Teennäistä tasapäistämistä ruotsalaiskoululla? - joko asiasta on täällä keskusteltu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Ruotsalaiskoululle huomautus lasten kutsukorttien takavarikosta

Ruotsalaiskoulu on saanut huomautuksen takavarikoituaan kahdeksanvuotiaan oppilaan kutsut syntymäpäivilleen. Eteläruotsalaisen koulun henkilökunta keräsi keväällä talteen kutsut, koska kaikkia luokkatovereita ei ollut kutsuttu.

Oppilaan isä teki oikeusasiamiehelle valituksen asiasta. Poika oli kutsunut juhliinsa kaikki luokkatoverit kahta lukuunottamatta.

Oikeusasiamies toteaa, ettei henkilökunnalla ollut oikeutta kerätä pois kutsuja. Koulun olisi sen sijaan pitänyt alusta alkaen selvittää oppilaille ja myös oppilaiden vanhemmille, mitkä säännöt koulussa pätevät.

Lundissa toimiva koulu kertoi noudattavansa kirjoittamatonta sääntöä, jonka mukaan kutsukortteja sai jakaa vain, jos kaikki luokkatoverit on kutsuttu juhlaan. Poikkeustapauksissa kutsu saattoi koskea vain kaikkia tyttöjä tai poikia.

Oikeusasiamiehellä ei ollut mitään huomauttamista koulun sääntöä vastaan. Lakikin määrää, ettei koulussa saa esiintyä syrjintää.

(MTV3-STT-TT)

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/11/749071

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tässä jotain keskusteltavaa??? (ruotsalaisia)

Ei kai sitten niin olekaan. Itse ajattelin vain, että onko tuokaan nyt oikein, että ns. pakotetaan kutsumaan kaikki tai ei ketään :/ Eli mun mielestä se voisi olla teennäistä tasa-arvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Inconspicuous:

Ei kai sitten niin olekaan. Itse ajattelin vain, että onko tuokaan nyt oikein, että ns. pakotetaan kutsumaan kaikki tai ei ketään :/ Eli mun mielestä se voisi olla teennäistä tasa-arvoa.

Tai jakaa ehkä kutsut koulun ulkopuolella ?!?

Noh, kerrankin täytyy asettua ruotsalaisten puolelle. Minusta tuo kuullostaa ihan hyvälle, että kutsut kaikille tai ei kellekään, tai sitten ne voi jakaa koulun/koulupäivän ulkopuolella. Eikös nää koulukiusaamisen jäljet oo jo ollut aikas hyvin täällä Suomessakin nähtävissä. Ei ne kaksi kutsumatta jätettyä poikaa varmaan olisi kauheesti siellä kekkereillä haitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Tai jakaa ehkä kutsut koulun ulkopuolella ?!?

No toki siinähän se olisikin asiaan ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
http://kaksplus.fi/keskustelu/m13367249

Tänään, 19:38
Hewletin Paccardi

Hmm... :D

Kaikki asiat koskevat keskustelut nyt tuohon ensimmäiseen ketjuun!!!! :attn: :attn: :D :D :D

Niin, siitä täytyy nyt ehdottomasti keskustella! :xmas:

Yhteistyössä