Tehy hylkäsi tarjouksen!

  • Viestiketjun aloittaja just
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sane, myös muilla aloilla ihmisiä sairastuu ja heidän töitään joutuvat silloin muut tekemään ;)
Kyllä aina yritetään saada sijaista että voisi muut tehdä, mutta aina se ei onnistu. Paljon joutuu hoitaja tekee esim. illan perään yön. yöstä heti iltaan aamusta iltaan jne.
Vaikka hoitoala on päin P:tä ei se tarkoita, etteikö muilla aloilla olisi asiat paremmin. Sori yhtä huonosti. kyllä minä sen tajuan näin 4 yönkin jälkeen. tai en tajua Kukaan ei ole korvaamaton
 
Vieras
[/quote]
Olen kanssasi 110%:sti samaa mieltä, mutta arvaapa mitä? Se ei onnistu naisvaltaisella hoitoalalla. Joskus vuonna kuokka ja kirves Hyksissä kokeiltiin vuoden ajan nk. kannustuslisää ja voi tsiisus mikä älämölöö siitä akkojen keskuudessa syntyi, kun joku sai ja toinen ei. Tosin nykyisessäkin KVTESissä näyttäisi olevan mahdollisuus tehtäväkohtaiseen palkkaukseen, mutta miten se käytännössä tänä päivänä toteutuu tai on toteutumatta, siitä mulla ei ole mitään tietoa.

[/quote]

Voin kertoa esimerkin omalta työpaikaltani; Eräs työkaveri olisi koulutettu yhteen työtehtävään hieman paremmin, ns. vastuuhoitajaksi. Hän sanoi suostuvansa kunhan palkkaa myös tulee sen osalta lisää. Osastonhoitaja suostui, MUTTA eräs toinen työkaveri veti herneen nenään (tuo saa enemmän kuin minä) ja sanoi ryhtyvänsä tekemään sitä työtä ilman mitään palkankorotuksia.
Arvaappa kumpi koulutettiin vastuuhoitajaksi? Ja tämä Suomessa vuonna 2007.
 
onnellinen
tein ihan huviksen pienen laskutoimituksen ja vaihtaisin milloin vain teidän kanssa työtä..

sairaanhoitaja joka on töissä pe klo:19-07 , La 19-07 , Su 19-07
tienaa viikonlopun aikana 754.87? eli tekee 36h viikonloppuun..

piirivartija samat työajat saa viikonlopusta 445.32?
erona tosi se että vartija on koko yön ulkona :)

en siis vertaa aloja keskenään koska toiseen vaaditaan koulutus mutta vertasin omaa palkkaani.. :)
vartiointi alalla on siis paskemmat palkat, työajat (pelkkää yötä) ja paskemmat asiakkaat :) tosin hoitajilla on koulutus..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voin kertoa esimerkin omalta työpaikaltani; Eräs työkaveri olisi koulutettu yhteen työtehtävään hieman paremmin, ns. vastuuhoitajaksi. Hän sanoi suostuvansa kunhan palkkaa myös tulee sen osalta lisää. Osastonhoitaja suostui, MUTTA eräs toinen työkaveri veti herneen nenään (tuo saa enemmän kuin minä) ja sanoi ryhtyvänsä tekemään sitä työtä ilman mitään palkankorotuksia.
Arvaappa kumpi koulutettiin vastuuhoitajaksi? Ja tämä Suomessa vuonna 2007.
Eipä jää arvailun varaa :/
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
No mistä tuon sitten saa tietää onko oma neuvola kiinni vai ei? Joo, jos sinne soittaa niin ei ketään oo vastaamassa vai? Entäs kuuluuko lääkärit näihin samoihin liittoihin...aargh nyt ei tiedä pitääkö varatut ajat enää paikkansa ensi viikolla vai ei... :headwall:
HÖPÖ HÖPÖ. Lakkovaroitus annetaan 1,5 viikon päästä. Eli lakosta ei ole vielä tietoakaan!!! Nyt neuvotellaan. Eli ensi viikolla KAIKKI toimii normaalisti.
työnantajapuoli totes, että enää ei neuvotella
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
tein ihan huviksen pienen laskutoimituksen ja vaihtaisin milloin vain teidän kanssa työtä..

