teidän perheen saunajuomat? siis lasten ja aikuisten?

• Viestiketjun aloittaja saunajuomia
  • Ensimmäinen viesti
"huhhuh"
Ei limsan juominen saunan jälkeen mihinkään juoppokulttuuriin kannusta. Itse join lapsena saunan jälkeen aina mehua tai limsaa (jos limsaa oli) ja koko aikuisikäni oon ollut melkeimpä absolutisti. Edelleen juon saunan jälkeen ison lasin mehua, kivennäisvettä tai limsaa. Jotkut on kyllä niin ylihysteerisiä kaikken kanssa että huhhuh

anteeks mut
Sinä kuulostat kajahtaneelta tulevalta yksinhuoltajalta, jonka mies löytää - ellei jo ole löytänyt alkoholiin normaalisti suhtautuvan puolison.
Hehheh :D Tarkoitat siis että löytää "normaalin" suomalaisen junttijuoppoeukon joka ei osaa edes saunoa ilman tölkkiä kädessä. Ihan vapaasti vain, minäkin mielelläni löytäisin miehen joka osaa suhtautua alkoholiin "normaalisti" ilman että sitä tarvitsee joka välissä lotrata ;) Mutta niin meitä on moneen junaan, suurin osa suomalaisista menee sillä kaljamahajunalla. Kuulunet siis enemmistöön, vaikeahan teitä ei ole kaupassa erottaa :)

Mies meillä juo 2-3 olutta, minä vettä/Pepsimaxia tai joskus harvoin jopa oluen tai lonkeron. Lapsi pillimehun.

Mutta tottapa sekin, että jos ei osaa yhtään saunareissua tehdä ilman olutta, niin ongelma se on ;). Vaikka yhden vain ottaisikin, mutta jos se on pakko saada, niin voi miettiä, onko siitä tullut jo huono tapa.

Miuski harmailee
Mitään vakijuomia ei ole, mutta lapset juovat limua tai mehua tai vettä. Itse juon vichyä, vettä, limua tai kuivan omppusiiderin. Mies juo vichyä, vettä, limua tai alkottoman oluen.

Lapsena sai aina lauantain saunaa varten valita oman 0,33l limun. Kyllä oli juhlaa se :) Isä joi taatusti olutta saunan jälkeen eikä se välttis jäänyt yhteen se hänen oluensa. Ja ihan hyviä aikuisia on kasvanut minusta ja siskostani :)

-
En ole koskaan ymmärtänyt saunajuomakulttuuria. Ymmärrän että jos saunassa tai saunan jälkeen janottaa, jano sammutetaan raikkaalla kylmällä vedellä. Limsat, mehut ja oluet ei janoa sammuta. Miksi lapsesta asti pitää totuttaa siihen että saunan kanssa pitäisi juoda jotain erityistä??? Ja sitten siirrytään isompana alkoholiin?
Meillä ei lapsuudessa ole käytetty alkoholia, ei saunan kanssa eikä muulloinkaan. Mies ei taas osaa saunoa ilman olutta juuri koskaan. Todella ällöttävä tapa. Onpa kiva kun raikkaan saunan jälkeen lemahtaa alkoholille! Ei mee mun jakeluun. Jokainen vois tykönään miettiä miten kannustaa lapsiaan vallitsevaan juoppokulttuuriin.
Et varmaan ymmärrä paljoa muutakaan?

Mä juon yleensä vettä ja poitsu pillimehua. Käydään lähinnä kesäsin saunassa mökillä kun omaa saunaa ei ole. Musta on ihan ok juoda saunakaljat/siiderit/lonkerot, ite en vaan pysty kun tulee jo parista hörpystä semmonen outo olo saunassa ettei meinaa jaksaa peseytyä. Joskus juon saunan jälkeen siiderin, muttei ole mikään must.

Meillä
ei ole omaa saunaa,saunavuoro perjantaisin ja saunajuomina aikuisille keskioluet,teinille colaa ja 4v. ottaa tuoremehua tai pillimehun,lisäksi syödään herkkuja. Maanantaisin mies käy lenkkisaunassa ja silloin juomana tuoremehu tai vesi.

xd
Muistattehan, että lapsi vaistoaa aikuisen muuttuneen negatiivisesti jo yhden alkoholiannoksen jälkeen ja kokee aikuisen pelottavana. Eli vaikka itse ajattelette noiden sauna oluiden olevan ihan perusjuttuja, niin lapsen ei pitäisi koskaan vanhempaansa tuossa tilassa nähdä.

Aika harvoin käydään saunassa, joten juhlavasti juomme mehua saunajuomaksi. Kerran-kaksi kesässä lapset saavat valita limsat kaupasta, itse en pidä limusta joten juon vettä silloin.
En kyllä mitenkään erityisesti osannut ajatella, että tämä tekisi lapsistani alkoholisteja :D

"jjjj"
Muistattehan, että lapsi vaistoaa aikuisen muuttuneen negatiivisesti jo yhden alkoholiannoksen jälkeen ja kokee aikuisen pelottavana. Eli vaikka itse ajattelette noiden sauna oluiden olevan ihan perusjuttuja, niin lapsen ei pitäisi koskaan vanhempaansa tuossa tilassa nähdä.
Voi jeesus ja pyhä yrjö teidän kanssa. Yksi olut ei muuta juurikaan ketään yhtään mihinkään jos sitä ei kitaansa sekunnissa kumoa.

Juuri tämän mustavalkoisuuden takia suomessa viina on ongelma. Kun siitä tehdään niin saa**tanan paha asia, jo yhdestä annoksesta...Oikea tabu. Mene keski - tai etelä-eurooppaan lounaalle ritisemään kuinka se yksi lasi viiniä tekee vanhemmista ah niin kamalia. Siellä toden totta juodaan JOKAISELLA aterialla alkoholia. Ja eipä ole samanlaista alko-ongelmaa kuin suomessa...hmm, mistähän mahtais johtua?? Johtuisko siitä että alkoholille ei ole annettu elämässä mitään mystistä ja pahellista roolia??

"mies"
Kyllähän tosimies kestää saunan ilman nestetankkauksia. ;) En käytännössä ikinä juo mitään saunan jälkeen.

Kummallinen tapa on muuten nykyään särpiä vettä ja muita nesteitä esim. junissa. Ennen enemmän istuttiin ja purtiin hammasta jos pieni jano yllätti. Ihmisten henkinen kantti on vähän turhan paljon heikennyt elämän helpottumisen myötä. Luin tästä kiintoisan vertaisarvioidun artikkelin taannoin.

"poikia3"
Mulla yleensä cokis (ehkä 1/10 siideri), 15 v:llä cokis, 7 ja 10 -vuotiaat juo vettä, halutessaan saavat pillimehua, limusta eivät tykkää, ja mies ei sauno - ei siis saunajuomiakaan.

Yhteistyössä