Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja erika:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No ei.
Mieti nyt vaikka suurperheitä joissa 6 kouluikäistä + pikkusisarukset. Aika iso talo saa olla jos jokainen koululainen tarvitsee oman huoneen + makkari aikuisille ja lastenhuone pienemmille.
Mutta kyllä tuo 3 lasta samassa huoneessa joista 1 koululainen, kuulostaa vähän täydeltä. Mä luopuisin omasta makkarista tuolloin.
nii-i, me ei meihen kanssa kyllä olkkariin muuteta, on kuitenkinsilleen pieni olkkarijaon tavalaan yhteydessä keittiöön, semmonen keittiö-olkkariyhdistelmä jonka erottaa ns. baaritiski, niin ei sinne kyllä sänkyä laiteta :/
No mun mielestä taas ei ole tarviskaan. Meillä tosiaan 4 lasta samassa huoneessa, joista yksi koululainen. Jos sängyt huoneeseen hyvin mahtuu niin kaikki on ok. Meillä poika tekee läksynsäkin keittiön pöydällä, eikä halua mennä yksin tekemään... Hyvin on onnistunut.
Lisään vielä, että jos ei koululainen itse ole halukas omaan huoneeseen, niin miksi pakottaa? Läksyt voi tehdä muutenkin rauhassa.
Ei tietenkään tarvitse pakottaa, enhän mä niin ole sanonut. Mutta se koululainen kasvaa ja saattaa haluta omaa rauhaa. Meillä ainakin 7v närkästyi kun siirrettiin osa vauvan leluista hänen huoneeseensa.
Eikä meillä tehdä läksyjä koskaan omassa huoneessa vaan keittiössä koska ne tehdään äidin/isän valvovan silmän alla.
Mutta meillä tilanne on siis se, että 7v haluaa omaa rauhaa, eikä aina halua pikkusisarusta sotkemaan legoleikkejä. Ja mielelläni hälle sen rauhan suon. Lisäksi itseäni ahdistaa asua näin ahtaasti.
Kukin tyylillään, mutta mielipidettä kysyttiin ja oma mielipiteeni, oman kokemukseni pohjalta on se, että ME ainakin tarvitsemme isomman asunnon kun kolmonen syntyy.