Tehdäänkö teillä vegaanista ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja mitä teidän lapset tykkäävät niistä?

Oon innostunut kokkailemaan erilaisia vegeruokia ja oon yllättynyt kuinka hyvällä ruokahalulla lapset niitä syövät. Ja kuinka hyvät valikoimat kaupoissa nykyään onkaan.
 
vierailija
Vegaaniruokaa on hankala tehdä kun maha ei oikein siedä papuja.. Prosessoituja korvikkeita en halua käyttää vaikka niitä ahkerasti söin kun olin vegaani. Ja öljyistä paistamiseen sopii vain kookosöljy. Lapset ei papuihin koske. Joskus teen porkkana"pastaa" mihin tulee tahinia, mutta liikaa sitäkään ei voi syödä ok salaattien takia. Monet vegaanituotteet on myös korkeita oksalaateilta.
 
vierailija
Tehdään, mutta mitenkään erityisesti ajattelematta, että ruoka on vegaanista, vaan enemmän sattuman kautta. Lihansyönti on vähentynyt paljon eläinsuojelu- ja ilmastoasioiden vuoksi. Lapsia ei ole.
 
vierailija
Vegani ruoka ei saa ja tarvi olla päämäärä. Esimerkiksi vaan lisä normaaliin ruokavalioon. Mitä järkeä on kuljettaa soijaa valtamerien takaa Suomeen todella saatuttivilla laivoilla kun lähi liha pn puhtaanpaa ilmastolle. Liha ei saa olla itse tarkoitus eikä myöskään kasvikset. Vaan kukin syököön lähi ruokaa. Jolloin ilmasto ja maa kiittää
 

Yhteistyössä