sairaanhoitaja joka on töissä pe klo:19-07 , La 19-07 , Su 19-07
tienaa viikonlopun aikana 754.87? eli tekee 36h viikonloppuun..

piirivartija samat työajat saa viikonlopusta 445.32?
erona tosi se että vartija on koko yön ulkona :)

en siis vertaa aloja keskenään koska toiseen vaaditaan koulutus mutta vertasin omaa palkkaani.. :)
vartiointi alalla on siis paskemmat palkat, työajat (pelkkää yötä) ja paskemmat asiakkaat :) tosin hoitajilla on koulutus..
Älä muuta sano; mieheni on vartija. Ja kyllä vartijanhommiinkin koulutus vaaditaan, mies kävi vartijan peruskurssin joka kesti 10 kk. Että ei sitä voi ihan kuka vaan ilman mitään alan koulutusta mennä tekemään.
Itse olen hoitaja, joka on todella yllättynyt Tehyn päätöksestä.
 
Vieras
Töissä keskussairaalassa sairaanhoitajana, kolmivuorotyössä. Peruspalkka kuukaudessa 1815.60e, tuntipalkka 11.14e. Lisiä sain bruttona tässä kuussa 122.55e. (yleensä jonkin verran enemmän, mutta tämän kuun kuitti tässä esillä).
 
joku
Tehyyn kuuluu muun muassa:
bioanalyytikoita/laboratoriohoitajia
ensihoitajia
fysioterapeutteja
hammashoitajia
kätilöitä
lastenhoitajia/päivähoitajia
lähihoitajia
lääkintävahtimestareita ja sairaankuljettajia
mielenterveyshoitajia
sairaanhoitajia
sosionomeja
terveydenhoitajia
 
vieras
Menkää vaan tehy lakkoon. Itse hoitajana en kyllä olis sitä tehny mutta ei vaikuta muhun kun en kuulu siihen liittoon enään. Ja se miksi naisvaltanen ala on palkka kuopassa johtuu aivan siitä että sielä on kateellisia töissä. Jos toinen tienaa enemmän niin olla kateellisia ja sitten inhottavia. Että kuppikuntia on joka työpaikoilla.

Nyt kun ette hyväksy tarjousta niin epäilen ettette tuu paremaa saamaan. Kun liitolla ei varmasti ole varaa pitää hoitajia kovan kauaa lakossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Töissä keskussairaalassa sairaanhoitajana, kolmivuorotyössä. Peruspalkka kuukaudessa 1815.60e, tuntipalkka 11.14e. Lisiä sain bruttona tässä kuussa 122.55e. (yleensä jonkin verran enemmän, mutta tämän kuun kuitti tässä esillä).
Virnitys-ilme pompsahti itsekseen, kun oli noi sulkeet..
 
opettaja
Tarjotun korotuksen ansiosta sairaanhoitajien lähtöpalkka olisi kohonnut 1940 euroon. Lähes jokaisella sairaanhoitajalla on tämän lisäksi huomattavasti lisiä vuorotöistä johtuen; on myös palvelu- tai ikälisiä jne.

Ystäväni kanssa kerran vartasimme palkkojamme: minä olin tuolloin yläkoulun opettajana ja hän vuodeosastolla terveyskeskuksessa, jossa teki aamu ja iltavuoroja. Palkkamme olivat aika tarkalleen samat, vaikka minulla oli enennän lisiä palveluvuosista. Minusta ko. palkka oli hyvä ja sillä tuli toimeen.

