Tehdään tähän iso pino pieniä lahjavinkkejä mitä voi antaa lapsen opettajalle /

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulu on taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulu on taas

Vieras
kerhotädille / päiväkodin hoitajalle / muskarin opelle joulumuistamiseksi ja kiitokseksi kuluneesta syksystä?

Itselläkin muistettavia on peräti 7 kpl, joten en siksi voi mitään kovin kalliita juttuja tänä vuonna laittaa. Olen yrittänyt vaikka mitä juttuja keksiä, mutta ei ole mitään kovin kummoisia ideoita päähäni pälkähtänyt.

Lähinnä olen miettinyt glögipullon ( marjanmakuisia) antamista, mutta mitä tuon lisäksi? Olisiko hyvä idea pieni levy tummaa suklaata? Mietin myös, että yrittäisikö itse väkertää jonkin jouluaiheisen heijastimen tädeille, mutta olen niin surkea kädentaitaja, että tuo saattaisi näyttää kauhealta/rumalta. Kolmas idea oli tehdä tädeille omat piparkakut missä olisi ollut heidän nimensä, mutta tuokin on aika kulunut aihe.

Opettajana olen sitä mieltä, että ei mitään lahjoja kiitos. Lähinnä tulee mieleen, että jotkut vanhemmat haluaa sillä kilpavarustelulla saada jotain erityiskohtelua tenavalleen.

Käyttäkää ne roposenne vaikka lapsienne asianmukaiseen pukeutumiseen.

- Joulukahvi/-tee
- Jokin joululehti
- Joulusuklaa
- Joulukukka
- Lahjakortti kahvilaan
- Hedelmäkori
- Pähkinäpussi
- Viinipullo (eräs tuttu opettaja kertoi, että nämä ovat parhaita lahjoja!!!)
- Aineeton lahja, esim. 5€ norppien suojeluun
- Piparimuotti
- Joulusinappia
- Ässä-arpa
- Jouluserviettejä

Ostaisin jotain käyttötavaraa/syötävää, koska opettajat yms. saavat paljon lahjoja vuosittain, eikä kenenkään kotiin mahdu loputtomasti tavaraa.

niille maksetaan kuukausipalkkaa, ei ne asiakkaalta tartte tippiä siitä että ovat hommansa hoitaneet

Ihan samaa mieltä, ei jaksa kaikille tuntemattomille ihmisille ostella lahjoja joita sitten naureskelevat kilpaa kahvihuoneessa. Pitäis kuulemma ostella shamppanjaa ja lahjakortteja kylpylöihin. Lapsen itsetekemä kortti on paskin kaikista, ei voi syödä, juoda eikä myydä..

Ihan samaa mieltä, ei jaksa kaikille tuntemattomille ihmisille ostella lahjoja joita sitten naureskelevat kilpaa kahvihuoneessa. Pitäis kuulemma ostella shamppanjaa ja lahjakortteja kylpylöihin. Lapsen itsetekemä kortti on paskin kaikista, ei voi syödä, juoda eikä myydä..

Ompas teillä moukkia hlökumnassa. Koskaan en oo pilkannu mitään lahjaa tai kuullu työkavereiden niin tekevän. En itsetehtyjäkään.

pilviliini, kiitokset hyvistä vinkeistä, mutta ottaen huomioon, että muistettavia on 7 henkilöä, niin kyllä tuon listan osista tuotteista tulisi melkoinen hinta. Kun on yhtä sun toista muistettavaa henkilöä joulun alla.

Eikö ne saakkaan palkkaa?
Monen mielestä pikkuraha mutta laskekaapa se pikkuraha 5€ sen 7 kertaa tai joillakin jopa enemmän niin hups ei se nyt ollutkaan pikkuraha.
Mielummin laittaisin tuollaiset hyväntekeväisyyteen oikeaan kohteeseen kun ostelisin jotakin rihkamaa ja krääsää

Me ostettiin muskariopelle joulusuukkoja ja kortti.

