Teenkö jotain väärin kun olen 1v10kk lapseni vieressä niin kauan että hän nukahtaa!??!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pp

Vieras
Ennen nukahti pitkään itsekseen, mutta nyt jostain syystä tullut aika että haluaa että olen vieressä. Pitää minua tiukasti sormesta kiinn niin kauan kun nukahtaa. Herää yössä yleensä kerran tai pari, välillä tulee meidän väliin sitten nukkumaan.

Ei kuitenkaan pelleile illalla eikä siinä ole mitään sellaista, vaan yrittää tosissaan unta ja kun on nukahtanut, poistun paikalta. Jotkut on vahvasti sitä mieltä että lapsen pitäisi nukahtaa itsekseen... olihan se ihanaa kun nukahti itsekseen, jäi enempi omaa aikaa illalla, mutta jotenkin tuntuu että toinen tarvitsee nyt minua siihen viereen.

Illat muutenkin niin lyhyitä kun töissä käydään.

Ja höpö höpö tuon ikäisen tarvii vielä osata nukahtaa itsekseen. Meillä nukutettiin tyttö paljon pidempään! Lapsen kannaltahan se on turvallisempi nukahtaa, kun tietää, että äiti on vieressä.

Meillä samoin. Tyttö 2v. 3kk. "lauletaan uneen" enkä näe siinä mitään ihmeelistä. Ei se kauan halua että äiti tai iskä siellä vieressä hoilottaa. :D Otetaan ilo irti näistä pienistä hetkistä. (oliko liian pumpulia? :laugh: )

mä olen vielä 3vuotiaalle sillon tällön vieressä jos haluaa.muistan omasta lapsuusajasta sen verran että vielä 6vuotiaanakin kun omassa huoneessa yksin nukuin niin joskus pelotti ja olis ollu kiva jos joku olis ollu vieressä edes sen aikaa että saa unenpäästä kiinni :whistle: ei siinä mun mielestä ole mitään pahaa,kyllä toi oma poikaki yleensä ihan ittekseen nukahtaa mut jos haluaa viereen niin toki meen.

Ei minunkaan mielestä noin pienen tarvitse osata nukahtaa itsekseen. Meillä on kaksi vanhempaa nukutettu aika pitkään, nyt tuo nuorin 1½-vuotias on vähän aikaa nukahtanut jo itsekseen omaan sänkyyn, tai siis samassa huoneessa on nuo kaksi vanhempaa ja kuuntelevat siellä unilaulua kaikki yhdessä. Mutta jos on tilanne, että ei halua tai pysty nukahtamaan sinne itsekseen, niin kyllä me edelleen otetaan syliin tai ollaan vieressä. 4-vuotiaallekin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
mä olen vielä 3vuotiaalle sillon tällön vieressä jos haluaa.muistan omasta lapsuusajasta sen verran että vielä 6vuotiaanakin kun omassa huoneessa yksin nukuin niin joskus pelotti ja olis ollu kiva jos joku olis ollu vieressä edes sen aikaa että saa unenpäästä kiinni :whistle: ei siinä mun mielestä ole mitään pahaa,kyllä toi oma poikaki yleensä ihan ittekseen nukahtaa mut jos haluaa viereen niin toki meen.

:ashamed: Mä saatan olla vieläkin tytön vierssä niin kauan et nukahtaa, ja hällä ikää jo reilu 5v... Mutta siis osaa nukahtaa itsekseenkin.

Yhteistyössä