Täällä kovasti purnataan vuorotyön vaikeuksista. Tuntemistani hoitajista monet kuitenkin tekevät erittäin mielellään esim. sunnuntaivuoroja, koska niistä saa enemmän rahaa. Eräs tuttavani vaihtoi juuri yksityisestä hoitokodista terveyskeskukseen, koska hoitokodissa omistajat tekivät itse kalliit vuorot, eikä työntekijöille täten tullut paljon lisiä.

Opettajan ja hoitajan työssä on ainakinyksi yhteinen piirre: molemmat ovat taloudellista voittoa tuottamattomia peruspalveluita. Kun kunnilla ei ole riittävästi rahaa, säästöt johtavat siihen, että entistä pienempi työntekijämäärä huolehtii isommasta asiakasmäärästä. Tällöin luokkakoot kasvavat ja yhtä hoitajaa kohti tulee enemmän potilaita. Kiire ja streessi lisääntyvät ja asiakkaiden (oppilaiden ja potilaiden)tarpeet tulevat huonommin täytetyiksi.

Minusta 220 euron korotus olisi ollut todella hyvä. En sano, etteivätkö hoitajat olisi ansainneet enemmänkin, mutta mistä rahat otetaan, jos kunnilla ei ole? Jos hoitajien palkkoja korotetaan 500 ?:lla, merkitsee se taatusti sitä, että sijaisia ja määräaikaisia ei ole mahdollista palkata sitäkään vähää mitä nyt. Sitten hoitajat tekevät isommalla rahalla työmäärää, johon heidän voimansa eivät riitä.

Jos minä opettajana saisin valita enemmän palkkaa tai helpompia olosuhteita (pienempiä ryhmiä, erityisopetukseen resursseja jne) valitsisin ilman muuta työolosuhteiden kohentamisen. Mieluummin opetan 1700 euron nettopalkalla 24 oppilaan luokkaa, josta vaikeimmista oppimisongelmista kärsivät ovat pääseet erityisopetukseen kuin 1900 ?:n nettopalkalla 30 oppilaan luokkaa, jonka oppilaille ei ole varaa riittävään erityisopetukseen.

Ja yksi asia vielä: palkka ja ammatti ei kerro kaikkea! Sairaanhoitaja voi saada saman palkan hyvin erilaisista tehtävistä, samoin opettaja. Palkat voivat olla ammattiryhmien sisällä sinänsä samat, mutta työtehtävien märissä on huikeita eroja. On todella suuri ero siinä, onko luokassa 15 vai 30 oppilasta, työolosuhteisiin ja työmäärään sillä on melkoinen vaikutus.
 
vieras
Kyllä minulle sopisi, että kaikki saisivat lisää liksaa: miehet, naiset, nuoret, vanhat, koulutetut, kouluttamattomat... kyse ei ole siitä, ei mistään henkilökohtaisesta ketään ammattiryhmää vastaan. Kyse on siitä, mistä se raha korotuksiin tulee ja siitä, mistä se vastaavasti on sitten pois. Sillä sitä rahaa ei ilmesty tyhjästä: kun yhteen sijoitetaan, se on toisaalta pois.

Toivottavasti edes joku ymmärtää asiani ytimen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minulle sopisi, että kaikki saisivat lisää liksaa: miehet, naiset, nuoret, vanhat, koulutetut, kouluttamattomat... kyse ei ole siitä, ei mistään henkilökohtaisesta ketään ammattiryhmää vastaan. Kyse on siitä, mistä se raha korotuksiin tulee ja siitä, mistä se vastaavasti on sitten pois. Sillä sitä rahaa ei ilmesty tyhjästä: kun yhteen sijoitetaan, se on toisaalta pois.

