Teetkö joka päivä salaattia ruuan kanssa - jos teet niin millä energialla?

  • Viestiketjun aloittaja L
  • Ensimmäinen viesti
L
Huono omatunto, kun ei tule tehtyä. Se on vaan jotenkin niin työlästä, kun itse ruuan laittokin on jo oma hommansa. Koitan kyllä joka päivä tarjota kerran-pari lapselle hedelmiä/marjoja/vihanneksia ruuan kanssa. Itse ei sitten kyllä tule syötyä juurikaan mitään tuoretta. Ja sekin vaivaa, kun tietää et pitäs itsekin syödä. Mutta kun ei vaan tule otettua hedelmiä, mieluummin vaikka tekee voileivän. Ja napsii purkista vitamiineja. Auttaakohan nekään mitään?
 
å
eipä viikolla tule juurikaan tehtyä. Lapset saa koulussa, jossa tasan poika ei ees syö sitä, tyttö varmaan kylläkin.
Viikonloppuna kyllä teen sitten. Ja en pode huonoa omaa tuntoa :D
 
V
mä teen nykyisin salaatin suoraan lautasille,salaatinlehtiä/amerikansalaattia(revin salaatit),tomaatti ja kurkku on nopea ja helppo pilkkoa veitsellä suoraan kädestä sekaan.Jos oon oikein reipas ,sekaan porkkanaraastetta.Toimii tietysti pienelle porukalle.
 
meillä
En tee varsinaista salaattia, mutta aina laitan lautaselle jotain kasviksia. Yleensä pilkon tomattia, paprikaa tai kurkkua joskus leikkaan vaan porkkanasta paloja tai raastetta. Jos ei ole muuta, niin sitten jotain pakastekasviksia, herneitä tms.

Salaatin väännän kesällä useammin, talvella pari kolme kertaa viikossa.
 
Keittojen ( kasvis-sellaisten) kanssa emme salaatteja syö, mutta muuten kyllä. Salaatti on minun mielestäni nopeasti tehty :)
Jos salaattiaineksia ei jostakin syystä ole enkä jaksa raastaa porkkanaa tms., pilkon kurkku- ja tomaattilohkoja ruoan seuraksi.
Tai sitten lämmitän pakastevihanneksia ( herneitä jne.).
 
Teen joka päivä, yhden isomman satsin tai muutaman pienen eri aterioille. Enkä koe sitä vaikeaksi vaan samalla energialla millä teen muunkin ruoan, salaatti on helppo tehdä ja rakastan salaatteja ja sitä salaatin raikkautta :)
 
mie
En tee jos on soppaa tai puuroa =) muuten kyllä ja useimmiten laatikkoruokien kanssa on vaikka punajuurta tai suolakurkkiviipaleita =)
Mut raasteita tai joku vihreä salaatti lähes joka aterialla muuten, koska tykkään itse syödä salaattia ruuan kanssa.
 
En nyt ihan joka päivä mutta yritän kyllä tehdä useesti. Mä vaan inhoon sitä salaatin käsittelyä :snotty: Kaikki pilkkomiset menee mutta se lehti- / jäävuorisalaatti on jotenki työläs :D
 
Äippä
Käytä "lapsityövoimaa", lapsista on mukava osallistua ruoanlaittoon ja salaatinteko onnistuu heiltä kyllä. Kaupassa voivat yhdessä vanhempien kanssa miettiä, mistä voisi sitä salaattia oikein tehdä!
 
...
Juu, eipä nuo tuppaa syödä, jos ei kotona ole tottunu. Tämän havainnut työskennellessäni koululaisten kanssa.
Itse väännän aina jotain tuoretta ruoan oheen. Siihen kun menee about minuutti. Ja kasvikset&juurekset maistuvat meillä mainiosti!
Ihmettelen teitä, joiden mielestä asia ei ole tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja å:
eipä viikolla tule juurikaan tehtyä. Lapset saa koulussa, jossa tasan poika ei ees syö sitä, tyttö varmaan kylläkin.
Viikonloppuna kyllä teen sitten. Ja en pode huonoa omaa tuntoa :D
 
L
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
En nyt ihan joka päivä mutta yritän kyllä tehdä useesti. Mä vaan inhoon sitä salaatin käsittelyä :snotty: Kaikki pilkkomiset menee mutta se lehti- / jäävuorisalaatti on jotenki työläs :D
Mulla ihan sama! Just se salaatin vihreä osa rasittaa eniten. Varsinkin kun mulla on joku pakkomielle pestä se vaikka on suomalaista. Ja sithän se pitää vielä kuivatakin...
 
Sanokaas millä opetan salaatin syönnin miehelle? Kun joskus sitten oma lapsi on siinä iässä niin haluan että hän oppii salaatinsyönnin, kun meillä lapsuudenkotona ei salaatteja juuri ollut joten on ollut tosi työ oppia niitä syömään joka päivä. Mies syö kyllä paljon hedelmiä ja pitää niistä ja leivän päällä menee kurkku, mutta muuten ei salaattia syö vaikka tarjolla olisikin.
 
mä teen kerralla niin että siitä riittää parin päivän aterioille. Tosin nyt viime aikoina lipsunu taas, kun talvella kurkut ja tomaatitkin on niin oudon makuisia.

Talvella syödään enempi juureksia ja hedelmiä.
 
L
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Käytä "lapsityövoimaa", lapsista on mukava osallistua ruoanlaittoon ja salaatinteko onnistuu heiltä kyllä. Kaupassa voivat yhdessä vanhempien kanssa miettiä, mistä voisi sitä salaattia oikein tehdä!
Lapsi vasta reilun vuoden niin en kovin osaa häntä tässä työllistää :) Mutta hyvä vinkki jatkoa ajatellen!
 

Yhteistyössä