Tehdäänkö julkisella puolella vatsanahan kiristysleikkauksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mulla ei varsinaisesti alavatsa roiku, vaan on sektioarven yläpuolelta pari sentiä koholla ja hankaa kaikkii housuihin. Pitää laittaa raskaudenaikainen tukivyö siihen että painuu kasaan niin ei tunnu hankaavan. :(

Synnytyksestä vasta kuukausi, että en tiedä palautuuko enää mutta epäilen kun ei pahemmin ole muuttunut miksikään senkään aikana...

Tehdäänkö julkisella puolella? Ja jos tehdään niin mites kun halutaan vielä yksi lapsi, voiko leikkausta tehdä ennen seuraavaa raskautta kun synnytystapa myös sektio?

Osta isommat housut.
Kyllä niitä julkisella puolella tehdään mutta sitten vatsanahan täytyy roikkua niin pahasti että iho alla hautuu yms.
Ja lapset eka, sitten vasta leikkaus.

Laitatko kuvan vatsastasi, en oikein edes varmaan ymmärtänyt ongelmaasi.

Kaverilla leikattiin vatsasta jotain (ei vauvaa) ja siihen arven yläpuolelle tuli sellaista pullottumaa. Tämä korjattiin leikkaamalla vatsaan siksakompeleen muotoinen korjausleikkaus.

Parista kohdasta tuo arven ympärys pullottaa vielä pienesti, joten täydellisesti tuo leikkaus ei toimi. Ja onhan se nyt sitten aika karun näköinen, sillä jos entinen arpi oli noin 20 cm pitkä, niin tämä nykyinen arpi on monen monta kertaa isompi, sillä se siksak on noin 10 cm "korkuinen" ja pidempi, kuin mitä tuo entinen arpi.

Ei, kaveri ei ole tyytyväinen. Mutta ei sille nyt enää mitään tehdä voi.

Odota nyt rauhassa palautumista! Kuukausi on tosi lyhyt aika vasta! Vatsanahan kiristyksiä tehdään julkisella vain jos siitä on fyysisesti haittaa, esim reilun, reilun laihdutuksen jälkeen. Jos meinaat vielä lapsia niin mitä järkeä nyt tehdä toimepide ja lähtökohta on jälleen sama seuraavan raskauden myötä! *Vink* yksityiseltä saa mitä tilaa!!

[QUOTE="vieras";28401833]Osta isommat housut.
Kyllä niitä julkisella puolella tehdään mutta sitten vatsanahan täytyy roikkua niin pahasti että iho alla hautuu yms.
Ja lapset eka, sitten vasta leikkaus.

Laitatko kuvan vatsastasi, en oikein edes varmaan ymmärtänyt ongelmaasi.[/QUOTE]

En laita kuvaa, mutta jos mietit sellaista roikkuvaa nahkaa joka lähtee arven yläpuolelta, niin mieti se vain koholla olevana ns makkarana. Ylimääräistä minulla ei ole, ei siis mitään läskiä, nahka vaan menee arven kohdalta siäänpäin ja tekee ns 2cmkohouman tuohon.

Outoa jos tehdään vaan tosi roikkuvan ja pahan kohdalla, mutta ei jos sattuu housut.
Eli mun pitää elää tän kanssa jos jää tällaiseksi? Pitää ostaa lökäpöksyhousuja lopunelämää eikä enää ikinä tyköistuvia housuja?! :(

[QUOTE="Anne";28401977]Minulle jäi arven päälle semmoinen nakki eikä kyllä palautunut, sektiosta 4 vuotta.[/QUOTE]

No juuri sellainen, ei siis mitään läskiä vaan nahkaa. On vain koholla, ei roiku. Jos jännitän vatsaa menee entistä enemmän sisään tuo arpi ja koholle se "nakki".

Yksityiselle kun menet, niin siellä leikkaavat kyllä, miten joku ketjussa sanoikin että "siellä saa mitä tilaa". Mutta kunnallinen ei tuollaista ilmeiseti korvaa, syöpä- yms elintärkeät leikkaukset työllistävät julkista puolta ihan ruuhkaksi asti.

Kaverilla leikattiin vatsasta jotain (ei vauvaa) ja siihen arven yläpuolelle tuli sellaista pullottumaa. Tämä korjattiin leikkaamalla vatsaan siksakompeleen muotoinen korjausleikkaus.

