Teidän perheen arkiaamurutiinit, jotka viette lapsenne hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirikirikiire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirikirikiire

Vieras
Eli mitä kaikkea arkiaamuihinne kuuluu, kun viette lapsia hoitoon ja missä ajassa kaiken teette?

Meillä kaikki toimet pikakelataan tunnissa ja joka aamu aikamoinen hoppu ja härdelli vaikka vaan yksi lapsi. Töihin ehditään aina juuri ja juuri.

Herätys klo 6.30. Lapsen osalta aamutoimiin kuuluu hampaiden, naaman ja pyllyn pesu, vessassa käynti, pukeminen. Lapsi on 3v., mutta suurimmaksi osaksi noissa kaikissa on autettava, että homma tulee suoritettua. Lisäksi aamua hidastaa mukava uhmailu... huh huh. Aamupalan lapsi syö hoidossa.

Lisäksi omat aamupesut, vaatteiden valinta ja pukeminen, meikkaus, hiukset ja hyvin pikainen aamupala. Hoitoon vientiin aikaa kuluu n. 10-15 min ja 7.30 pitäisi päästä lähtemään jo töihin että ehtii ajaa sen puolen tunnin työmatkan.

Varmasti helpottaisi aamuja jos heräisi hieman aiemmin ja etsisi vaatteet valmiiksi, mutta ei vaan luonnistu... Mites teillä muilla?

kello soi 7:00, vauva jää vielä nukkumaan jossei herää.
isot ylös, aamupalalle ja etsin vaatteet+ulkovaatteet valmiiksi eteisen lattialle
noin 7:30 on syöty, puettu, sitte nhammaspesyt, hiustenharjaamiset, puen itse ja pesen hampaat. herätän vauvan
vauvalle maitopullo jonka osaa juoda itse, vaipanvaihto ja päiväkotireppujen varmistus. jos kiire niin yöpuvussa haalariin ja vaunuihin koska ei sitä kukaan näe ;)
isot pukee itse, autan rukkasten varsien ja lahkeiden kanssa. puen itse, isot ulos odottamaan, vauva vaunuihin odottamaan, bussikortti/känny/avaimet
7:55 kävellään pysäkille; 8:05 tulee bussi.
8:15 perillä, 8:20 päiväkodilla.
kauppaan, 8:50 tulee bussi jolla kotiin

JOS vauva on herännyt seiskalta, aamupala maistuu kotona ja kävelen kotiin --> käy ekoille unille ysin jälkeen
muuten bussilla kotiin, minä+vauva aamupalalle, päivävaatteet jne.

ja muoks, isommat 4v ja 5v & 10pv/kk päiväkotissa 8-15; vauva 9kk

Itsellä herätys 06.15, käyn vessassa ja puen päälle, lapset ylös 06.30... pukevat päälle, vitamiinit ja vesilasi, hampaitten pesu. Itse autan siinä samalla 3vuotiastamme ja pesen omat hampaani + teen omat evääni. klo 07 ulkovaatteet niskaan ja menoksi. Toinen lapsista eskariin ja toinen tarhaan, sitte itse noin 30km töihin, jossa olen viimeistään klo 08. Omalla autolla liikutaan. Isäntä mennyt töihin jo ennen kuin herätään.

Meitä on minä, mies, koira ja yksi 2-vuotias lapsi.

Minä: kello soi kuudelta. Puen, meikkaan, teen eväät, käytän koiran pissalenkillä. Autan lapsen kanssa, syömme pika-aamupalan, koska emme kumpikaan jaksa hoidon/työpaikan aamupalalle asti ilman. Mies vie lapsen hoitoon, minä yleensä pyöräilen töihin tai menen työkaverin kyydillä, lähden kotoa n. klo 7-15-7.30.

Mies: herää n. klo 6.40, herättää lapsen, hoidetaan pisut, pesut, aamupala, hiusten harjaus ja hammaspesut. Pisimpään menee aikaa pissalla käymiseen, uhmailuun ja muuhun taisteluun. Pukevat ja lähtevät kotoa n. klo 7.25. Aikaisemmin pitäisi, mutta ehtivät vasta tuohon koska mies ei herää aiemmin. Itse en suostu heräämään enää aikaisemmin, koska herään jo reilusti miestä ennen. ;)

Kiire siinä on, mut onneksi en ole aamuisin kuskausvastuussa.

[QUOTE="vieras";25453119]lapset ylös 06.30... pukevat päälle, vitamiinit ja vesilasi, [/QUOTE]

Kuinka pitkän kuluttua syövät varsinaisen aamupalan? D-vitamiini on rasvaliukoinen, joten sen syömisestä ei juuri ole apua jos ei mahassa ole myös sitä rasvaa.

