Teenkö väärin jos annan lapsen tulla mieheltä salaa?

• Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
Laitoin tämän myös mitäs nyt-osioon.

Mitä mieltä olette?
Mieheni rakastaa lapsia, mutta ei halua kanssani lasta, koska kokee olevansa liian vanha isäksi (41v).
Minulla ei lapsia ole.
Teenkö väärin, jos salaa jätän "ehkäisyn" (käytämme varmoja päiviä...) pois. Mieas on sanonut, että jos lapsi saa alkunsa vahingossa, saa tulla, mutta katastrofi se kyllä hänelle olisi...

Kyllä sinä väärin teet. Ei siitä pääse oikein mihinkään. Vahinko on vahinko, mutta kun sinä olet tarkoituksella tekemässä vahinkoa, niin väärin se on. Tilanne on tietysti hankala, kun toinen haluaa lasta ja toinen ei. Teillä kummallakin on vaan tämä yksi elämä elettävänä, ja sen tietysti haluaisi menevän ainakin tällaisten suurten asioiden osalta oman halun mukaisesti. Parempi olisit jos vielä vähän "pehmittäisit", miestä ja juttelisitte asiasta. Kertoisit miehelle miten tärkeä tämä asia on sinulle ja mies tietysti kertoisi oman kantansa. Miettisitte eri vaihtoehtoja:

1. Ei lasta. Onnistuuko sinulle?
2. Yhteinen lapsi. Onnistuuko miehelle?
3. Erilleen ja sinulle lapsi jonkun muun kanssa ja miehelle ei lapsia.
4. Jotain muuta. Esim. Jos miestä ahdistaa enimmäkseen se kun lapsi on ihan pieni, niin miten olisi jos alkaisitte valmistautua adoptioon?! Adoptoisitte vähän isomman lapsen, jolloin ei tulisi enää noita vauvojen "ongelmia"?

Miettikää mieluummin noita vaihtoehtoja, kuin että että alat jättämään ehkäisyä pois miehen tietämättä!

miten
Kannattaa miettiä myös sitä, että tuon asian kanssa joudut sitten elämään koko tulevaisuutesi, ja lapsi on mielestäni ison asia mitä naisen elämässä on. Oma arvomaailmani ei kyllä sallisi tuollaista.
Mutta oletko varma, että miehesi varmasti ymmärtää miten tärkeästä asiasta sinulle on tässä kysymys? kerropa hänelle tuosta suunnitelmastasi jos hän siitä ymmärtää miten tosissasi olet lasta haluamassa

Ero teille varmasti tulee, jos tulet raskaaksi. Mies voi toivoa aborttia. Oletko valmis jäämään yh:ksi?

Jos hankit lapsen salaa, et varmasti ole ainoa nainen, joka toimii niin. MUtta miten teet sen, jos nykyinen ehkäisy on tuonlainen? Mies voi alkaa epäillä ja pidättäytyä kanssakäymisestä, varsinkin jos epäilee jotain.

Jos haluat todella lapsia, mieti, kannattaako jäädä suhteeseen, jossa teillä noin eri mielipiteet perustavaa laatua olevassa asiassa. Todennäköisesti kyseessä ei kuitenkaan ole väärinymmärrys.

Onnea matkaan.

PahaSilmä
Eihän varmat päivät oo mikään ehkäisykeino... Hei haloo! Kunnon ehkäisy peliin. Miksei miehes käytä kortsua, jos kerran lapsen tulo olis katastrofi? Onko se todella niin tyhmä? Sähän voit tulla raskaaksi ihan milloin tahansa, ellei sun kohdussa tai munasarjoissa ole mitään vikaa. Saapi syyttää itteensä tyhmä mies, mutta sun pitäs kertoo, ettei toi oo mikään ehkäisykeino.

Sitäpaitsi naisen halukkuus ajoittuu juuri siihen hedelmällisempään hetkeen, joten tuollainen "ehkäisy" on sinulle itsellesi ihan hölmö.