Parista kohdasta tuo arven ympärys pullottaa vielä pienesti, joten täydellisesti tuo leikkaus ei toimi. Ja onhan se nyt sitten aika karun näköinen, sillä jos entinen arpi oli noin 20 cm pitkä, niin tämä nykyinen arpi on monen monta kertaa isompi, sillä se siksak on noin 10 cm "korkuinen" ja pidempi, kuin mitä tuo entinen arpi.

Ei, kaveri ei ole tyytyväinen. Mutta ei sille nyt enää mitään tehdä voi.

Häh, miksi ei vain kiristetty? :O

[QUOTE="siis";28402012]Yksityiselle kun menet, niin siellä leikkaavat kyllä, miten joku ketjussa sanoikin että "siellä saa mitä tilaa". Mutta kunnallinen ei tuollaista ilmeiseti korvaa, syöpä- yms elintärkeät leikkaukset työllistävät julkista puolta ihan ruuhkaksi asti.[/QUOTE]

Ei mulla ole sellaisia rahoja laittaa. Maksaa varmaan tuhansia euroja. Eli ilmeisesti Suomessa ei apua saa vaikka olisi elinikäinen haitta. :(

[QUOTE="a.p";28401988]En laita kuvaa, mutta jos mietit sellaista roikkuvaa nahkaa joka lähtee arven yläpuolelta, niin mieti se vain koholla olevana ns makkarana. Ylimääräistä minulla ei ole, ei siis mitään läskiä, nahka vaan menee arven kohdalta siäänpäin ja tekee ns 2cmkohouman tuohon.

Outoa jos tehdään vaan tosi roikkuvan ja pahan kohdalla, mutta ei jos sattuu housut.
Eli mun pitää elää tän kanssa jos jää tällaiseksi? Pitää ostaa lökäpöksyhousuja lopunelämää eikä enää ikinä tyköistuvia housuja?! :([/QUOTE]

Kuule, suoraan sanoen toi sun vaivasi kuulostaa ihan mitättömän pieneltä, ainakin kuvauksesi perusteella. Vaikka sitä arpea korjattaisi, tuskin tuota "2cm kohouma" -tulosta parempaa siitä siltikään saataisiin. Omaa arpea korjattiin, ja vatsaa kiristettiin, ja silti arven päälle jäi pieni kohouma koska sinne vaan kertyi jotain kudosnestettä tms. Eikä mulla kyllä mitkään housut satu, mitä IHMEEN superkireitä nahhkahousuja sä käytät? Kaiken lisäksi sektiostasi on vasta kuukausi, eiköhän se arven ympäristö oo arka ihan siksi ettei ole vielä parantunut!

[QUOTE="a.p";28401988]En laita kuvaa, mutta jos mietit sellaista roikkuvaa nahkaa joka lähtee arven yläpuolelta, niin mieti se vain koholla olevana ns makkarana. Ylimääräistä minulla ei ole, ei siis mitään läskiä, nahka vaan menee arven kohdalta siäänpäin ja tekee ns 2cmkohouman tuohon.

Eli mun pitää elää tän kanssa jos jää tällaiseksi? Pitää ostaa lökäpöksyhousuja lopunelämää eikä enää ikinä tyköistuvia housuja?! :([/QUOTE]

Eiköhän se siitä seuraavien kuukausien aikana palaudu niin ettei satu ja varmasti muutenkin. jos kipuilee niin toki julkisen puolen asia mutta mahtavatko vatsanahan kiristystä kuitenkaan tehdä, epäilen. Yksityisellä puolellahan saa kosmeettisen haitan leikattua kuntoon (ja ei vakuutus korvaa, ei saa edes kelakorvausta).

Kuule, suoraan sanoen toi sun vaivasi kuulostaa ihan mitättömän pieneltä, ainakin kuvauksesi perusteella. Vaikka sitä arpea korjattaisi, tuskin tuota "2cm kohouma" -tulosta parempaa siitä siltikään saataisiin. Omaa arpea korjattiin, ja vatsaa kiristettiin, ja silti arven päälle jäi pieni kohouma koska sinne vaan kertyi jotain kudosnestettä tms. Eikä mulla kyllä mitkään housut satu, mitä IHMEEN superkireitä nahhkahousuja sä käytät? Kaiken lisäksi sektiostasi on vasta kuukausi, eiköhän se arven ympäristö oo arka ihan siksi ettei ole vielä parantunut!

