Tehokas nenäsumute tukkoiseen nenään lapselle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 6xäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
6

6xäiti

Vieras
Nyt käytössä Nasolin-nenäsumute. Lapsi pian 4v ja flunssaa ja nenä tukossa. Viime yön heräili jatkuvasti huutamaan, kun väsytti ja ilmaa ei kunnolla saanut, kun nenä niin tukossa. Tuo nasolin ei nenää avannut. Teki mieli jo aamuyöstä tukkia nenään aikuisille tarkoitettua sumutetta, mutta nukuttiin sitten sohvalla istuen muutama tunti.

Onko olemassa tehokkaampaa lapsille tarkoitettua vai onko nuo erimerkkiset kuitenkin samanlaisia teholtaan?
Tuo Nasolin on ennen avannut nenän kyllä, mutta nyt ei toiminut.

Jos nenä on ihan umpitukossa, niin eipä nuo sumutteet sitä välttämättä aukaise. Osaako lapsi niistää? Minullakin nenän aukaisu vaatii välillä sitä, että yrittää niistää sitä nenää tyhjäksi, sitten pistää sumutetta, niistää taas ja sitten toinen kerta sumutetta.

Keittosuola suihketta olen laittanut ensin ja imenyt räät pois (lapsi siis vähän yli vuoden) jaotrivinia sitten perään. Otrivin on pitänyt nenän auki koko yön. Pullo lupailee 10 tunnin vaikutusta! ja sitä saa siis 1-5v erikseen.

Nasolin on ihan yhtä tyhjän kanssa. Otrivin toimii, nuha käytännössä häviää sillä joksikin aikaa. Onhan se aika stydiä eli ei pitkäaikaiseen käyttöön.

[QUOTE="mari";29094083]Mulla ainakin nuo aikuisten suihkeet aiheuttaa joka kerta poskiontelotulehduksen.[/QUOTE]

Vaikea uskoa tuohon:O Ettei vaan olisi joka tapauksessa ollut poskiontelotulehdus tulossa...

Meillä on 6 v:lle määrätty Avamys-suihketta ja silloin tällöin Nasonexiä, vaativat kyllä sitten reseptin. Mutta paljon paremmin auttavat kuin Nasolin tai Otrivin.

...mä olen laittanut yötävasten sipulisukat sängyn päätyyn tai sitten lapselle jalkaan...hyvin on helpottanut tukkoisuutta ja lapsi saanut nukutuksi :)

Minä ihmettelen aina kun joku sanoo sipulin auttaneen. Minä kokeilin sitä monta kertaa silloin vauva oli ihan pieni, eikä mitään vaikutusta. Muutaman kerran pistin sipulit lautaselle, lautasen vauvan sänkyyn pään viereen ja vähän vettä lautasen pohjalle vielä, että oikein liukenisi sipulihöyryjä, mutta ainoa vaikutus oli, että koko makuuhuone haisi sipulilta. Vauvan nenä oli täysin tukossa edelleen. Kerran vauva istui syöttötuolissa pöydän ääressä kun pilkoin sipuleita ja hän imeskeli niitä sipulilohkoja siinä, mutta ei auennut nenä siinäkään, joten aika turhaa hommaa on minun kokemukseni mukaan. Onneksi nyt voi antaa jo nenäsumutetta, ettei tarvitse kuunnella lapsen tuskaista itkua. Meidän poika on semmoinen, että suuttuu aina kun nenä on tukossa. Jotkut lapset varmaan nukkuvat rauhassa suu auki, mutta tuo päristää ja tuhistaa nenällään ja raivoaa, jos nenää ei saa auki millään konstilla.

Yhteistyössä