teille jotka haukutte lihavia

  • Viestiketjun aloittaja haluan kertoa
  • Ensimmäinen viesti
haluan kertoa
että suurin osa äideistä jotka on lihavia niin on myös masentuneista, lievästi tai pahasti. Silloin ne ei pysty laihduttamaan kun ruokaa tekee koko ajan mieli ja haetaan sillä hyvää oloa. Älkää tuomitko lihavia!!
 
Mä en kyllä usko :) Että suurin osa ylipainoisista olisi myös masentuneita. Mutta sulla lienee jotain tutkimustietoa aiheesta?

Ja ei, minä en kyllä hauku lihavia. Jotenkin kyllä säälin, koska ylipaino altistaa niin monenlaisille sairauksille :/ muuten mulle on ihan se ja sama paljonko kiloja jollakulla on varressaan.
 
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nocturne:
Olen ymmärtänyt että toiset masennuslääkkeet myös nostaa painoa. Tai ainakin vaikuttavat asiaan.
Kuin myös hormonit.
Mulla on tullu kymmenisen kiloa sen jälkeen kun hormonikierukka laitettiin.Mulla se ei ole ehkäsyn takia (ei oo seksipartneria) vaan ihan muista terveydellisistä syistä
 
mä voin myöntää vähän kärsiväni masennuksesta, juuri siks et olen lihava, mitä 2 vuotta sit en ollut. Kaverini haukkuu lihavia jopa mun kuullen, ei vaan tajua että mä olen myös lihava enkä pidä siitä että haukkuu kaikkia lihavia, paitsi mua. Itse hän on laiha ja sanoo kuitenkin ettei niin laiha ole, vaan kauhea maha hänelläkin. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Äitini on laihduttanut yli 10kg, samoin mummoni ja kaksi tätiäni...itse vaan huokailee...
Mulle tuli paljon painoa raskauden aikana, jo siitä syystä että lopetin tupakanpolton, ikävä kyllä se paino ei siitä lähtenyt raskauden jälkeen vaan sitä jäi 15kg. :|
Mulle ei ikinä tulis mieleen haukkua lihavia, sillä ei ole mitään väliä minkä kokoinen on, kunhan itse on tyytyväinen itseensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
Ei mun mielestä ole haukkumista. Itse kun sanon itseäni lihavaksi niin se on realismia. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
Ei mun mielestä ole haukkumista. Itse kun sanon itseäni lihavaksi niin se on realismia. :D
Noh, noh. Et sä saa muakaan sanoa tyhmäksi ilman että se olisi haukkumista, vaikka se realismia onkin :D :kieh:

Mä pyrin aina hienotunteisesti sanomaan että ylipainoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
mä voin myöntää vähän kärsiväni masennuksesta, juuri siks et olen lihava, mitä 2 vuotta sit en ollut. Kaverini haukkuu lihavia jopa mun kuullen, ei vaan tajua että mä olen myös lihava enkä pidä siitä että haukkuu kaikkia lihavia, paitsi mua. Itse hän on laiha ja sanoo kuitenkin ettei niin laiha ole, vaan kauhea maha hänelläkin. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Äitini on laihduttanut yli 10kg, samoin mummoni ja kaksi tätiäni...itse vaan huokailee...
Mulle tuli paljon painoa raskauden aikana, jo siitä syystä että lopetin tupakanpolton, ikävä kyllä se paino ei siitä lähtenyt raskauden jälkeen vaan sitä jäi 15kg. :|
Mulle ei ikinä tulis mieleen haukkua lihavia, sillä ei ole mitään väliä minkä kokoinen on, kunhan itse on tyytyväinen itseensä.
Mä tiedän tunteen...
Minä en ole ruumiinrakenteeltani ollenkaan semmonen, että minusta sais ikinä laihaa ja pyykkilautavatsaista. Ja olen aina ollu pyöreä, en suoranaisesti ylipainoinen, mutta että ylimääräistä on esim. mahassa ja reisissä. Ja raskaus sen kun pahensi asiaa. Anoppi kauhisteli mun painonnousua ja sitä "kun sun takamus näyttää nyt niin isolle!!"
Ei tuntunu ollenkaan hyvälle. :( Aikuisen ihmisen suusta...
Tähän kommenttiin, että lihavuus on yhtä kuin masennus, niin sitä ei voi kyllä yleistää. Joku taisi mainitakin, että laihtuminen on masennuksen oireita, pitää paikkansa, mutta toki voi olla lihavissakin masennuksesta kärsiviä. Mutta itse yöreänä ihmisenä ei tulis pieneen mieleenkään haukkua lihavia! Jokainen on ainutlaatuinen semmosena kuin on. Enkä minä valitse kavereitani tai ole valinnu miestäni vaaán mittarin mukaan... Ehei sinne päinkään!
 