Oma esimerkkini ei ole mitenkään rakentava, mutta kerronpa kuitenkin. meillä 2 ihanaa lasta ja yhdessä oltu 14 v, naimisissa 12 v. Halusin kolmannen lapsen ja puhuin siitä vuosikausia, mies ei taipunut, vaikka minä yksin arkea pyöritänkin oman vaativan työni lisäksi. Jätin ehkäisyn pois sanomatta mitään miehelle ja tulin raskaaksi, uskoin että kyllä se siitä lämpenee ajatukselle odotusaikana kun on hyvä isä isommillekin lapsille ollut. Kävi kuitenkin niin että toisessa ultrassa 11. raskausviikolla havaittiin sikiön kuolleen kohtuun, olin kertonut tätä ennen asiasta miehelle ja hän toivoi keskeytystä eikä ollut ollenkaan ilahtunut raskaudesta. Mies yrittää nyt tukea minua kun kannan kuollutta sikiötä sisälläni (kaavinta tulossa ensi viikolla), mutta myöntää olevansa helpottunutkin että meni kesken. Itsellä on sellainen olo että tähän saattaa loppua koko avioliitto, uutta yritystä ei tule koska mies menossa sterilisaatioon. Ehdottomasti kannattaa keskustella asiasta paljon ja päättää yhteisesti mitä tehdään. Mikään asia ei elämässä ole itsestäänselvä.

Kyllä mun mielestä molempien kuuluu haluta lasta,yhdessähän se pitää kasvattaa. Itse sain ns.pehmitellä miestä neljännen lapsen hankintaan n.1,5 v. mut lopulta sit päätettiin yrittää. Olen kuitenkin vasta 30 v. halusin vielä kerran kokea raskauden ja lapsen saannin.Nyt meidän lapset taitaa kyllä olla tässä.

Miten kauan teillä on ollut varmat päivät ehkäisymenetelmänä? Onko sinulla lapsia ennestään? Tuli vaan mieleen sellainenkin mahdollisuus, että jos ette saa lapsia ollenkaan... nuo varmat päivät eivät nimittäin ole mikään ehkäisykeino :whistle:

Painin pitkään samanlaisessa tilanteessa. Olen jo useamman vuoden kuumeillut lapsesta, mutta mies ei ole halunnut. Puhuimme asiasta usein. Joku aika sitten minun kärsivällisyyteni loppui (eli pystyin päättämään, mitä oikeasti haluan) ja ilmoitin, että meillä on kaksi vaihtoehtoa: yritetään lasta tai erotaan. Annoin kuitenkin miehelleni harkinta-aikaa.

Nyt tämä harkina-aika on jo ohi ja olemme edelleen yhdessä =) Aika rankkaa oli, sillä vaikka tiesin mieheni rakastavan minua todella paljon, pelkäsin, että vapaus voittaa. Itsekin rakensin mielessäni tulevaisuutta sinkkuna.

Neuvoni siis: Mieti, mitä oikeasti haluat ja mistä olet valmis luopumaan. Keskustelkaa avoimesti asiasta ja suhteestanne silloin, jos teillä olisi / ei olisi lasta.

Toivon Sinulle kaikkea hyvää!

hei hei heikki
:ashamed: mieti vähän !!! mitäs jos miehes ja sinä eroatte?olet taatusti vonkaamassa ruokkorahaa mieheltä ,joka nimenomaan ei halunnu lasta! :xmas: saatat pilata tällä itsekkyydellä oman,lapsesi,parisuhteesi yms..olet itsekäs p...a.jos olisin lain laatija tekisin miesten suojaksi lain,ettei tarvi maksaa ruokkoja jos ei ole halunnutkaan lasta.onhan toki ehkäisy kummankin asia,mutta lopullisesta ehkäisystä vastaa nainen ja tässä tapauksessasi syyllinen olet SINÄ :LOL:

Yhteistyössä