teen nyt uuden aloituksen kotiäiti ja työäiti jutuista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,.,.,.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,.,.,.

Vieras
kun täällä tuntuu olevan paljon niitä ihmisiä, jotka puoltavat henkeen javereen lasten kotihoitoa, niin mites sit perheet joissa tulee lapsia vaikka 2-4vuoden ikäeroilla?
esimerkkinä voisin käyttää vaikka pariskuntaa, jotka saavat kolme lasta 3vuoden ikäeroilla, onko näissä perheissä äiti siis 9vuotta putkeen kotiäitinä?

vai eroaako se lapsen hoitoon vieminen sitten siinä vaiheessa jotenkin, jos lapsia onkin jo useampi ja laitetaan vaikka 5vuotias päikkyyn ja 1vuotias päiväkotiin ja vanhin menee kouluun?

onko se niin että esikoista ei missään nimessä saisi laittaa vuoden ikäisenä päiväkotiin?

itse haluan neljä lasta, kaksi jo on valmiina, ikää heillä 4v. ja 2v., kolmannen yritys aloitetaan näillä näkymin syksyllä, olen ollut työelämässä nyt vuoden verran ja kerkiäisin ennen kolmosen syntymääkin olemaan vielä vuoden verran töissä. mielestäni on tärkeää pysyä kiinni työelämässä lasten teon välissäkin, täytyy yrittää ajatella tulevaisuutta sen verran pidemmälle, että jos vaikka puolisolle sattuukin työttömyys, sairastuminen yms. niin on sitten edes toinen perheestä joka töihin kykenee.

No ainakin mun alalla saa unohtaa töiden saamisen kokonaan jos pitää 9 vuoden tauon välissä ja epäilenpä ettei ole ainoa ala. Mutta jos molemmilla on työpaikka, niin ehdottomasti hoitovapaita vuorotellaan, jotta molemmat saa pidettyä kiinni työelämästäkin, eikä automaattisesti äiti.

mulla ei ole ollut ikinä vakituista työpaikkaa, joten valinta on sitten ollut kai helppo. eli olen ollut kotona nyt 8v. kohta putkeen. ammatti on ja aikomus lähetä työnhakuun ja työelämään syksyllä. näinkin voi valita. niin ja neljä lasta meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mulla ei ole ollut ikinä vakituista työpaikkaa, joten valinta on sitten ollut kai helppo. eli olen ollut kotona nyt 8v. kohta putkeen. ammatti on ja aikomus lähetä työnhakuun ja työelämään syksyllä. näinkin voi valita. niin ja neljä lasta meillä.

mutta huolettaako sua, että olet pudonnut mahdollisesti työelämän ulkopuolelle?
nyt kun työttömyyttä on paljon, on hakijoitakin todella paljon, ja luonnollisestihan kauan kotona olleet jää sitten toissijaisiksi kun valintaa tehdään.

Yhteistyössä