[QUOTE="vieras";25453217]Kuinka pitkän kuluttua syövät varsinaisen aamupalan? D-vitamiini on rasvaliukoinen, joten sen syömisestä ei juuri ole apua jos ei mahassa ole myös sitä rasvaa.[/QUOTE]

No ennen seittemää kotona vitamiinit ja kahdeksalta alkaa aamupala eskrissa ja tarhassa. Enpä ole ennen kuullutkaan tuollasesta :O
Monivitamiinin ja gefilus-tabletin ottavat.

Onneksi aamuvuoroja on vähän.. Mutta silloin kun niitä on;

Herätys klo 05.50
Kahvit tulille
Pesut, hiukset ja meikki
Kaksi kuppia kahvia ja uutiset netistä
Lapset ylös klo 6.30
Pesut, pukemiset ja reppujen pakkaamiset
Lapset hoitoon klo 7.30
Töihin yleensä 15 min. liian aikaisin :headwall:

7.00 soi minun kello
käyn vessassa, pesen naaman ja puen päälle
7.10 herätän eskarilaisen
menen laittamaan aamupalaa samalla kun eskarilainen käy vessassa ja pukee.
7.20 aamupala
7.35-7.40 molemmat pesee hampaat
sitten ulkovaatteet niskaan ja autolla eskariin, jossa olemme n. 7.55-8.00
itse ajan vielä vartin töihin

Kello soi 6.40 juon aamukahvin ennenkun herätän lapset klo 7.00 pesut heti ja aamupala syödään n. 7.30 puetaan ja lähdetään matkaan klo 7.50-8 ja hoidossa ollaan 8.15

Meillä aamut menevät ihan sujuvasti. Lapset 5-vuotias ja 2,5-vuotias.

Mun kello soi 6:30. Usein herään jo hiukan ennen kelloa tai toinen lapsista herättää.

Napsautan kahvinkeittimen päälle (illalla jo laittanut valmiiksi), meen aamupesulle ja samalla pikaisesti (max. 5 min menee) meikkaan. Lapset, jos hereillä, yleensä tämän ajan pötköttelevät vielä sohvalla ja odottelevat aamun pikkukakkosta alkavaksi.

Sit juon kahvia ja samalla käyn pukemassa itelleni ja petaamassa sängyt. Vaatteet katson aina valmiiksi sekä itelleni että lapsille jo edellisenä iltana. Jos lapset ei oo vielä heränneet, herätän tässä yhteydessä, kello n. 7. Aamupesut ja pisut heille.

Sit autan lapsia pukemaan päivävaatteet samalla, kun kattovat pikkukakkosta. Viimeistään 7:30 ollaan eteisessä pukemassa ulkovaatteita. Meidän päiväkoti on ihan naapurissa, joten helpottaa... ja mulla on joustava työaika, eli ei ihan tasan kasilta oo pakko olla, ellei sitten oo just asiakas silloin tulossa.

Mies ei meillä osallistu aamuihin ollenkaan. Ei siis edes tarviis :D Se lähtee töihin sit kun sattuu heräämään, joskus jo kuuden maissa.

Mun kello soi 5.30. Herätän lapset & miehen. Annan lapsille pientä aamupurtavaa ja puen heidät. Ikää on 2 ja 4v. Laitan miehen mukana autoon kello kuusi, ajavat hoitoon puolisen tuntia ja mies on töissä seiskalta.

Kuuden jälkeen pukeudun, juon kahvin, käytän koiran, meikkaan ja lähden bussille. Olen koulussa 8.30.

Tämä on melko raskasta miehelle & lapsille, onneksi päiväkoti vaihtuu pian viiden kilometrin päähän 20 sijasta ja voin itsekin viedä ja hakea lapsia. Nyt julkisilla matka veisi 1h pk:tiin, josta toinen mokoma kotiin/koululle.

Aamuvuoro; Herään ja keitän kahvia, syön aamiaisen ja luen lehdet. Herätän ja puen lapset, hampaiden pesut ja vessahommat, pienemmän sairauden hoitotoimet. Vien lapset tarhaan aamiaiselle. Meikkaan ja laitan hiukset töissä ennen kuin aloitan työt.

Iltavuoro; Heräämme lasten kanssa yhdessä ja teemme kaikki em. hommat kotona ennen töihin lähtöä.

Reput ja seuraavan päivän vaatteet pyrin laittamaan valmiiksi edellisenä iltana. Varsinkin aamuvuoroilla tulee kyllä aika kiire, varaan lasten pukemiseen yleensä n. 30 min, vaikka tarvitsi enemmän.

Aamuvuoro; Herään ja keitän kahvia, syön aamiaisen ja luen lehdet. Herätän ja puen lapset, hampaiden pesut ja vessahommat, pienemmän sairauden hoitotoimet. Vien lapset tarhaan aamiaiselle. Meikkaan ja laitan hiukset töissä ennen kuin aloitan työt.

Iltavuoro; Heräämme lasten kanssa yhdessä ja teemme kaikki em. hommat kotona ennen töihin lähtöä.

