Teenkö itsestäni huoli-ilmoituksen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En kaipaa vittuilua. Tiedän itsekin olevani paska.

Oon asunut viimeiset 20 vuotta samassa asunnossa. Nyt tämä asunto menee myyntiin. Olen tässä ajassa saanut kerättyä huomattavan määrän tavaraa ja ihan sillkaa paskaa joka paikan täyteen. Mulla on ollut pahoja masennuskausia ja siks oon tässä tilanteessa. Mistä lähden etsimään apua? Olen kuntouttavassa työtoiminnassa joten rahaa ei ole käytettävissä. Ystäviä ei ole. Lisäksi painan 130kg joten en mahdottomuuksiin pysty kuntonikaan vuoksi. Olisko vaan helpompi hommata hautapaikka ja jättää tää paska muille? :/
 
Soita sosiaalihuoltoon (vai mikä se nyt on?) Eiköhän ne tarjoa apua?

Tsemppiä sulle! Ehkäpä muutto on sinulle hyvä asia!
Toivottavasti saat elämän kuntoon ja elämään elämäniloa.❤
 
vierailija
Lue kon-mari. Auttoi mua. Mullakin oli kunnon hordauskämppä, en heittänyt ikinä pois mitään ja sotkua oli joka paikassa. Jos kaikki vaatteet olisi olleet puhtaana samaan aikaan ne ei olisi mahtuneet kaappiin, nyt menee yhteen nelikerroksisen ritiläkoriin. Olen vähentänyt satoja säkillisiä kamaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Lue kon-mari. Auttoi mua. Mullakin oli kunnon hordauskämppä, en heittänyt ikinä pois mitään ja sotkua oli joka paikassa. Jos kaikki vaatteet olisi olleet puhtaana samaan aikaan ne ei olisi mahtuneet kaappiin, nyt menee yhteen nelikerroksisen ritiläkoriin. Olen vähentänyt satoja säkillisiä kamaa.
joo olen kuuntelemassa parhaillaan mutta en oikein saa kiinni.
 
vierailija
uusi asunto on kyllä.
Hyvä! Yksi iso etappi jo hoidettuna. Siitä ei siis tarvitse huolehtia. Nyt otat yhteyttä sosiaalitoimeen ja juttelet avun tarpeesi heidän kanssaan. Jo se, että itse avaat väylää avuntarpeellesi on hyvä, koska liian moni suomalainen ei osaa itselleen apua pyytää saati lähteä hakemaan. Varmasti heidän (sos. toimi) kanssaan keskustelemalla järjestyy muuttoosi ja loppusiivoukseen apuja. Olet itse siinä toki muutto-ja siivous puuhissa mukana aktiivisesti, täysin ulkoistettua sitä et saa.

Muutoinkin jos elämässä on tiukkaa, niin sosiaalipuolen lisäksi voi hakeutua paikallisen seurakunnan puoleen; heiltä saa mm. ruokakasseja helpottamaan taloudellista ahdinkoa. Sekä myös tarvittaessa keskusteluapua, kuuntelevaa korvaa. Ja ei, siellä ei todellakaan tuputeta Jeesus-juttuja eikä sinne menevän tarvitse olla harras uskovainenkaan saati kirkossakävijä. Siellä on olemassa ihminen ihmiselle. Jos tuo paikka vaikuttaa vieraalta, niin aina voi niin ikään hakea mielenterveyshoitajalta terapiatukea. Oletan, että masennuksesi johdosta olet jo hoitosuhteessa? Pidä siitä kiinni.

Asiat järjestyvät kyllä. Onnea uuteen kotiin!
 

Yhteistyössä