Toivottavasti edes joku ymmärtää asiani ytimen.
Ymmärrän ytimen, mutta uskon, että kunnat keksivät keinot, kun on pakko. Uskon vahvasti, että ainakin Vantaa tulee nostamaan veroäyriä. Päiväkotien ja koulujen lakkautuksia saattaa olla (ainakin naapurikaupungissa Helsingissä, jossa niitä lakkautuksia on koetettu ajaa eteenpäin jo muutenkin) edessä. Kuntatyöntekijöiden lomautuksetkaan eivät kuullosta utopistisilta, kun kunnan pitää keksiä säästökohteita.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minulle sopisi, että kaikki saisivat lisää liksaa: miehet, naiset, nuoret, vanhat, koulutetut, kouluttamattomat... kyse ei ole siitä, ei mistään henkilökohtaisesta ketään ammattiryhmää vastaan. Kyse on siitä, mistä se raha korotuksiin tulee ja siitä, mistä se vastaavasti on sitten pois. Sillä sitä rahaa ei ilmesty tyhjästä: kun yhteen sijoitetaan, se on toisaalta pois.

Toivottavasti edes joku ymmärtää asiani ytimen.
Ymmärrän ytimen, mutta uskon, että kunnat keksivät keinot, kun on pakko. Uskon vahvasti, että ainakin Vantaa tulee nostamaan veroäyriä. Päiväkotien ja koulujen lakkautuksia saattaa olla (ainakin naapurikaupungissa Helsingissä, jossa niitä lakkautuksia on koetettu ajaa eteenpäin jo muutenkin) edessä. Kuntatyöntekijöiden lomautuksetkaan eivät kuullosta utopistisilta, kun kunnan pitää keksiä säästökohteita.
Kemissä ja Torniossa ainakin nuo lomautukset ovat jo käytössä. Mitenhän jatkossa sitten, mistä vielä voidaan vyötä kiristää?
 
Sisko on lähihoitaja, hoitaa lähinnä dementoituneita vanhuksia keikkatyöläisenä eri vanhainkodeissa/hoitolaitoksissa. Nyt esim. työtä kahdeksan päivää putkeen ilman vapaita, kaksi yövuoroa välissä ilman ns. nukkumapäiviä. Työ on sekä henkisesti että fyysisesti erittäin raskasta, lisäksi sitten se, että omaa elämää ei varsinkaan keikkalaisena voi paljon järjestellä ja vapaa-aikaa on vähän. Sisko saa kai n. 10 euroa tunnilta ja lisät.

Itse sain leipomotyössä saman rahan, harjoittelijana, paljon kevyemmästä työstä. Lisät paljon isommat kuin siskollani.

Missä ihmeessä on arvostus niitä kohtaan, jotka hoitavat rakkaitamme, isovanhempiamme, vanhempiamme, lapsiamme.. Jakavat lääkkeitä, pesevät, pukevat, syöttävät, pitävät seuraa, käyttävät wc:ssä, huolehtivat niin monenlaisista tarpeista. Lisäksi kätilöt, jotka auttavat lapsia maailmaan, auttavat äitejä ja lapsia voimaan hyvin.

Äh, en vain käsitä, niin isosta ja tärkeästä ammattiryhmästä on kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Töissä keskussairaalassa sairaanhoitajana, kolmivuorotyössä. Peruspalkka kuukaudessa 1815.60e, tuntipalkka 11.14e. Lisiä sain bruttona tässä kuussa 122.55e. (yleensä jonkin verran enemmän, mutta tämän kuun kuitti tässä esillä).
Virnitys-ilme pompsahti itsekseen, kun oli noi sulkeet..
Jessus, mihin sä kaiken ton rahan kanssa joudut :eek: :D
 
Vieras
tajua sitä, että mitä isomman korotuksen te saatte, niin sitä enemmän maksatte veroja. Lisäksi juuri oli uutisissa, että kiinteistöverot yms nousee koska kunnilla on otettava se raha jostain, kun hoitajien palkkoja korotetaan. Eli käytännössä tilanne ei muutu, vaikka palkkanne nousisi paljonkin. Kunta ottaa sen jostain muusta pois. Paitsi että myös me muut veronmaksajat ollaan maksamassa niitä, perkele sentään!