Päiväkodin tädeille ja kahden koululaisten opeille ei ole vielä hommattu mitään, mutta mietin että etsin jonkun kivan joulukuusen koristeen jokaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja haööp;30476092:
Eikö ne saakkaan palkkaa?
Monen mielestä pikkuraha mutta laskekaapa se pikkuraha 5€ sen 7 kertaa tai joillakin jopa enemmän niin hups ei se nyt ollutkaan pikkuraha.
Mielummin laittaisin tuollaiset hyväntekeväisyyteen oikeaan kohteeseen kun ostelisin jotakin rihkamaa ja krääsää

ei ollu pikkuraha sillon kun lapsilisien leikkauksista oli kyse

Pikku vinkki: Ostakaa mulle joulukuusi!
julgran-med-belysning.jpg

Suklaa on hyvää, etenkin jos on jotain hieman erikoisempaa suklaata. Kuvioidut keittiörätit, keittiöharjat ja muut käyttöesineet ovat myös mieleeni. Kynttiläkipot tuikkukynttilöillä ovat itselleni vähän huonoja, koska pienen asunnon ja lemmikkien takia niitä en voi polttaa, mutta ledikynttilällä toimisi paremmin!

Päikkärin tädit on yleensä juoppoja. Ostakaa niille siis punkkua tai valkkaria.
En ihmettele muuten yhtään, että vapaa-ajallaan ryyppäävät, koska on ne nykykersat niin poispilattuja paskiaisia.

me on joskus leivottu lasten kans pipareita ja koristeltu semmoiset, tai annettu erikoinen piparimuotti sellofaaniin käärittynä, sit semmoiset pentikin juomasiirappipullot tai tulitikkuaskit on kans kivoja, lasienkelit tai kauniit yksittäiset kuusenkoristeet esim. kans. joku jouluinen saippua, tai korut on kans kivoja. ja sanottakoon mitä tahansa mut suklaat toimii aina :)

[QUOTE="annika";30476304]me on joskus leivottu lasten kans pipareita ja koristeltu semmoiset, tai annettu erikoinen piparimuotti sellofaaniin käärittynä, sit semmoiset pentikin juomasiirappipullot tai tulitikkuaskit on kans kivoja, lasienkelit tai kauniit yksittäiset kuusenkoristeet esim. kans. joku jouluinen saippua, tai korut on kans kivoja. ja sanottakoon mitä tahansa mut suklaat toimii aina :)[/QUOTE]

Vähän nihkeetä syödä toisten tekemiä, varsinkin lasten. Piparimuotteja meillä on kaapit täynnä. Juomasiirappipullot turhia. Meillä on sytkäri millä sytetään kynttilät. Lasienkelit ja kuusenkoristeet turhia, meillä oma tarkka sisustusmaku. Meillä käytetään tiettyä saippuaa, koska perheessä on herkkäihoisia. Korut ovat hyvin henkilökohtainen asia, enkä kantaisi mitään lasten tekosia/halpiskoruja. Mies ei tykkää suklaasta ja itse koitan pitää linjoja yllä joten suklaa ei maistu kuin pieninä paloina.

Ylläoleva teksti voi kuulostaa kauhealta. Mutta olemme mieheni kanssa molemmat opettajia ja niitä lahjoja tulee. Olemme kyllä sanoneet ettemme tarvitse mitään, mutta silti lahjotaan. Kukat annamme sukulasille, suklaakonvehdit lahjaksi, askartelut roskiin, tilpetöörit kirpparille/hyväntekeväisyyteen. Ainoastaan lahjokortteja olemme käyttäneet itse, niistä saa edes valita sen mieluisen.

Mutta parasta olisi jos lahjoja ei tulisi. Säälittää kun tietää joillakin perheillä olevan rahavaikeuksia, suuriakin, niin sellaisilta perheiltä voi tulla todella arvokaskin lahja.

Yhteistyössä