Toivottavasti sulle tulee jokin elinikäinen haitta. :) Vaikka hermokipuja, muista omat sanasi sitten haaskalintu.

[QUOTE="vieras";28402023]Eiköhän se siitä seuraavien kuukausien aikana palaudu niin ettei satu ja varmasti muutenkin. jos kipuilee niin toki julkisen puolen asia mutta mahtavatko vatsanahan kiristystä kuitenkaan tehdä, epäilen. Yksityisellä puolellahan saa kosmeettisen haitan leikattua kuntoon (ja ei vakuutus korvaa, ei saa edes kelakorvausta).[/QUOTE]

No toivottavasti se katoaa, mielellään myös ulkonäöllisesti, hirveän näkönenkin.

[QUOTE="a.p";28402030]Toivottavasti sulle tulee jokin elinikäinen haitta. :) Vaikka hermokipuja, muista omat sanasi sitten haaskalintu.[/QUOTE]

Ihan ystävällisesti vastasin sulle, että ei varmaan paljon tota kummempaa tulosta saataiskaan aikaan. Ja että anna sen nyt parantua rauhassa ensin, ennen kuin alat hötkyillä. Kivasti osasit itse alkaa alatyyliin heitellä takaisin.

Mutta, sitä saa mitä tilaa; rumahan se sun mahasi nyt on, eikä siitä paremmaks muutu. Harmi kun olet niin köyhäkin ettet yksityiselle pääse. Hommaa niitä joustovyötäröhousuja ja piilottele sitä pömppöäsi siellä.

Ihan ystävällisesti vastasin sulle, että ei varmaan paljon tota kummempaa tulosta saataiskaan aikaan. Ja että anna sen nyt parantua rauhassa ensin, ennen kuin alat hötkyillä. Kivasti osasit itse alkaa alatyyliin heitellä takaisin.

Mutta, sitä saa mitä tilaa; rumahan se sun mahasi nyt on, eikä siitä paremmaks muutu. Harmi kun olet niin köyhäkin ettet yksityiselle pääse. Hommaa niitä joustovyötäröhousuja ja piilottele sitä pömppöäsi siellä.
Ai että :laugh:

[QUOTE="a.p";28402030]Toivottavasti sulle tulee jokin elinikäinen haitta. :) Vaikka hermokipuja, muista omat sanasi sitten haaskalintu.[/QUOTE]

voi helvetti, pikkasen suhteellisuudentajua! sun hauttasi on ulkonäöllinen, kipu kyllä lakkaa kun pikkusen ootat, sektiosta vasta kuukausi! joillakin on oikeesti oikeita terveyshaittoja.

[QUOTE="tsiisus";28402069]voi helvetti, pikkasen suhteellisuudentajua! sun hauttasi on ulkonäöllinen, kipu kyllä lakkaa kun pikkusen ootat, sektiosta vasta kuukausi! joillakin on oikeesti oikeita terveyshaittoja.[/QUOTE]

No eiköhän tässä ollut kyse siitä JOS se hankauskipu ei häviä, eli silloin se on paljon muutakin kuin ulkonäöllistä. Itseasiassa en edes menisi mihinkään leikkaukseen pelkästään siksi että on joku 2cm kohouma, mutta hankauksen takia menisin jos haittaisi normaalia elämää. Toivottavasti haitta katoaa, sehän olisi tietysti parasta. :)

Sä oot kyllä varmaan tosi söpö tyyppi kaikenkaikkiaan, kun toivottelet täällä muille elinikäisiä haittoja kun oma arpesi sapettaa. Pitäisköhän sun ehkä arpesi sijaan keskittyä kehittämään luonnettasi?

[QUOTE="a.p";28402076]No eiköhän tässä ollut kyse siitä JOS se hankauskipu ei häviä, eli silloin se on paljon muutakin kuin ulkonäöllistä. Itseasiassa en edes menisi mihinkään leikkaukseen pelkästään siksi että on joku 2cm kohouma, mutta hankauksen takia menisin jos haittaisi normaalia elämää. Toivottavasti haitta katoaa, sehän olisi tietysti parasta. :)[/QUOTE]

"hankauskipu"; salli mun nauraa :D

Yhteistyössä