Ja jos minun bruttopalkkani päivätyöstä olisi 1600 euroa hyppisin riemusta. Eipä ole ei, vaikka teen pelkkää iltaa, yötä ja viikonloppuja.
 
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
tajua sitä, että mitä isomman korotuksen te saatte, niin sitä enemmän maksatte veroja. Lisäksi juuri oli uutisissa, että kiinteistöverot yms nousee koska kunnilla on otettava se raha jostain, kun hoitajien palkkoja korotetaan. Eli käytännössä tilanne ei muutu, vaikka palkkanne nousisi paljonkin. Kunta ottaa sen jostain muusta pois. Paitsi että myös me muut veronmaksajat ollaan maksamassa niitä, perkele sentään!

Ja jos minun bruttopalkkani päivätyöstä olisi 1600 euroa hyppisin riemusta. Eipä ole ei, vaikka teen pelkkää iltaa, yötä ja viikonloppuja.
OLEN SAIRAANHOITAJA, EIKÄ BRUTTONI OLE 1600 E, joten vedä v.... päähäs palkkoines ja veron nostoines. Koska viimeksi on tarkastettu sh:n palkkoja??Muita kyllä on nostettu-eivätkö ne oo vaikuttanu veroihin ym? Vaan sh:n palkan nostot muka vaikuttaa???? Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)

 
just joo
Miten te jaksatte kiuhua tästä aiheesta?

Yksikin täällä huuteli että itse on valinnut parempipalkkaisen alan juuri siksi ettei tarvitse kärsiä pienistä palkoista. Se että päiväkodin tädit saa 1600 -verot, jolloin käteen jäävä osuus on noin 1300 e. Ei se vastaa tämän hetken yhteiskunnan vastaavaa hintatasoa millään tavalla.

Kaikkien päivittäistavaroiden hinnat on noussu, samoin bensa, vakuutukset, sähkö ja asuntojen / vuokrien hinnat...
Ei se palkka yksinkertaisesti vaan riitä, kyllä se pitää suhteuttaa tämän päivän yhteiskuntaan.

Se että minä sanon että on väärin että mainosalalla liikkuu raha ja palkat on suuria, ei minua varsinaisesti häiritse, mutta kyllähän se ihan järjetöntä on että vastuullisesti toisista ihmisistä vastaavat eivät saa edes inhimillistä palkkaa. Enkä mollaa toista työryhmää, vaan vertaan vaan.
Minä en hae arvostusta, mutta oikeutta. Haluan olla hoitaja ja pidän työstäni mutta ei noilla palkoilla pärjää enää...

Kyllähän sen nyt tyhmempikin ymmärtää....

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
OLEN SAIRAANHOITAJA, EIKÄ BRUTTONI OLE 1600 E, joten vedä v.... päähäs palkkoines ja veron nostoines. Koska viimeksi on tarkastettu sh:n palkkoja??Muita kyllä on nostettu-eivätkö ne oo vaikuttanu veroihin ym? Vaan sh:n palkan nostot muka vaikuttaa???? Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)
Huh huh ja kyllä vaan teidän arvostus laskee ja laskee kuin lehmän häntä. Onneksi ei tarvitse kaltaistesi hoitoon joutua, ainakaan vielä.
Jos tilastot kertoo ja moni täälläkin, että pelkästä päivätyöstä saa LÄHIHOITAJA eli toisen asteen koulutuksen hommannut bruttona 1600 eurona niin mitä hemmettiä sinä minulle avaudut??
En ole ollut tekemässä niitä tilastoja.

Ja sori vaan, mutta kaltaistesi takia todella toivon, ettette saa isoa korotusta. ETTEKÄ VARMASTI SAAKAAN! HAHHAH HAA!
 

Yhteistyössä