Teetkö joka päivä salaattia ruuan kanssa - jos teet niin millä energialla?

  • Viestiketjun aloittaja L
  • Ensimmäinen viesti
joo
Alkuperäinen kirjoittaja kasvis:
Voi perse mitä porukkaa. Siis vihannekset/kasvikset jää syömättä ja niiden syöminen lapselta oppimatta ihan vaan siks kun mammat ei viitsi tehdä niitä. Ok. Mites te jaksatte ruokaa laittaa ellei siinä muka samalla jaksa salaattia tehdä?? Oikeasti, tehän olette esimerkkejä niille lapsillenne!!!!!!!!
perse vaan itelles.
mä en tod ole niin rikas että joka päivä pystyn kippaamaan kalliita kasviksia roskiin kun eivät vuosienkaan tuputtamisen jälkeen syö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Sanokaas millä opetan salaatin syönnin miehelle? Kun joskus sitten oma lapsi on siinä iässä niin haluan että hän oppii salaatinsyönnin, kun meillä lapsuudenkotona ei salaatteja juuri ollut joten on ollut tosi työ oppia niitä syömään joka päivä. Mies syö kyllä paljon hedelmiä ja pitää niistä ja leivän päällä menee kurkku, mutta muuten ei salaattia syö vaikka tarjolla olisikin.

salaatti pilkottuna hyvin, salaattikastiketta (se miehen suosikki maku tietenkin ) sekaan ananasta, omenaa, persikkaa ;) jos kerta hedelmiä syö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Te jotka teette salaatin moneksi päiväksi,miten saatte sen pysymään raikkaana /hyvänä? Mun mielestä salaatti ei ole usein seuraavana päivänäkään enää hyvää,vetistyy,nahistuu...
Kasvikset pitää kuivata huolellisesti ja salaatti pitää säilyttää kelmulla peitettynä jääkaapissa.
Teen salaattia aina sen verran, mitä ruokailun aikana tulee syötyä. Jos vähän jää yli, niin kelmulla peitettynä jääkaappiin ja seuraavana päivänä pilkon samaan kippoon vähän lisää tuoreita kasviksia ja sekoitan (silloin sitä ei huomaa, jos jotkut kasvikset on hieman vetistyneet yön aikana)
 
vihree
Alkuperäinen kirjoittaja kasvis:
Voi perse mitä porukkaa. Siis vihannekset/kasvikset jää syömättä ja niiden syöminen lapselta oppimatta ihan vaan siks kun mammat ei viitsi tehdä niitä. Ok. Mites te jaksatte ruokaa laittaa ellei siinä muka samalla jaksa salaattia tehdä?? Oikeasti, tehän olette esimerkkejä niille lapsillenne!!!!!!!!
meillä ainakin tykkää lapsetkin tosi paljon. Mutta mulla ei oo aikaa pestä ja pilkkoo 10ainetta joka päivä kulhollista. Siksi meillä laitetaan lautasenreunalle joka päivä jotain, vain yhtä ainesta. Mutta ei kokonaista salaattia useinkaan.
 
En tee, kuitenkin joka päivä pyrin siihen että ruualla on vihanneksia jossain muodossa, raastetta tms, vähintäänkin pakastevihanneksia.

Jos energia riittää teen erilaisia salaatteja itse, joskus ostan palvelutiskiltä valmista
 
vieras
Meillä on ennemminkin poikkeus, ettei ole salaattia. Ja tuntuu, että silloin kakki syö huonommin. Ehkä ollaan vaan totuttu. Mä pidän ruokaa, johon kuuluu salaattia, jotenkin ylellisempänä ja valmiimpana. Muutoin se tuntuu enemmänkin mättöruualta. Hyvää toki joskus sekin, mutta ei aina... En ole koskaan ajatellut salaatintekoa työläänä. Tosin en arkena niin erikoisia salaatteja teekään eikä neljä henkeä kulhotolkulla sitä syö. Salaattia, tomaattia, paprikaa, jotain hedelmää, pähkinöitä, avocadoa,juustolastuja, leipäcrutonkeja, ituja. Pakastevihanneksia en juuri käytä. Menisiköhän tuohon aikaa 5-10 minuuttia. Hassua, miten eritavalla salaatteihin suhtaudutaan :D Meillä ruuan ostokin alkaa salaatilla. Mies ja lapsetkin keskustelee kaupassa siitä, mitä ostetaan salaattiin :D Tosin meillä ei aina kalan tai lihan lisukkeena muuta olekaan. Varsinkaan kesällä. Eri tavat eri perheissä näköjään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kasvis:
Voi perse mitä porukkaa. Siis vihannekset/kasvikset jää syömättä ja niiden syöminen lapselta oppimatta ihan vaan siks kun mammat ei viitsi tehdä niitä. Ok. Mites te jaksatte ruokaa laittaa ellei siinä muka samalla jaksa salaattia tehdä?? Oikeasti, tehän olette esimerkkejä niille lapsillenne!!!!!!!!
perse vaan itelles.
mä en tod ole niin rikas että joka päivä pystyn kippaamaan kalliita kasviksia roskiin kun eivät vuosienkaan tuputtamisen jälkeen syö.
Miten niin vuosien tuputtamisen, jos et niitä edes tarjoa?
 

Yhteistyössä