Tehokkain (ilman reseptiä) yskänlääke kun yskä on pääasiasssa

  • Viestiketjun aloittaja fasfasdf
  • Ensimmäinen viesti
fasfasdf
Kun yskä on pääsiassa yskän puuskia. Kun yhden yskän "päästää" niin sitten ei loppua tule vähään aikaan. Limaa ei enää juurikaan irtoa, vain tuo raivostuttava hakkaava yskä jää jäljelle. Resilar on nyt kokeilussa, mutta ei mainittavan tehokas. Ja on todella pahaa ja otettava annos suuri.
 
"alkup"
[QUOTE="mä";22143344]Yskänlääkkeet on lähestulkoon lumelääkkeitä kaikki. Vahva kaakao auttaa parhaiten![/QUOTE]

En tuohon lumejuttuun kyllä usko, sillä se paras lääkärin määräämä on vain nyt loppu. Otankin lääkettä vain yöksi, jotta kaikki saavat nukutuksi.
 
Helekutti
[QUOTE="mä";22143344]Yskänlääkkeet on lähestulkoon lumelääkkeitä kaikki. Vahva kaakao auttaa parhaiten![/QUOTE]

Totta, hyvä että joku muukin tietää. Kodeiinin ja teobromiinin yhdistelmä tehoaa parhaiten jos mietitään ilman reseptiä saatavia. Eli ostat kodeiinia sisältävää yskänlääkettä (en nyt muista missä oli) teet vahvan kaakaon ja vetäiset pikkulevyn tumminta suklaata mitä kaupasta löytyy, eli vähintään 70% suklaata. Sitten istut ja ihmettelet kun ei enää yskitä.
 
"mä"
[QUOTE="alkup";22143358]En tuohon lumejuttuun kyllä usko, sillä se paras lääkärin määräämä on vain nyt loppu. Otankin lääkettä vain yöksi, jotta kaikki saavat nukutuksi.[/QUOTE]

Kokeile oikeasti tuota vahvaa kaakaota. Eli vähän maitoa ja paljon kaakaojauhetta. Siinä on sellaisia ainesosia, mitkä auttavat hillitsemään yskää. Meillä ei ole 15 vuoteen käytetty lainkaan yskänlääkkeitä, kun tämä juttu tuli meidän tietoomme.
 
"Halikatti"
Totta, hyvä että joku muukin tietää. Kodeiinin ja teobromiinin yhdistelmä tehoaa parhaiten jos mietitään ilman reseptiä saatavia. Eli ostat kodeiinia sisältävää yskänlääkettä (en nyt muista missä oli) teet vahvan kaakaon ja vetäiset pikkulevyn tumminta suklaata mitä kaupasta löytyy, eli vähintään 70% suklaata. Sitten istut ja ihmettelet kun ei enää yskitä.
Helekutti!
Oletko jotenkin lääkealalla?
t. Halikatti, joka on. Mietin vain nikkien samankaltaisuutta :)

Kodeiinia ei löydy käsikaupasta. Kuivaan yskään auttaa parhaiten reseptilääkkeet, koska niissä on just vaikka kodeiinia tai sitten keuhkoputkia avaavaa salbutamolia. Resilar tai Rometor on minusta parhaat itsehoitolääkkeet kuivaan yskään. Niissä on sama aine kuin reseptillä saatavassa redol compissa, mutta toki avaava ainesosa puuttuu. Yskänpuuskiin olen itse kokeillut ruokakaupasta Fisherman's friendejä ja toimivat hyvin!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22145076]Mulla on ollut sellaiseen kuivaan ärsytysyskään tehokkaita ne Codesan -tabletit. Ne ei nimestä huolimatta sisällä kodeiinia. Saa apteekista ilman reseptiä.[/QUOTE]

Eikun ne on Codetabs -nimisiä.
 
Kemisti
[QUOTE="mä";22143344]Yskänlääkkeet on lähestulkoon lumelääkkeitä kaikki. Vahva kaakao auttaa parhaiten![/QUOTE]

Eivät muuten ole lumelääkkeitä. Toiset niistä sisältää kodeiinia (professorin yskänlääke), sillä pystyy huumaamaan itsensä - tämän takia niihin on entisestään lisätty sorbitolia, jotta kokemuksesta tulisi epämiellyttävä. Toinen on Resilar - vaikuttava aine Dekstrometorfaanihydrobromidi. Aikanaa netissä oli ohjeet miten tuo vaikuttava aine erotellaan muusta litkusta, jotta jäljelle jää vain päihdyttävä osuus.

Nuo yllä olevat ovat käsikauppalääkkeitä. Reseptilääkkeet ovat vielä vahvempia.
 
Kemisti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22145357:
Tuxi sisältää kodeiinia. Ja maistuu hyvälle
Tuxin vaikuttava aine on Folkodiini.
Folkodiini on synteettinen morfiinin alkyylieetterijohdos, jonka vaikutukset poikkeavat opiaattien tavanomaisista vaikutuksista. Se sitoutuu hyvin vähäisessä määrin klassisia opiaattivaikutuksia välittävään ?-reseptoriin. Sillä on todettu olevan tehokas antitussiivinen vaikutus, joka ilmeisesti kohdistuu ydinjatkoksen yskänkeskukseen, mutta tarkka vaikutusmekanismi on selvittämättä. Folkodiini vapauttaa elimistössä histamiinia ja osittain tätä kautta alentaa verenpainetta. Folkodiini ei lisää kouristusherkkyyttä, eikä sillä, toisin kuin opiaateilla, ole osoitettu olevan merkittävää analgeettista vaikutusta. Se ei myöskään vaikuta merkittävästi suolen eikä sappiteiden sileään lihakseen.
 
yskänpuuska
Kiitos sinulle, joka vinkkasit, et kaakaojauhe maidon kera auttaa. Olisin ilman kaakaolitkun juomista joutunut perumaan hieronta-aikani ja kyl ois harmittanu! Tilkka maitoa, muutama teelusikallinen tummaa kaakaota ja kuumaa, niin jo helpottaa kummasti!
 
Rks
Jos yskän lisäksi on vähääkään räkätautia, niin maitotuotteita kannattaa välttää. Lisäävät limaneritystä ja sitkentävät limaa. Tosin kuivaan yskään limaneritys saattaa tietty auttaakin.
Mä käytän yskänlääkkeenä kuumaa hunajamehua. Siis esim mustaherukkamehua kuumana ja joukkoon reilusti hunajaa. Joskus otan tai annan lapselle lusikallisen hunajaa ihan pelkästäänkin. Mielestäni auttaa, oli sitten lumetta tai ei :D

Lisävinkkinä, että hunaja auttaa tosi hyvin palovammoihin. Tuskin mitenkään parantaa, mutta helpottaa sitä kipua :)
 
kokeiluun
Paakkuuntumisenestoaine E536 sisältää syanidia, jonka yliannostuksenD oireena on yskä. No, sen kun jättää pois kaikesta j a u h e m a i s e s t a, kyllä yskä katoaa:-CD

Hiivauute on muuten ihan myrkkyä kans...:

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html
 

Yhteistyössä