Tehkääpä mulle diagnoosi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juujuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juujuu

Vieras
Sairaanhoitaja määräsi verikokeisiin puhelimessa, tulokset kokeista saan maanantaina mutta mitäs te epäilisitte?

Mulla on aina kamalan kylmä, varsinkin jalat, kädet ja nenä on aivan jäässä! Väsyttää, joudun nukkumaan lähes päivittäin päiväunet vaikka nukun yöllä 8-10 tuntia.
Mitään ei jaksa/kiinnosta tehdä vaikka vielä kesällä ja syksystäkin kävin päivittäin 1,5 tunnin lenkin ja leivoin yms. ylimääräistä, nyt meinaa jäädä pakollisetkin kotityöt tekemättä ja ruuaksi on liian usein eineksiä.
Silmien ja sormien iho on usein tosi kuiva, ja sormissa noissa kuivissa kohdissa on usein pienen pieniä "vesirakkuloita", myös silmät on kuivat.
Paino nousi jonkun muutaman kilon syksyn aikana, johtui varmaan tuosta liikunnan loppumisesta.
Tuossa oli oireet, mitä niistä päätellään?

Sairaanhoitaja määräsi verikokeisiin puhelimessa, tulokset kokeista saan maanantaina mutta mitäs te epäilisitte?

Mulla on aina kamalan kylmä, varsinkin jalat, kädet ja nenä on aivan jäässä! Väsyttää, joudun nukkumaan lähes päivittäin päiväunet vaikka nukun yöllä 8-10 tuntia.
Mitään ei jaksa/kiinnosta tehdä vaikka vielä kesällä ja syksystäkin kävin päivittäin 1,5 tunnin lenkin ja leivoin yms. ylimääräistä, nyt meinaa jäädä pakollisetkin kotityöt tekemättä ja ruuaksi on liian usein eineksiä.
Silmien ja sormien iho on usein tosi kuiva, ja sormissa noissa kuivissa kohdissa on usein pienen pieniä "vesirakkuloita", myös silmät on kuivat.
Paino nousi jonkun muutaman kilon syksyn aikana, johtui varmaan tuosta liikunnan loppumisesta.
Tuossa oli oireet, mitä niistä päätellään?

Verensokeria olen muutaman kerran kotona mitannut, aamulla 12 tunnin syömättömyyden jälkeen oli vs 4,5, päivällä ovat olleet n.6 paikkeilla.

Delirium tremens on vaikeaa vieroitusoireyhtymä, joka yleensä alkaa 24-150 tunnin kuluttua alkoholin käytön lopettamisesta. Tila on hengenvaarallinen, ja siihen liittyy 5-10 %:n kuolleisuus hoidettunakin. Oireet ovat rajummat kuin tavallisessa vieroitusoireyhtymässä. Alkuoireiden jälkeen kehittyy lisääntyvää psykomotorista, verbaalista ja autonomista hyperaktiviteettia, desorientaatiota ja hallusinaatioita. Kouristukset kuuluvat kuvaan. Edelleen potilaalla on kuumeilua, dehydraatiota ja nestetasapainon häiriöitä. Hoito on sama kuin edellä, mutta potilaan nestehoito ja lääkitys tapahtuu tavallisesti suonen sisäisesti.

Yhteistyössä