teille jotka herkuttelitte kovasti raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja raskaus
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Söin terveellistä ruokaa, mutta sen lisäksi söin noin 5 levyä suklaata viikossa :/ Ällöttää näin jälkeenpäin ajateltuna. Sillon vaan oli ihan tajuton suklaanhimo. Kaksosten syntymän jälkeen ei oo suklaata haluttanu :D Eikä kyllä ennen raskauttakaan.

siis minä inhosin makeaa ennen raskautta!!en todellakaan tykännyt mistään karkeista,suklaasta ym.,mutta nyt voi hitto,parhaillaan saattaa mennä kolmea eri suklaa patukkaa jätsiä.joka päivä on pakko saada jotain herkkua.limuihinkin on älytön himo :headwall: :headwall: painoakin tullut jo 20kg nyt rv38+6

+16kg ( ehkä jo enemmänkin) rv 29 lopuillaan vasta.
Jokatoinen päivä kakkua ( mikä vain), suklaata( fazerin levyt erityisesti), karkkia, mäkki, juustot... Mielipuolinen himo makeaa ja suolaiseen. Roskan lisäksi syön kaiken tarvittavan ravinnon. ..
Nyt aion vähentää kun lapsella alkaa kehittyä toi rasvamassa :D Niin en mäkään tästä ehkä enää liho ja lapsi säästyy.

Sokeritasapaino ei mulla ole silti järkkynyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
helpottavaa kuulla että herkuttelijatki saa terveitä lapsia :)
Mä olen käsittänyt että se on geenirasite jos lapsi lihoo kohdussa. Eli toiset voi syödä enemmän ja toiset ei voi syödä. Sitä ei voi tietää etukäteen kuka voi ja kuka ei.
Tai sitten se että sokereiden kanssa on ongelmia ja äiti ei ole siitä tietoinen.

Itse kanssa esikoista odottaessani söin kaiken maailman herkkuja paljon! Karkkeja ja sipsiä oli saatava jatkuvasti ja pizzat ja mäkit maistui :ashamed: :D Myönnän, että tykkään kyllä muutenkin herkuista :ashamed: Mutta tuon raskauden aikana tuli mätettyä kaikkea entistä enemmän! Nyt odotan toista lastamme ja viime aikoina makeanhimo on ollut kova! Tekisi koko ajan mieli mitä vain makeaa! :p

Turposin molemmilla kerroilla 25 kg. Alussa en saanut muita kuin tomaatteja, viinirypäleitä ja kurkkua alas. Oksentelustani huolimatta ( vaiko juuri sen vuoksi?!) loppuraskaudessa mieleni teki kaikkea suolaista roskaruokaa. Lapset ovat toistaiseksi olleet terveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
helpottavaa kuulla että herkuttelijatki saa terveitä lapsia :)
Mä olen käsittänyt että se on geenirasite jos lapsi lihoo kohdussa. Eli toiset voi syödä enemmän ja toiset ei voi syödä. Sitä ei voi tietää etukäteen kuka voi ja kuka ei.
Mulla on samankaltainen käsitys, ja omat kokemukset & raskaudet tukee tuota teoriaa.

Perhoinen84
mä kun odotin esikoista mä söin ihan kaikkea koko ajan.Kaikista eniten meni joka päivä lihahyytelöä koska siihen oli himo ja painoa tuli raskauden aikana 20kg

tokaa kun odotin mä vahdin painoani koko ajan,korvasin kaiken porkkanalla ja ananaksella että saan nesteet liikkumaan ja painoa tuli 11kg.

vieras
Päivittäin karkkeja, limua, viinereitä, jätskiä eri sortimentteja, suklaata jne. Vastapainoksi makealle teki mieli pizzaa, kebabia, kinkkiruokaa.

Kymmenen pisteen poitsu syntyi

Yhteistyössä