teettekö joulusiivousta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jlöjkjlöjklök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jlöjkjlöjklök

Vieras
meneeköhän mun joulu pilalle jos en tee tänä jouluna suursiivousta?! saankohan jouluntunnelmaa sitten ollenkaan. Minusta on niin ihanaa kun on koko talo siivottu ja voi mennä puhtaaseen joulusaunaan ja aloittaa joulun vieton.

Mut nyt en ehdi ja jaksa. Toi meidän 4kk ikäinen poika on jättänyt päiväunet niin vähiin etten ehdi enää mitään tekemään. Ja sitten kolme isompaa lasta tuossa ympärillä sotkevat sitä mukaa kun saa siivottua.

Oon aikaisemmin siivonnut ja järjestäny kaikki kaapit jouluksi koska just joulu on ollut niin hyvä syy siivota ne. Nytkin ne tursuilevat tavaraa ja kaikki ovat ihan sekaisin. ¨

Onko joulusiivous opetettu tapa josta voi luopua? Pidä pitkin vuotta paikat siistinä niin ei tarvii suursiivota jouluksi.
Eli en tee muuta kuin normi viikkosiivouksen.

en tee.. vähän periaate turhaan minä joka nurkkaa buunaan jos en jouluani siellä nurkassa vietä. Siivoon kunnolla komerot joulun jälkeen, kun on tullut uusia vaatteita niin entiset pois ja uudet tilalle, samoin lelulaatikot jne.... Ihanampi aloittaa uusi vuosi uudessa kodissa ja pyhät on sen verran pitkät että hyvin aikaakin riittää siivoomiseen ilman tressiä tai kiireitä :)

en tee.. vähän periaate turhaan minä joka nurkkaa buunaan jos en jouluani siellä nurkassa vietä. Siivoon kunnolla komerot joulun jälkeen, kun on tullut uusia vaatteita niin entiset pois ja uudet tilalle, samoin lelulaatikot jne.... Ihanampi aloittaa uusi vuosi uudessa kodissa ja pyhät on sen verran pitkät että hyvin aikaakin riittää siivoomiseen ilman tressiä tai kiireitä :)
puhtaassa ei uudessa :D

En koskaan tee suursiivouksia. En jaksa sellaisia. Keväällä pesen ikkunatkin tyyliin yksi ikkuna viikossa. Kaappeja siivoan fiiliksen mukaan. Nyt tänään vapaapäivänä raivasin meidän vaatehuoneen. Kaikki pois, pyyhin lattiat ja hyllyt ja järjestelin takaisin ja kaksi pussillista tuli roskiin meneviä vanhoja rääsyjä. Viikkosiivusta teen siten, että pari kertaa viikossa vessa, imurointi ja lattian pyyhkäisy. Pölyjä pinnoilta pyyhitaan ajoittain. Saunatilat perusteellisesti pari kertaa vuodessa. Muutoin sellaista kevyttä pintasiivousta. Tavara meillä on karsittu minimiin, ei minusta meillä ole sotkuista. Tämmöistä joulusiivousta siis.

Siivoan joka päivä,mutta ennen joulua vielä järjestelen kaappeja vaikka suurimmaksi osaksi ovat aina siistit, pyyhin esim. listat ja kaappien päälliset, pesen uunin ja jääkaapin taustat, pesen saunan ja suihkuhuoneen kunnolla lattiasta kattoon, vaihdan jouluverhot, pesen ikkunoita, laitan joulukoristeet esille jne. Pikkuhiljaa hyvä tulee. Teet sen mitä jaksat ja kerkeet, turha stressi pois.

[QUOTE="Noh";29319514]Onko joulusiivous opetettu tapa josta voi luopua? Pidä pitkin vuotta paikat siistinä niin ei tarvii suursiivota jouluksi.
Eli en tee muuta kuin normi viikkosiivouksen.[/QUOTE]

Taitaa olla useimmille tosi vanha tapa ja kyllä kehoittaisin siitä luopumaan. Miksi ottaa stressiä moisesta?

• Tykkää
Reactions: rtee
en tee. kesäkuussa vasta tähän muutettiin, joten vielä ei ole hirveää sotkua saatu aikaiseksi! keittiössä on niin paljon kaappeja, että on vielä muutama hylly täysin tyhjänä. :) lasten huone raivataan viikonloppuna, kun vihdoin saadaan sinne kunnollinen säilytysjärjestelmä!

[QUOTE="jeps";29319747]Miksi se pitää ottaa stressinä? Minusta se on mukavaa.[/QUOTE]

Ei pitäiskään ottaa, mutta toiset ottaa. Ei tule joulu muuten, vaikka se on almanakkaankin merkitty.

En todellakaan. En ole koskaan tehnyt. Ihan normaalisiivouksen teen. Jouluna on toki kiva kun on siistiä, mutta en mä sitä joulua kaapissa vietä, joten ihan turha niitä on jouluksi järjestellä. Mulle riittää, että on imuroitu ja pyyhitty pölyt.

Yhteistyössä