Teidän perheen ruokailutottumuksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Meillä on vakiintunut käytäntö, joka juontaa mun lapsuudenkodista jo, että ruokailujen yhteydessä ei laiteta leivälle muuta, kuin voita/margariinia. Ja sitten tietty kasviksia.
Mutta juustot, makkarat, kinkut ym. syödään sitten aamu-, ilta- ja välipaloilla.

Onko näin kenelläkään muilla vai ollaanko outoja? =)

Tosin äidillä poikkeuksen teki keittoruoat. Silloin sai jotain leivälle, yleensä kinkkua ;)

Meillä ainoastaan mies laittaa muutakin leivän päälle ruoan kanssa, mutta mä olen kanssa tottunut siihen jo lapsuuden kodissa et ruoan kanssa syödään leipä margariinilla pelkästään. :)

Meillä samoin kuin Salamaseepralla eli leipää on tarjolla vaan keittoruuan kanssa. Ja sillon kaikki lisukkeet tarjolla. Mutta kastike tau laatikkoruokien kanssa ei leipää tarjota ollenkaan.

Nyt tosin on vähän "lipsuttu" kun mies on tottunut syömään leipää ruuan kanssa ja saman tavan on opettanut tytöillekin. Minä en edelleenkään osaa syödä ruuan kanssa leipää.

Meillä ei ole leipää ruoan kanssa tarjolla ihan siitä syystä, että muksut (esikoinen varsinkin) mussuttaisi leipää enenmmän, kuin ruokaa. Keittoruokien kanssa tarjotaan leipää margariinilla. Leipää saa kyllä sitten aamu-, väli- ja iltapaloina.

Meilläkään ei syödä joka ruualla leipää ja silloin jos syödään, syödään pelkän keijun kanssa. Keitto päivinä leiville "saa laittaa" juustoakin. Monesti leivon keitto päivinä esim. patonkia tai teen lämpimiä leipiä, pelkällä juustolla.

Meillä myös syö aina monta voileipää ruuan kera ja laittaa päälle kaikkea mahdollista.. heillä ei ole työpaikalla ruokailua eli on nälkäinen iltaisin. Minä ja tyttö joskus syömme voileipää ruuan kera, joskus ei, riippuu ihan nälästä ja mitä on ruokana. Vanhempani syövät aina myös leipää lämpimän ruuan kanssa ja niin tekevät appivanhemmatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitykkä:
Meillä mies siis syö aina monta voileipää ruuan kera ja laittaa päälle kaikkea mahdollista.. heillä ei ole työpaikalla ruokailua eli on nälkäinen iltaisin. Minä ja tyttö joskus syömme voileipää ruuan kera, joskus ei, riippuu ihan nälästä ja mitä on ruokana. Vanhempani syövät aina myös leipää lämpimän ruuan kanssa ja niin tekevät appivanhemmatkin.

Mä oon aina ihmetellyt tätä anopilla ja miehen veljen perheessä ei ruuan kanssa mitään leivänpäällisiä...
Omassa lapsuuden kodissani oli aina aterialla kaikki juustot, kinkut, kurkut ja tomaatit yms. samoin nyt omassa huushollissa. Ja mies tykkää kovasti, kun ei kotonaan koskaan saanut leivän päälle mitään laittaa.. heh
Rahaahan niihin kuluu aika paljon, joten pitäis varmaan luopua ko. tuhlailevasta tavasta..

Yhteistyössä