teetkö synttäritarjoilut samana päivänä kuin juhlat vai edellisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittelija"

Vieras
en ole aiemmin tehnyt synttäreille tarjoiluja ja nyt ajattelin tehdä kaikennäköistä..

kakkua, piirasta, pullaa, keksejä.kuitenkin havahduin siihen että näihinhän menee ihan hirveästi aikaa. aloitanko siis tekemään valmistelut jo edellisenä päivänä ennen kuin juhlat on?

tuntuu että juhlapäivänä ei ole mahdollista saada kaikkea valmiiksi. Jos tekee pullat ja kaikki edellisenä päivänä niin ovatko vielä hyvin seuraavana päivänä, suolaisetkin piirakat?

lämmitänkö ne sitten vain mikrossa?
auttakaa aloittelijaa.

Mä teen yleensä edellisenä päivänä kaikki muut, paitsi kakun kuorrutuksen, jos kermakakku. Muuten kaikki valmiiksi, aamulla tarvii vaan pursottaa kakku ja nakata koristeet päälle.

Kaiken mahdollisen teen edellisenä päivänä. Kakkupohjan voi paistaa jo parikin päivää aiemmin ja täyttää tosiaan edellisenä päivänä, jättäen koristelut juhlapäivään.
Jos meinaat keksejä/pikkuleipiä tehdä niin todellakin tee ne edellisenä päivänä.
Suolaisen piirakan voi tehdä edellisenä päivänä ja lämmittää uunissa tai mikrossa, itse lämmittäisin uunissa. Tai ainakin kaikki tarveaineet voit valmistella edeltävänä päivänä piirakkaan.

Mulla on huomenillalla vaatekutsut meillä ja todella paljon tehtävä tänään kun kahden lapsen kanssa yksin huomenna on kuitenkin vaikea tehdä. Kakkupohjan paistoin jo sunnuntaina, tänään illalla täytän sen ja huomenna päällystän. Muffinsseja tein äsken, niihinkin tulee huomenna kuorrutus. Suolaista piirakkaa teen huomenna, mutta tänään leikkaan jo valmiiksi kinkun, paprikan, tillin ja raastan juuston. Lisäksi teen salaattia mutta sen tosiaan leikkelen huomenna. Keksit ostin kaupasta :)

Yhteistyössä