Reput ja seuraavan päivän vaatteet pyrin laittamaan valmiiksi edellisenä iltana. Varsinkin aamuvuoroilla tulee kyllä aika kiire, varaan lasten pukemiseen yleensä n. 30 min, vaikka tarvitsi enemmän.

Niin, ja mies osallistuu jos on vielä yövuorosta tullessaan hereillä =)

Aamulla ylös, kun herätään, yleensä noin seiskan pintaan. Lapset katsoo aamupiirrettyjä, kun me vanhemmat juomme kupit teetä/kahvia ja luemme lehden. Samalla laitamme lapsille aamupalan, jonka syövät n. puoli kasin, kasin aikaan. Aamupalan jälkeen katsovat vielä piirrettyjä ja pukevat vaatteet päälle. Ulkovaatteisiin n. 8.20-8.30, päiväkodilla ollaan viimeistään yhdelsältä, riippuen siitä, mennäänkö autolla, kävellen vai pyörällä. Ja me vanhemmat sitten yliopistolle sen jälkeen, jossa ollaan n. 9.15. Jos molemmilla sattuu olemaan luentoja jo kasilta, piirretyt jää vähemmälle, mutta aika kiireettömiä aamuja meillä eletään aina..:) Ai niin, ja lapset 3v ja 5v.

Illalla kaikkien tavarat valmiiksi. Reput siis pakattuna, sisä- ja ulkovaatteet valmiina eteisessä. Itse hetään 6.15 puen, meikkaan, laitan hiukset ja ennen omaa aamupalaa herätän lapset pukemaan. Sitten pikainen aamupala silloin kun lapset 3 ja 4 vuotta käyvät vessassa ja pukevat. Hieman ennen klo. 7 lähdemme päiväkotiin, ajomatka autolla 5 minuttia. Päiväkoti ja työpaikkani sijaitsevat saman parkkipaikan laidalla, joten äkkiä lapset päiväkotiin ja siitä sitten töihin. Aamuvuoro alkaa klo. 7.30. Ei suurempaa hepulia koskaan aamuisin...onneksi!

Herään 7.00, keitän kahvit ja puen. Puol kasilta herätän tytön, pisut,pesut ja vaatteet päälle. Kasilta ollaan päiväkodilla. Ite tuun takas kotiin,touhuun kaikkea, puol kolme haen tytön kotiin :)

Nousen 5.45 ja laitan itseni valmiiksi. 6.30 herätän lapset (2x3 v). Pissat, hampaiden pesut, pukeminen. Sen jälkeen petaan sängyt ja lapset laittavat yön aikana lattialle heitellyt pehmolelut sänkyihinsä. 6.50 lapset tv:n ääreen katsomaan Pikku Kakkosta ja pukemaan ulkovaatteet. Autan tarvittaessa. 7.10 lähetään kohti päiväkotia. Lapset syövät aamiaisen pk:ssa ja itse syön useimmiten töissä.

[QUOTE="vieras";25453262]No ennen seittemää kotona vitamiinit ja kahdeksalta alkaa aamupala eskrissa ja tarhassa. Enpä ole ennen kuullutkaan tuollasesta :O
Monivitamiinin ja gefilus-tabletin ottavat.[/QUOTE]

Vitamiinit imeytyisivät huomattavasti paremmin, jos ne otettaisiin aamupalan jälkeen. Tyhjään vatsaan ne voivat jopa herkimmillä aiheuttaa pahoinvointia. Tunti on mielestäni liian pitkä aika, mutta en ehdi nyt selvittämään tarkemmin.

mun vientiaamuina herätään noin klo 8. Lapset syövät rauhassa aamupalaa ja katsovat lastenohjelmia. Itse laittaudun ja juon teet. Lopuksi hampaan pesu ja vaatteet päälle. Lähtö kotoa noin klo 9.15. Miehen aamut silloin, kun mä olen mennyt töihin jo klo 6, voivat olla siellä 7 pintaan melko erilaisia.....

Eskari alkaa 8.15, herätys 6.45 (tosin en muista milloin klo olis ehtinyt edes soida). Keitän puuron, kun lapset 6v, 1v 5kk, katsoo lastenohjelmia. Syönti, pukeminen, hammaspesut jne. Hiuksia hieman käännän, pipo päässä niin nou hätä ;)
Sisä- ja ulkovaatteet laitan illalla valmiiksi. Lähto kävelee n.8.

Viimeksi muokattu:
Herään klo 5.15, aamupesut ja sistiytyminen. Itselle vaatteet päälle. Klo 5.30 lapsen herätys, aamupesut ja -pisut ja pukeminen, sekä kevyt aamupala, että jaksamme työpaikan ja päiväkodin aamupalalle saakka. Klo 6.15 lähdemme ajelemaan kohti päiväkotia, jossa olemme perillä klo 6.30. Sitten itse seitsemäksi töihin.

Yhteistyössä