tuire
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
eipä ole ihan kuin ihminen on laiha.Jos sanoo et on lihava on vain fakta
 
onhan nätä
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
masennuksen yleisempi oire on laihtuminen kuin lihominen.

näinkin kyllä. itse laihduin masennuksen aikoihin 35 kiloa alle 3 kuukaudessa. sitten sain yhtä lääkevalmistetta joka kadotti ruokahalun kokonaan. vuosi masennuksen jälkeen aloin saada painoa, eli 10 kiloa tuli tosi nopeasti. eli viimeisin lääke hidasti aineenvaihduntaa, tuli ummetusta yms. eli masennus on vähän kinkkinen juttu, kun se vaikuttaa ihmisillä eri tavoin. toiset nukkuvat toiset eivät saa unta. toiset hyörivät ja pyörivät eivätkä osaa rauhoittua edes päivällä. kun toiset taas tuijottavat yhtä seinää suurinpiirtein koko päivän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
Ei mun mielestä ole haukkumista. Itse kun sanon itseäni lihavaksi niin se on realismia. :D
Noh, noh. Et sä saa muakaan sanoa tyhmäksi ilman että se olisi haukkumista, vaikka se realismia onkin :D :kieh:

Mä pyrin aina hienotunteisesti sanomaan että ylipainoinen.
Hei, pointti onkin siinä että mä sanon lihavaksi vain itseäni. :LOL: Muiden kiloja mä en edes huomaa, saati että ne haittasi mua. :)

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
Ei mun mielestä ole haukkumista. Itse kun sanon itseäni lihavaksi niin se on realismia. :D
Näin on!! :D ps. mä en ennään kohta ookka lihava kun tilasin superstepperin :D
 
postpaisunut
masennukseen liittyy ruokahalun muutos, suuntaan tai toiseen. on myös olemassa ns. epätyypillinen masennus, johon liittyy nimenomaan painonnousu. masennuslääkkeistä esim. mirtatsapiinilla on antihistamiinivaikutuksena lihominen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Varmasti lihavista löytyy masentuneita. Tiedänkin pari. Mutta on lihavia ihmisiä muistakin syistä. Minä en lihavia hauku. Kaikki ei edes halua olla laihoja (näin ainakin väittävät) :/
Toisaalta jos sanoo, että "ihminen on lihava", onko se jo haukkumista?
*pohtii..* :)
Ei mun mielestä ole haukkumista. Itse kun sanon itseäni lihavaksi niin se on realismia. :D
Näin on!! :D ps. mä en ennään kohta ookka lihava kun tilasin superstepperin :D
Voi vitsi, tuosta määkin oon haaveillut. :D Ny mää oon kade sulle. *Mököttää* :snotty: Ei vaan, vinkkaa jos koet hyväksi. Josko meillekin sellainen rantautuisi. :saint:

 
ponttius
Alkuperäinen kirjoittaja haluan kertoa:
että suurin osa äideistä jotka on lihavia niin on myös masentuneista, lievästi tai pahasti. Silloin ne ei pysty laihduttamaan kun ruokaa tekee koko ajan mieli ja haetaan sillä hyvää oloa. Älkää tuomitko lihavia!!
Ei sitten sovi tuomita esim. alkoholistejakaan...
 

Yhteistyössä