Teenpä oman aloituksen tästä kun kiinnostaa: Blogeihin kommentoinnista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lukija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lukija"

Vieras
''Nyt kun puhutaan blogeista, niin voisin samalla kysyä teiltäkin jotka luette linkattuja blogeja: miksi ette kommentoi tai reagoi? Monellakin blogilla näytti olevan kymmenkunta tai enemmän lukijoita, mutta ei yhtään tai tuurilla yksi kommentti postauksissa. Kommentin kirjoittaminen tietenkin vaatii enemmän, mutta luulisi että yhden ''mielenkiintoinen'' tai ''tykkään'' napin painaminen ei rasita Esim. Kerpeleen blogissa kun oli tuo reagointimahdollisuus.''

Tuntuu kuin niiden lukijoiden kerääminen olisi tärkeämpää kuin aito vuorovaikutus! Mitä iloa on sadasta seuraajasta, jos he eivät kommentoi, jaa mielipiteitään, ota kantaa? Mistä tiedät tavoitatko oikeasti lukijat?

Ja lukijoille: miksi et kommentoi? Ei ole aikaa edes silloin tällöin naputella paria sanaa? Et osaa käyttää kommenttiboksia?

Tämä kiinnostaa, koska itse tykkään kommentoida ja antaa palautetta. Jos joku juttu on musta kiva, kerron sen ja jos joku juttu on mielenkiintoinen, kerron senkin. Tai kehun valokuvaa ym. Aina voin myös kertoa oman kokemuksen tai kannan. Parhaat blogit ovat sellaisia, joissa syntyy keskustelua kommenttiboksiin ja kommenteista myös bloggaajat mun mielestä voivat saada paljon, ainakin ideoita ja palautetta siitä mikä toimii blogissa.

Kommentoin, jos tulee mieleen joku ajatus liittyen postaukseen, joku oma kokemus tai jos haluan kehua kirjoitusta tai kuvaa. Mutten mitenkään automaattisesti kommentoi, en vain sen takia, että pitäisi. Joskus kommentoin uusissa blogeissa, vähän boostausmielessä. Usein se, että tulee yksikin kommentti, alentaa muiden kynnystä kommentoida. Minusta on tärkeää, että blogin pitäjä vastaa kommentteihin. Vaikka kerralla kaikkiin, tai yksitellen jokaiselle. Jos ei koskaan vastaa, en kommentoi toiste. En lue sellaisia blogeja, joilla on aivan valtavavasti kommentoitia, siis satoja tai kymmeniä kommentteja/postaus. Silloin ymmärrän, ettei ole varmaan mahdollista jokaiselle vastata.

Mä kommentoinkin jonkun verran mutta ainakin joku aika sitten bloggerilla oli jotain häikkää eikä kommentointi aina onnistunut ellei kommentointilomake auennut omaan ikkunaansa.
Toinen "turn-off" on ne sanavahvistukset, aina ei vaan jaksa näpytellä niitä. Varsinkin jos ei mee ekalla kerralla oikein.

Mä tykkäisin kovasti saada enemänkin kommentteja mutta ehkä mun kirjoitukset on niin bliibablaabaa ettei kamalasti herätä mielipiteitä.

[QUOTE="Mirella";25992250]Jos kerran tykkäät kommentoida niin käy kaikissa tuossa ketjussa josta tuon tekstin kopioit ja kommentoi suoraan heidän blogeihin.[/QUOTE]

Mä en ole noiden blogien lukija.

vieras: Mustakin on kiva, kun bloggaaja sitten vastaa niihin kommentteihin. Se on lukijoiden huomioimista.

As if: ne sanavahvistukset ovat ärsyttäviä, mun mielestä ne hankaloittavat kommentointia liikaa. Mäkään en usein yritä toista kertaa, jos eka arvaus meni väärin.

Uusimmat

Yhteistyössä