
Itselläni oli samatilanne aikoinaan. Ultraan pääsin parin päivän sisään,koska ei ollut tietoja viikoista. Loppujen lopuksi olin viikoilla 20,kun menin ultraan.

[QUOTE="liila";24937903]Soita neuvolaan.
Itselläni oli samatilanne aikoinaan. Ultraan pääsin parin päivän sisään,koska ei ollut tietoja viikoista. Loppujen lopuksi olin viikoilla 20,kun menin ultraan.[/QUOTE]

"Soitin neuvolaan ja sieltä sanoi että laitta lähetteen äitiyspolille."

Ap oli soittanut jo!

Hmm no mun kierto vaihtelee tosi paljon. Lyhimmillään voi joskus olla vain 24 päivää ja pisimmillään ollut 5 kuukautta. Useimmiten pitkä kierto kuitenkin ollut..

Jos et käytä ehkäisyä ja menkkoja ei kuulu, niin miksi ihmeessä et tehnyt testiä ennen kun joit ne siiderit ja söit sellaista mitä ei raskausaikana saisi? Ei sulle noihin kysymyksiin voi kukaan antaa 100% varmaa vastausta. Anteeksi vaan.

[QUOTE="Siis";24941584]Jos et käytä ehkäisyä ja menkkoja ei kuulu, niin miksi ihmeessä et tehnyt testiä ennen kun joit ne siiderit ja söit sellaista mitä ei raskausaikana saisi? Ei sulle noihin kysymyksiin voi kukaan antaa 100% varmaa vastausta. Anteeksi vaan.[/QUOTE]

Voi jeesus osaatteko te lukea?

Kerroinhan jo että olen aiemmin tässä kierrossa jo tehnyt NEGATIIVISEN testin, en vain muista milloin. Ja siksipä ei tullut mieleeni muuta ensin ajatella kuin että kierto vain on pitkä.

Clearbluen testi on vähän turha kun isoin luku mitä se näyttää on 3+ viikkoa. eli korkeintaan se kertoo että olen rv 5 tai isommalla. Jolla luultavasti siis joka tapauksessa olen.

Yhteistyössä