Tein eilen ekaa kertaa saippuaa. Ja näemmä jopa onnistuin :) (kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Oli mukavaa puuhaa ja nämä ehtii juuri ennen joulua valmiiksi, joten muutama näistä joutaa pukinkonttiinkin.

Ajattelin vielä tässä joku päivä tehdä uuden satsin eri tuoksuilla ja hajuilla...kenties panostan vähän muotteihinkin :)

Kuvat löytyy blogista.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa

Oisko kellään ideoita sitten tosiaan niihin muotteihin?

Ja onnistuuko värjätä yhdestä saippuamassasta kahta eri väriä? Lähinnä se pohdituttaa, että ehtiikö se massa hyytymään liikaa, jos kovasti lutraan noiden värien kanssa?

Mä en ole tainnut koskaan oliiviöljysaippuaa testata. Mutta se oli niin helppo ohje, että sillä oli hyvä aloittaa :D

Mutta kiva siis kuulla, että se tulee olemaan ihanaa :)

Silikonimuotteihin, hiekkakakkumuotteihin, kaiken mallisiin maito/mehu/jukurtti/viili ym. purkkeihin, jääpalamuotteihin (jos tarpeeksi isot kolot) ym. Ihan mikä vaan käy, kunhan tahna pysyy siinä paikallaan ja sen saa vielä siististi irtikin.:)

Kahden värin teko onnistuu, kunhan ei lutraa liian kauaa. Voi sekoittaa eri väriset massat myös samaan saippuaan keskenään myös niin saa sekoituskuvioista. Mulle annettiin ohjeeksi, että mitä tahansa voi melkeen lyödä sekaan, niin väri kuin hajuaineeksikin. Kuivattuja kukkia, hajuseoksia, mausteita, kookoshiutaleita, kaakaojauhetta... Askartelukaupoista saa myös valmiita saippuan väri/hajuaineita. Kokeilemaan vaan kaikenlaista!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Väliinhuutaja;26964408:
Muoteista: Kaveri teki joskus saippuaa ja käytti muotteina mm. lasten hiekkalaatikkomuotteja. Sain ihanan ankan mallisen saippuan! :)

Tämän keinon olenkin jo kuullut. Ja ajattelinkin käydä katsomassa, löytyisikö jokunen kiva muotti tuolta hiekkalelukasasta :)

[QUOTE="vieras";26964482]Silikonimuotteihin, hiekkakakkumuotteihin, kaiken mallisiin maito/mehu/jukurtti/viili ym. purkkeihin, jääpalamuotteihin (jos tarpeeksi isot kolot) ym. Ihan mikä vaan käy, kunhan tahna pysyy siinä paikallaan ja sen saa vielä siististi irtikin.:)

Kahden värin teko onnistuu, kunhan ei lutraa liian kauaa. Voi sekoittaa eri väriset massat myös samaan saippuaan keskenään myös niin saa sekoituskuvioista. Mulle annettiin ohjeeksi, että mitä tahansa voi melkeen lyödä sekaan, niin väri kuin hajuaineeksikin. Kuivattuja kukkia, hajuseoksia, mausteita, kookoshiutaleita, kaakaojauhetta... Askartelukaupoista saa myös valmiita saippuan väri/hajuaineita. Kokeilemaan vaan kaikenlaista!:)[/QUOTE]

Mä meinasin eilen kanelia laittaa, muttei rohkeus sitten riittänyt. Kun luin, että sitten se vaahto saattaa olla ruskeaa, mitä saippuasta tulee...ja siitä tulee kyllä mieleen lika :D

Mutta ehkä uskaltaudun vielä kokeilemaan :)

Kiitos noista vinkeistä :)

Yhteistyössä